Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

Hallo, het probleem met schijf vol heb ik nog niet kunnen oplossen. Nu heb ik een ander probleem. Omdat uTorrent aangaf dat de schijf vol is stopt hij met downloaden. Na het opnieuw opstarten van uTorrent begon hij weer bij 0 met downloaden. Ik heb van bep. torrents tot wel 65% op mijn externe harde schijf staan. Is dit nog op de een of andere manier te herstellen zodat uTorrent weer de draad oppikt bij die 65%? Alvast bedankt voor de reactie.

Mvg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Ik heb net een torrent gemaakt en geplaatst (als het goed is), echter heb ik het vermoeden dat het uploaden (voor de andere gebruikers) niet lukt.

Als ik kijk in de lijst zie ik Seeders=1, Leechers=4 en progress staat nu op 21%.

Wat houdt dat progress in, die wordt alleen maar lager (was 25%).

J.

Link to comment
Share on other sites

Mijn probleem: Zodra ik Utorrent opstart wil mn Internet Explorer 7 en FireFox 2.0 niet normaal werken...

Ze gaan HEEL traag. (bijv. naar google gaan duurt 1 minuut)

zodar ik utorrent afluist of dl/ul stop zet is het weer normaal.

Ik heb met geen andere problemen met utorrent... behalve dit...

Alvast bedankt voor uw hulp.

Link to comment
Share on other sites

Zet de oplaad op 80% van je maximum oplaad om het beste download en upload resultaat te krijgen. Bijvoorbeeld je opload snelheid is 50KB/s, zet het dan op 40KB/s. Niet echt zin om uit te leggen waarom, maar een te hoge opload vertraagt download super erg (das waarom mensen waarschijnlijk niet willen opladen, tsss ze kunnen toch gewoon hun pc langer aanhouden ...). Alhoewel, het zetten <80% heeft geen invloed meer op het download snelheid in ieder geval voor ADSL, getest op negen locaties :D.

Succes Eskiya_38,

Misschien kun je een andere poort kiezen, hoewel de standaard poort 43126 het bij mij fantastisch doet.

Fijne kerstdagen btw en gelukkig nieuwjaar

ps jmbouma, ik negeer je niet, maar ik ken geen oplossing voor je probleem.

Link to comment
Share on other sites

hallo,

is er iemand die kan verklaren waarom ik niet verbindbaar ben.

in mijn firewal heb ik utorrent toegevoegd ik heb een poort toegevoegd .avg staat uit en ik gebruik een sb4200e motorola modem.

ik heb alle instellingen al veranderd op utorrent weet niet helemaal zeker of ze juist zijn teruggezet misschien kunnen jullie ook de goede instellingen geven?

dank u

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

Geen idee of dit forum nog operationeel is maar ik stel toch maar mijn vraag.

Ik werk al meer dan een jaar probleemloos met uTorrent. Momenteel versie 1.6

Alles ging tot voor enkele dagen perfekt echter nu doet het programma steeds OVERSEEDEN!! Er is aan de instellingen niets veranderd en staan correct.

Verhouding 125% Uploadtijd negeer

Uploaden hogere prioriteit AANGEVINKT

Limiteer uploadsnelheid 0 (aangevinkt)

Toch heb ik nu steeds torrents nog niet voor de helft binnen en ben al over de 1.500 aan het seeden. Zo wordt ik ineens overal gebant voor overseeden. Als een torrent binnen is voor 100% zit ik ruim over de 2.000 ratio en ik kan het niet verklaren. Ik kan nu uTorrent niet meer aan laten staan en weet niet wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn. Iemand een idee of dit ook meegemaakt??

Voorheen stopte het uploaden altijd netjes zodra de 1.250 was bereikt, nu loopt het dus gewoon door.

Graag hulp als het kan... ben radeloos

Alvast hartelijk dank....en wie dit leest.. GELUKKIG NIEUWJAAR!

Link to comment
Share on other sites

@raimond:

Simpel antwoord: Nee, sorry die gegevens zijn weg.

