Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

hoy

hoe stel je µtorrent het best in ik heb het programma geinstalleerd maar kreeg tijdens de snelheidsbepaling de melding dat er geen verbinding maken en krijg de inkomende poort niet gecofiureerd

Zijn er standaard instelling

en hoe configureer ik de inkomende poord

windows xp server pack 1 geinstaleerd firewall zone alarm ( maar die heb ik al uitgeschakeld)

help

Link to comment
Share on other sites

In Nederland kun je beter de Nederlandse snelheidsmeter webpagina gebruiken die te vinden is op

http://www.speedtest.nl/TestSuite/TestController.asp?TestTypeID=,3,

Voer de test uit en je krijgt bij upload een antwoord dat hierop lijkt: 10.0 KByte/sec (=AAA kbps). Het gaat om de AAA waarde. Kies bij snelheid handleiding in µtorrent de waarde xx/AAA uit de lijst. Dit zijn de optimale instellingen voor jouw verbinding.

Test ook of de poort goed is geforward met de knop naast waar de poort is ingevuld. Als je het antwoord krijgt dat je poort niet goed geforward is kun je inderdaad het best op de Engelse website http://www.portforward.com/ kijken hoe je dit moet doen. Als de port niet goed geforward is kun je vaak maar lage of soms helemaal geen snelheid krijgen bij vele torrents.

Link to comment
Share on other sites

Wie kan en wil mij helpen, heb lange tijd met veel plezier utorrent gebruikt maar krijg het niet meer voor elkaar om torrents te laden in u torrent alle versie nu geprobeerd incl de beta maar niets lukt elke keer invalid torrent file!!! wie kan mij uitleggen wat ik verkeerd doe of nog kan proberen????

Grtz

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen,

Ik heb al eeuwen problemen met torrents en ben het nu zat en wil het oplossen.

Ben al dichterbij de oplossing gekomen maar snap het nog niet volledig.

Utorrent geeft aan dat poort 33927 niet open is. Op portforward.com ben ik een heel eind gekomen alleen snap ik het niet helemaal. Ten eerste staat er bij de beschrijving voor mijn router bij punt 1 iets over wat je in Utorrent moet veranderen in de preferences bij network options. Die hele network options kan ik niet vinden in 1.7 BETA.

Vervolgens, wat ik me dus afvraag... hoe voeg ik die poort precies toe? Ik ben bij zo'n web configurator aanbeland bij de "NAT - Edit SUA/NAT Server Set". Moet ik dan het nummer 33927 van de poort invullen bij "start port no."? Maar wat moet er dan ingevuld worden bij "end port no." en "port translation"???

Of, kan ik in Utorrent niet gewoon een andere port invoeren?

Ik hoop dat er iemand is die me kan en wil helpen... aub!!

Link to comment
Share on other sites

Ok in the µtorrent 1.7 heet dit submenu Connection (Verbinding).

Hier moet je de Enable UPnP port mapping (Gebruik UPnP-poorttoewijzing) en de nieuwe optie Enable NAT-PMP port mapping (Gebruik NAT-PMP poortmappen inschakelen) uitzetten. Deze laatste optie bestond nog niet toen ze de guide voor jouw router maakte en staat er daarom niet bij.

Schrijf de poort die rechts-boven is ingevuld op en gebruik die later (in de guide) als Start Port No. en End Port No.. Als je iets met het static IP gedeuns niet snapt of nog andere vragen hebt moet je maar weer even opnieuw hier posten.

Link to comment
Share on other sites

hey µtorrent is chill mensen! echt het snelste dowload progamma dat ik ooit heb gehad lol neej echt!

oh ja

Beste utorrent gebruikers,

Een vraagje: Exact 5 min nadat ik utorrent opstart en begint met dowloaden wordt mijn internet verbinding verbroeken. Dit gebeurt telkens om de 5 minuten. Ik wordt er echt helemaal gek van. Ik gebruik windows xp, microsoft firewall en avast antivirus. Probleem is alleen aanwezig als ik utorrent opstart anders kan ik gewoon internetten. Heeft iemand oplossing voor dit probleem?

