Jump to content

Help, Portforwarding Medion Router voor µtorrent


De BOef

Recommended Posts

Hey jongens,

Ik heb even een vraag ik wil graag µtorrent port forwarden maar ik weet niet hoe dat moet..

Welk IP moet je invoeren als Bestemmings IP?

Ik heb deze opstelling

telefoon lijn -> speedtouch 510 -> Medion Wlan router -> Pc 1 (met ip 192.168.0.136)

___________________________________________ -> Pc 2 (met ip 192.168.0.135)

Ik wil port 54707 open zetten.

En wat moet ik in dat menutje erachter kiezen? (staat standaard op POP3 over SSL)

En wat moet ik eronder aanvinken? TCP of UDP?

Hier is een plaatje:

MedionRouter.jpg

Is het mogelijk om PC 1 en PC2 te portforwarden?

Al vast bedankt :)

Ps.

Ik wist niet precies waar ik dit moest plaatsen, in hardware of in software.. als het in de verkeerde zit.. zou een mod hem dan kunnen verplaatsen? Sorry als het de verkeerde is ^^

Link to comment
Share on other sites

Bronpoort: 54707

Negeer de lijst.

Protocol: tcp

Bestemmings IP: De static IP van jouw computer in het netwerk.

Bestemmingspoort: 54707

Negeer de lijst.

Ok

Als je een 2e PC wilt forwarden moet je een andere poort gebruiken. En die gebruiken als bron- en bestemmingspoort. Ook moet je dan bij bestemmingsIP het static IP van die PC gebruiken.

Het draaien van meerdere torrent programma's over 1 internet verbinding is NIET aan te raden trouwens dit zal ALTIJD minder efficiënt zijn dan 1 torrent programma. Als je het toch graag wilt doen stel dan op beide machines bij snelheidshulp het verbindingstype op de helft van je daadwerkelijke snelheid in.

Link to comment
Share on other sites

Ok.. heel erg bedankt.. ga ff dat met het static IP adress proberen :)

Edit:

Ik heb ergens een menutje op de router daar stat dit:

Wide Area Network (WAN)

WAN-connectie activeren

x Dynamisch

Statisch IP

PPPoE

PPTP

Globale instellingen:

MAC-adres

Dynamische instellingen:

Hostnaam

Ik heb momenteel Dynamisch daar aangevinkt.. maar als ik static intyp.. en dan het statische IP van mij compter invoer ( 192.168.0.136 ) dan heb ik geen internet meer.. en kan ik de router niet meer bereiken via mijn browser.. dan moet ik weer mijn router resetten en de computer opnieuw opstarten..

als ik Staic IP vakje aanvink dan komt dit menu er te staan:

Statisch IP instellingen:

IP adres

Subnet masker

Gateway

Ik heb bij de eigenschappen van mijn internetverbinding al staan:

IP adress: 192.168.0.136

Subnet masker: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.0.100

Maar als ik dat invoer dan vliegt het internet en de verbinding met de router er uit..

Hoe kan dat??

Link to comment
Share on other sites

WAN (internet) moet gewoon dynamisch blijven. Je hoeft niks in je router in te stellen voor een static/vast IP. Je Internet IP moet namelijk gewoon blijven zoals die is. Het is het IP van je computer die vast moet worden. Heb je wel gekeken naar de pagina waar ik naar refereerde in mijn vorige post?

http://www.portforward.com/networking/staticip.htm

Als je Engels niet zo goed is kun je babelfish gebruiken en de Nederlandse pagina ernaast houden.

http://babelfish.altavista.com/babelfish/tr?lp=en_nl&trurl=http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm

Als je nog vragen heb dan horen we het wel.

Link to comment
Share on other sites

Ja, ik heb al een statisch ip volgensmij, want die hokjes heb ik al eens ingesteld, anders werkte mijn internet niet. De ip's die ik opgegeven heb 192.168.0.136 en 192.168.0.135. Zijn dat de statische IP's? of heb ik het nu fout :S sorry ben zoooo slecht met internet.. is altijd al een issue hier geweest :S

Link to comment
Share on other sites

Dat heb ik gedaan.. Ik denk dat dan het probleem ligt in my thompson modem..