Ingewikkeld antwoord: Misschien, zolang je niet teveel nieuwe gegevens op diezelfde partitie hebt geplaatst kan het mogelijk zijn dat de gegevens nog te herstellen zijn met een zogenaamd 'undelete' programma. Ikzelf gebruik daarvoor Stellar Phoenix FAT & NTFS. Maar dit vergt meer kennis dan hier even is uit te leggen. Het is waarschijnlijk minder moeite het bestand opnieuw down te loaden.

@soes63:

Als je niet vindbaar bent komt dit omdat mensen jouw niet kunnen bereiken. Hiervoor moet je inderdaad je Router instellen maar soms kan ook een 'firewall' op je PC het probleem zijn. Het komt er in ieder geval op neer dat de poort die µtorrent gebruikt zogenaamd moet 'portmappen' op je router. Dit verschilt per router en als je enigsinds bedreven bent in Engels kun je op de onderstaande site kijken of er voor jouw router uitleg gegeven word:

http://www.portforward.com/

Er zijn niet al te veel Nederlandstalige mensen hier die hulp kunnen bieden en om de website in het Engels onzin te noemen niet alleen hier maar ook in het Engelse gedeelte omdat je niet binnen dag hier geholpen bent is naar mijn mening erg asociaal. De mensen (zowel de Nederlandstalige en Engelstalige) die jouw hier helpen zijn allemaal vrijwilligers die hier op geen manier een vergoeding voor krijgen. Een beetje geduld en respect is dan zeker op zijn plaats.

@Sceptical:

Als eerste controleer of bij je instellingen staat dat er geseed moet worden zolang de verhouding kleiner is dan 125%.

Maar zoals jij het verteld lijkt het erop dat je al op een meer dan 1.25 verhouding zit zodra het downloaden klaar is. Dit kan zijn omdat je download snelheid lager is dan je upload snelheid. Kijk als eerst of je niet per ongeluk je download snelheid zo laag beperkt hebt dat dit de oorzaak kan zijn. Anders is er mogelijk is er iets verander bij je Provider. Deze zouden bijvoorbeeld het torrent verkeer beperkt kunnen hebben. Anders is het mogelijk een instellingen van je router of je software firewall. Het kan ook zijn dat je niet meer verbindbaar bent.

Het is sowieso raar dat je verbannen zou worden omdat je een te hoge ratio hebt. Over het algemeen word het op prijs gesteld als je veel seed. Hoe hoger de verhouding hoe beter.

@iedereen

Het doel van dit forum is trouwens om mensen een plek te bieden om over µtorrent te praten. Er kan ook om hulp gevraagd worden maar het helpen is afhankelijk van mensen die hier ook voor de gezelligheid komen en toevallig de kennis of ervaring hebben om je te kunnen helpen en de bereidheid vinden dat ook daadwerkelijk te doen. De activiteit en de hoeveelheid mensen die je kunnen helpen met problemen is op het Engelse gedeelte van het forum vele malen groter dan in dit Nederlandse draadje.

Ik adviseer dan ook dat bij voldoende kennis van Engels je de problemen die je hebt op het zogenaamde 'Troubleshooting' forum te stellen. Kijk op het forum overzicht of klik hier. Het is niet erg als je een beetje gebrekkig klinkt als je je probleem maar enigszins kan beschrijven. Je kunt µtorrent op zijn Engels zetten om de Engelse termen van bepaalde dingen uit te vinden. Beschrijf je probleem altijd zo uitgebreid mogelijk.

Link to comment
Share on other sites

Utorrent loopst steeds vast als ik een torrent wil verwijderen...

dan sluit die af dan probeer ik het weer te openen krijg ik dit!

utorrent wordt nog uitgevoerd maar reageert niet sluit a.u.b eerste alle torrent blabl..

dan moet ik eerst weer helemaal opnieuw starten voordat ik t weer kan openen!

herkent iemand deze fout ?of iemand die t kan oplossen ofzo

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen,

Ik gebruik sinds v1.5 uit is Utorrent en voorheen ABC.