De groeten van STT

doe ipconfig /renew in de command prompt (typ cmd in uitvoeren)

Link to comment
Share on other sites

Hey, ik gebruik uTorrent al geruime tijd maar sinds ik een nieuwe router heb (zelfde model Allied Data Copperjet 1616-2P, oude was kapot) doet mijn utorrent het niet meer. Andere torrent clients doen het ook niet. Het icoon onderin blijft geel en geeft aan dat er geen inkomende verbindingen zijn. De down- en uploadsnelheden blijven dus 0... Ik heb altijd al deze modem gebruikt met daaraan een switch die naar 2 pc's gaat. Ik heb altijd zonder problemen gebruik kunnen maken van utorrent, tot voor kort.

In mijn router staat de firewall uitgeschakeld. Ik heb verschillende instellingen geprobeerd, maar utorrent geeft steeds aan dat de (heb verschillende geprobeerd) ports niet open zijn. Ik heb geen software firewall en ook die windows firewall heb ik uitgezet om het te testen. Een NAT-entry toevoegen helpt ook niet. Mijn provider SpeedXS gaf aan dat ik mijn modem moest resetten, iets wat ik al had geprobeerd. Dit had ook geen effect.

Weet iemand of ik misschien wat over het hoofd zie? Ik heb nl. geen flauw idee waar het aan zou kunnen liggen...

Link to comment
Share on other sites

hey iedereen. Ik zit al heel lang met een probleem, namelijk dat de poort niet open is. De download snelheid is dan telkens ongeveer 1 kb/s.

Ik heb op dit forum gekeken en het ging een heleboel keer over poortforwarden. Ik heb die stukjes gelezen maar ik kom er nog niet uit.

Ik heb een SpeedTouch 780. Daar staat al uTorrent in met poort 6881-6889. Als ik die poort bij utorrent invoer zijn ze nog niet open.

Torrent zet de poort automatisch op 56621. Die heb ik ook al toegevoegd maar dan is de poort nog niet open. Ik heb ook geprobeert om utorrent aan een lokaalnetwerkapparaat toe te wijzen (want dat moet volgens portforwarding.com). Ik weet niet of ik die laatste stap goed doe. Ik doe namelijk bij spel of toepassing : utorrent en bij apparaat: sander (dat is mijn computer waar dus ook utorrent op staat). Dan werkt het nog niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

(en het ligt niet aan het bestand want bij iemand anders die ik ken gaat hetzelfde bestand super snel)

Link to comment
Share on other sites

Je kunt geen poort tussen 6881 en 6889 gebruiken. Vroeger was dit de standaard maar tegenwoordig word deze poort meestal geblokkeerd.

Je moet:

a) Je PC een 'static IP' geven. http://www.portforward.com/networking/staticip.htm

B) In de router de µtorrent poort openzetten/portmappen/forwarden naar dat 'static IP'. http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Thomson-Alcatel/Speedtouch780v6/Utorrent.htm

Geen programma uit de lijst kiezen maar handmatig een nieuwe regel aanmaken!!

Protocol: Any

Port range: 56621 en 56621

to: [static IP van PC hier]

Van Trigger Protocol en Trigger port afblijven (aka any/leeg laten).

c) In software firewalls (als je er hebt) µtorrent volledige toegang geven en als dat niet werkt software firewall deinstalleren (uitzetten helpt vaak niet). dmw van een optie in µtorrent kan je utorrent toevoegen aan de windows firewall. Als het nog niet werkt kun je de windows firewall uitschakelen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Portforwarding heb ik thuis gedaan en daar kan ik mee uploaden. Op mijn werk is er iets vreemds aan de hand; ik heb 1 dag normaal kunnen uploaden op poort 37916. Daarna niet meer. Ik kan niet in de router komen. Wel heb ik verschillende programma's op poorten te scannen. Het vreemde is (tenminste dat vind ik vreemd) dat ik wel kan seeden. De poortscan geeft bv aan dat er op poort 5060 en 5070 connectie is met het ip adres is wat in de peerlist van Utorrent staat. Mijn gedachtengang was dan ook dat als ik 1 van die poorten gebruik ik zou moeten kunnen uploaden. Dat blijkt (volgens de test van utorrent) niet, de poort is nog steeds gesloten. Kan iemand helpen?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Seeden vanaf je werk terwijl je hier geen toestemming voor hebt is NIET aan te raden. BitTorrent is vrij intensief en als je ICT afdeling enigszins weet waar ze mee bezig zijn vinden ze zo uit wie er voor die grote hoeveelheid verkeer zorgt.