Naar welk IP moet ik de thompson routen? naar het ip van de router? Naar de standaard gateway? of naar het statische IP adress?

Heel erg bedankt voor je hulp alvast :)

Link to comment
Share on other sites

In veruit de meeste gevallen fungeerd een modem alleen maar als een brug tussen jouw router (of PC bij directe aansluiting) en het internet. Als jouw modem ook nog router functies heeft ingebouwt dan word het aardig gecompliceerd.

Kun je ons vertellen wat het internet/WAN IP van je Medion router is? Dit zou ergens op de voorpagina of op een status/informatie pagina moeten staan. Aan de hand van dat IP kan ik zien of je modem een brug of een router is.

Link to comment
Share on other sites

Ok, nou weet ik niet precies wat je bedoelt maar ik kom in het menu van mijn router door 192.168.0.100 te typen.

En voor de rest kon ik dit nog vinden:

Toegangspunt eigenschappen

SSID (interne radio): MEDION

Wide Area Network (WAN)

Verbindingstype: Dynamic IP

IP adres: 10.0.0.1

Local Area Network(LAN)

IP adres: 192.168.0.100

DHCP Server: Enabled

Firewall: Disabled

Draadloze instellingen

Draadloze veiligheid: None

Toegangscontrole: Any client

Ik neem aan dat je dus 10.0.0.1 bedoelt (waarmee ik overigens ook mee in het menu kan komen door het in de browser te typen)

Echt bedankt dat je me helpt man :) Dat stel ik echt heel erg op prijs :)

Edit:

Hier is wat informatie van de Thompson router:

DSL

Statistics

Line Status

Enabled

Bandwidth Up/Down (Kbit/sec)

256 / 1536

Uptime

7d 03:03

kBytes Tx/Rx

1393105 / 8163696

Interface

PPPoA_1

IP Addresses/Netmasks

84.248.67.138/32

Primary DNS

194.134.5.5

Secondary DNS

194.134.0.97

Edit ²:

Bij de thompson heb ik deze forward regel staan:

tcp

92.168.0.100:54707

unspecified:54707

En deze bij de Medion Router:

54707

tcp

192.168.0.136

54707

(zou ik die in de thompson moeten forwarden naar 192.168.0.136, of naar 10.0.0.1 of nog iets anders?)

Heel erg bedankt :D

Link to comment
Share on other sites

Wide Area Network (WAN)

Verbindingstype: Dynamic IP

IP adres: 10.0.0.1

Dat is wat ik nodig had. Je modem is idd ook een router.

Het makkelijkst is om je Router als Default server (aka DMZ) in te stellen op de Modem. De routing functionaliteit op je modem en router zijn vrijwel identiek en geven allebei bescherming tegen precies dezelfde veiligheidsproblemen. Je bent niet beter of slechter beveiligt met een 2e router. Door je Router als Default Server in te stellen word alle onverwachte inkomende verbindingen doorgesluisd naar je Router en handelt deze ze verder af. Het voordeel hiervan is dat je nu en in de toekomst portforwards altijd alleen maar je Router hoeft in te stellen.

Login (staat in je Speedtouch handleiding; Standaard is het http://10.0.0.138 zonder gebruikersnaam of wachtwoord) op je Speedtouch router en ga naar Advanced -=> NAT

Vul bij default Server 10.0.0.1 in en klik op Apply. En vervolgens op Save All.

Nadat de modem opnieuw is opgestart (als dit nodig is vraagt hij hierom of doet hij dit automatisch) zou je eens de poort test in de snelheidshulp van µtorrent moeten proberen.

Link to comment
Share on other sites

Ok ik neem aan dat je bedoet dat ik bij,

Specify the NAPT default server address:

IP address: 10.0.0.1

moet invoeren?

ga ik nu ff proberen :D thanks :)

Edit:

OK! Port 54707 is open and accepting connections.

Bedankt man :) je bent de beste :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...