Ik ben zeer tevreden met dit java loze programma wat gewoon doet waarvoor hij ontworpen is en met zeer weinig gebruik van geheugen.

Kennelijk gebruik ik hem goed want ik heb gelukkig geen van deze klachten die ik in dit forum lees.

Mocht ik iemand kunnen helpen dan zal ik het niet laten.

mijn specs:

XP-Pro, zonder windows firewall, AVG, Draytek router/modem 2600(met firewall)

Groeten Obelix.

Link to comment
Share on other sites

En downloaden is altijd afhankelijk van het aanbod uploaders en seeders..

En misschien knijpt je provider "torrent achtige" data -> zet protocol codering aan. en/of pak eens een hele andere poort.

op het onderste balkje zie je een groen V-tje...

Klik deze eens aan en lees hoe je je verbinding het beste kunt instellen voor maximaal resultaat.

test je verbinding... (providertest ofzo)

test windows instellingen.. (MTU enz.)

Test of je buren niet gezellig mee surfen op jouw draadloze (onbeveiligde) router :)

- ik heb hier keuze uit 3 buren - het gebeurt vaker dan je denkt!

Maar in de meeste gevallen zal het aan het aanbod liggen.

Link to comment
Share on other sites

hoi dutchy's

ik zeg even hallo.

in mn onderschrift staat genoeg te lezen aangaande wupke's internet huishouden.

ben sinds kort over gegaan naar Utorrent, en so far I like what I see.

alleen zoals met vele jullie,, jaja veel vragen heb ik ook.

maar dat zoek ik wel uit, behalve deze ,, mischien dat iemand dit kent..

nadat Utor 2 dagen lekker had gedraaid heb ik mn netwerk en PCs (alle ) gerebooth.

daarna had mn lap even moeite om weer in het netwerk te komen,,, mischien wat te vlug online gezet en was het netwerk nog niet gereed..

echter door foutje mijnerzijds stond Utor op auto start, en was direct naar de netwerkmap aan het zoeken gegaan (vermoed ik) om de data uit te halen en in op te slaan.

grap is deze,, nadat ik de lap in een nieuwe rebooth had gezet, en deze wel in het netwerk kwam de utor handmatig opgestart.

vervolgens ging deze alle bestaande opgehaalde data controleren (tor voor tor) en bit voor bit.

pas nadat deze controle klaar was (per tor) begon Utor met het verder downloaden ervan...

afijn die actie koste dus ongeveer 7 uur...

nu draaid ie weer als vanouds,, maar ik ben me toch wat huiverig geworden met rebooths ....

wupke..

Link to comment
Share on other sites

@K-Tedious:

Dat klinkt niet gezond. Het is geen bekend probleem dat µtorrent zichzelf afsluit als je een µtorrent verwijderd. Wel is het zo dat als je µtorrent afsluit het nog heel even (maximaal 30 seconden) blijft lopen op de achtergrond (oftewel zonder dat je een schermpje ziet) om alles fatsoenlijk af te sluiten. In die tijd krijg je inderdaad die foutmelding die jij noemde als je µtorrent opnieuw probeert te starten. Probeer eens een minuutje te wachten voordat je µtorrent opnieuw opstart. Hopelijk hoef je dan niet meer opnieuw op te starten.

Mocht je na een minuut nog steeds die foutmelding krijgen dan is µtorrent inderdaad waarschijnlijk vastgelopen. Je zou dan bij Taak Beheer (ctrl+shift+Esc) in het tabblad Processen het utorrent.exe proces kunnen beëindigen. Dit kan (net zoals opnieuw opstarten trouwens) wel resulteren in dat µtorrent alle bestanden opnieuw moet hash-checken of heel soms zelfs dat alle torrents uit de lijst verdwijnen.