Port forwarden zonder toegang tot de router is onmogelijk. Er zal hoogstwaarschijnlijk ook geen poort toevallig naar jouw gemapped zijn (Het is namelijk niet zozeer dat een poort open moet maar dat die poort naar jouw computer moet doorverwijzen). Als je geen direct internet IP hebt (zeer waarschijnlijk) dan is het niet mogelijk om je poort open te krijgen. Dit betekend overigens niet dat je niet gebruik kan maken van BitTorrent. Dit betekend dat je lage snelheden krijgt (alhoewel het soms nog steeds mogelijk is het maximale eruit te halen) en in sommige gevallen downloads niet kan afronden ook al is de beschikbaarheid boven de 1.

Maargoed. Ik raad je af om BitTorrent op je werk te gebruiken zonder toestemming en als je toestemming hebt adviseer ik je je ICT afdeling te vragen een poortje voor je te mappen/forwarden.

Link to comment
Share on other sites

Hai. Ik heb een raar iets.

Gisteren had ik Utorrent aan en ik zie dat er een leech al tijden op 99.8 staat en dat veranderde maar niet. Ik had hem al genoeg gestuurd dat hij het in principe compleet zou moeten hebben.

Vanochtend doe ik de zelfde torrent aan en ja hoor, hij is er weer. nog steeds op 99.8.

Ik heb eens gekeken bij traffic en tot mijn verbazing zie ik dat vanaf zijn ip continu hetzelfde piece requested wordt. (Ik heb zeker nu al 500 MB naar hem gestuurd) Het betreft een torrent van 1.3 GB

Even beter lezen en dan zie ik dit:

Got Request: 423:0->16384

Got Request: 423:1081344->16384

Sending Piece: 423:0->16384

Sending Piece: 423:1966180: ->16384

Got cancel in Queue

sending piece

got cancel unrequested

(soms ook niet die cancel alleen maar request voor dat ene stukje)en dan send ik hetzelfde stukje

Blijkbaar stuur ik het naar hem en kost me dit bandbreedte voor niets.

Wat kan ik hier aan doen? Heb dit nog niet meegemaakt.

Eta:LMAO. Oke ik begrijp nu dat het niet om hetzelfde stukje gaat :) die andere leechers willen ook dat nummer 16384 (zal de torrent's nummer zijn) :)

Ik begrijp nu dat het om het getal dat er voor staat gaat:

b.v:

Got request 423:311296

en even later stuurt mijn client dat stukje. zie eigenlijk geen fouten, dus hij had allang op 100% moeten staan

Een zoeken hoe je een ip kunt blocken in utorrent 1.61

Link to comment
Share on other sites

IPs blocken kan met een ipfilter.dat bestand. Moet je maar ff searchen hoe dat precies moet.

Het kan zijn dat je download beschadigt is (foutje op de HD, aanpassing door andere programma zoals media spelers enzo). Probeer eens de torrent te stoppen dan dan r-klik, Force Re-check. Hij gaat dan kijken of je download nog wel klopt.

Link to comment
Share on other sites

Hai, Maar dan zouden de andere leechers toch ook last moeten hebben? Ik zie dat de rest wel gewoon de files compleet krijgt.

Zet hem net aan en hij is er weer hoor. Terwijl er 10 seeds zijn. Nog steeds op 99.8. Hij haalde gelijk de helft van mijn uploadspeed 66 kb.

Ik probeerde gisteren een dat filter te maken, maar het stond bij mij al zo (true).

Zal verder zoeken. bedankt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Is de beschikbaarheid toevallig 0.605? In dat geval heeft niemand in de zogenaamde swarm (±iedereen die die film aan het download is) de missende stukjes en tenzij iemand met die stukjes terugkomt zul je die film nooit kompleet kunnen downloaden.

Een andere mogelijkheid is dat je geen verbinding kan krijgen met de mensen die de missende stukjes hebben omdat je poort niet open is.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...