Silver surfer Posted June 10, 2007 Report Share Posted June 10, 2007 Är det nån som kan lösa det här så vore jag tacksam. Jag bytte dator i vintras, till en med bättre prestanda för att det var dags helt enkelt. Installerade givetvis Utorrent och till en början fungerade det helt utmärkt. Dock efter ett par månader (det kan ha kommit nån ny version av programmet, men är inte riktigt säker på detta) så börjar programmet krångla. Det stänger av sig helt anonymt utan felmeddelande, och utan koppling till något relaterat moment eller tidsperspektiv, dvs utan att jag har gjort något. Ibland men definitivt inte alltid så kan jag få något felmeddelande om nått knas med dll-filer. ntdll.dll eller niphk.dll.Jag har mina aningar om att jag uppdaterat mitt windows och därigenom fått nått som medvetet skall störa sådana här typer av program. Jag har avinstallerat allt som går från windows update, jag har av/ominstallerat utorrent. Jag har sökt igenom mitt register efter felaktigheter, kollat av inställningar i både programmet och i Windows, jag googlat men utan att lyckats hitta nått. Vad kan man göra. Börjar bli less. Om man måste sitta vid burken och bevaka så tappar ju just det här programmet sin avsikt och mening.Hjälp mig den som kan! :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DFNC Posted July 17, 2007 Report Share Posted July 17, 2007 niphk.dll har med Norman Antivisrus att göra. Lite svårt att hjälpa till om du inte skriver vilken version av utorrent du använder. Hittar du så ska du köra 1.6.1 och inte det nyaste versionen (som tydligen suger och är bannad på flera privata siter) När det gäller Windows update så kan jag inte tänka mig att det finns nåt som skulle störa utorrent. Själv kör jag full uppdaterat XP SP2 + utan att ha problem med utorrent (v 1.6.1 build 490) Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoppis Posted July 23, 2007 Report Share Posted July 23, 2007 Vad göra ? har 1.7.1, men fortfarande samma problem, disk överhattad???, kommer de att få bort denna,,,, har ju SATA diskar som borde fixa det det med 16mb cache,,, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.