@kreazyV8wuppo:

Vroeger was het standaard dat een torrent helemaal opnieuw gehashcheckt werd bij het opnieuw starten van de torrent(applicatie). Applicaties van de laatste jaren (onder andere µtorrent en Azureus) houden tegenwoordig informatie bij zodat dit vrijwel nooit nodig is. Maar als µtorrent niet fatsoenlijk afgesloten is word deze informatie niet goed opgeslagen of is deze onbetrouwbaar en zal µtorrent alle torrents opnieuw moeten checken. Hier is achteraf NIETS aan te doen. Je kunt het wel proberen te voorkomen door altijd netjes µtorrent af te sluiten en nooit het proces/de taak te beëindigen als dit niet nodig is. Normaliter als je windows afsluit zal windows µtorrent netjes proberen af te sluiten.

Ik weet niet of ik het goed begrijp maar het is sowieso geen goed idee om µtorrent bestanden te laten downloaden naar een netwerkshare of iets dergelijks. Dat het hashchecken 7 uur duurt kan hierdoor komen. Het kan ook zijn dat je gewoon heel veel torrents geladen hebt en/of dat je laptop heel erg traag is.

@µtorrent-Guest:

What are you talking about?

Link to comment
Share on other sites

dank u voor de snelle responce,,,

hmm ik moet ze wel in en netwerk map zetten, daar de laptop te weinig capaciteit heeft. (drive is bijna vol) maja dat is dan ook maar 40,gig.

langzaam wil ik em nie noemen,, 3000+ Mhz en kloksnelheid is 1800 (bios).

de 7 uur kwamen door idd netwerk(whireless) en doordat het iets van 20 gig was(schatting) totaal .

dus idd iets van 8 torrents.

daarnaast stond de andere PC ook netjes op Utor te draaien,en was de andere pc voor FTP server aan het spelen..al met al zware belasting dus voor mn simpele MsHome netwerk.

ik zal het in de gaten houden of hij na een nieuwe reboot weer gaat rehashen, maar dan volgt daarop eigenlijk ook mn volgende vraag.

hoe voorkom ik dit? immers opslaan op de Laptop is niet mogenlijk..die schijf is gewoon te klein.

even een tip voor de vragen aangaande speed.

het is me opgevallen dat in mijn geval 40 kB/s UPLOAD en down vrij, dus laat het systeem bepalen,,, het snelste werkt, en daarmee ook het stabiel is.

geen fatal errors of rare meldingen .

de ins en outs ken ik niet, maar heeft ermee van doen dat je ook je upload enigzins vrij moet houden, om aanvragen te versturen om data Down te halen.

dus als je Up dicht zit,komt er vanzelf niks meer down.

grappig is het wel dat ik vaak met 2 PCs tegelijk Utor aan heb staan, gecombineerd haal ik frequent 1 a 1,5 Mb down.

soms zelfs mn max aan 2,1 Mb/s (bursts van 2 tot 30 seconden)

terwijl als ik 1 Pc op Utor zet die vaak niet hoger wil dan 4 tot 800 kB/s.

want qua bandbreedte heb ik meer dan genoeg plek, en zou ik zelfs met 2,1 Mb/s down moeten kunnen.

maar ja, da's in de meest optimale omstandigheid.

daarnaast voor de IT slimmerikken een bot om even op te knagen.

voorheen was mn Up en Down (oud abbo) 256 Kbps /1536 Kbps .

daarmee had ik gemiddeld 400 kB/s down,, zowel op 1 als op 2 PCs tegelijk.

als je dat naast het bovenstaande legt ,vraag ik me wel af waar nu de bottlenek zit?

immers heb ik nu met 2 PCs een hogere down speed, dan met 1 Pc.

;)

Link to comment
Share on other sites

Je kunt het beste µtorrent draaien op dezelfde computer waar je de data opslaat.

Het probleem is dat zowel de locatie waar de gegevens worden opgeslagen als de locatie van de µtorrent settings bestanden (standaard: %appdata%\utorrent ) betrouwbaar moet zijn om de kans dat je moet hashen te minimaliseren.

Over snelheid. Ik heb geen problemen met constante downloads van 1MB/s en uploads van 100kb/s. Ik krijg nooit foutmeldinge, fatal errors of dergelijke.

Foutmeldingen en errors zijn bij µtorrent bijna altijd een teken dat er iets niet in orde is en niet een teken dat je de downloadsnelheid te snel hebt staan. Er zijn wel modems/routers die niet goed overweg kunnen met de aantal verbindingen dat µtorrent maakt en windows kan wel eens problemen hebben met zogenaamde half_open verbindingen maar dat staat dus los van de snelheid op zich.

De speed guide is de beste manier om grofweg te bepalen welke instellingen je voor µtorrent zou moeten gebruiken.

Met een 1536/256 abbo (we noteren vrijwel altijd de download voor de upload) kun je onmogelijk 400kb/s download halen. Aangezien 1536 kbps theoretish op 192kb/s neerkomt (en in de praktijk nog iets lager).

Bij hogere snelheden gaat de hardschijf trouwens meespelen. Als je 1 torrent hebt die heel snel is dan kan je makkelijk met 1 PC 1MB/s halen (zo haal ik het meestal). Maar als je 20 torrents hebt moet je je beseffen dat hij op 20 verschillende plekken op de harddisk aan het schrijven is. Dit zorg voor heel veel op en neer bewegen waardoor er heelveel snelheid verloren gaat waardoor 1MB/s zelfs al moelijk kan worden.

Natuurlijk kan het ook aan andere dingen liggen. Gezien dat een computer wel meerdere bottlenecks kan hebben is het niet zo raar dat 2 computers het beter aankunnen. Daarom merk je het verschil ook pas bij hogere snelheden.

Ik ben zelf niet geïnteresseerd in hoge download snelheden. Ik torrent 24/7 dus als ik alles weer netjes op 1:1 ratio wil krijgen moet ik per dag net zoveel uploaden als downloaden. Wat betekend dat als ik een uur ergens 1MB/s download, ik 10 uur niet moet downloaden om het weer in balans te brengen...

Als je toch aan het pimpen bent:

1x Concepts ICT 10 Mbps / 1 Mbps @ 25 euro's per maand.

1x @home Intensief 8 Mbps / 1.2 Mbps @ 50 euro's per maand. (Gebruik ik niet voor torrents)

Over een lange periode gezien gemiddeld 70kb/s down en up aan torrent traffic. Ik seed wat ik leech... trots zijn op een ratio van 0.08... :P

* Intel Core2 Duo E6600 met 8 HDs: 2TB

* PIV 2,8Ghz met 1 HD: 320 GB

* AMD Sempron 1,5 Ghz met 1 HD: 60 GB (laptop)

One word: pwned :P

Link to comment
Share on other sites

kijk eens, dit is leuke info.

dat van die meerdere torrents op 1 HD heb ik nog niet bij stil gestaan.

dat is dus een Item om de opzet eens aan onderhevig te maken.

euheuhhh pimpen hehe'' ok kan ook wel een leuke discussie zijn.

je hebt iig meer bandbreedte dan ik, maar dat terzijde.

mag ik je vragen wat jij beter vind of prettiger, dat je voor Intel hebt gekozen, dit omdat ik een fervent ASUS /AMD liefhebber ben, maar toch open wil staan voor nuttige criteria.

ik gebruik Utorrent nog maar 2 dagen,en het bevalt steeds beter.

met bittorrent werd alles tergent traag,wat ten dele wel door mn onkunde zal zijn veroorzaakt haha.

maar dan zijn de extra feature's wel prettig bij Utorrent.

het stukje over speed guide had ik al gevonden, en daar ben ik dus mee aan het stunten.

echter wat ik niet vond of nog niet gevonden heb, is over die ratio, en hoe de beste instellingen te krijgen.

je uitleg over die QUOTE:Wat betekend dat als ik een uur ergens 1MB/s download, ik 10 uur niet moet downloaden om het weer in balans te brengen...END QUOTE::

is erg verhelderend, en iets waar ik nog echt bij stil heb gestaan,:( dus vanaf nu sta ik daar dus wel bij stil..... zal alleen mn PC ongeveer 1 jaar vol op seeden moeten zetten wil ik ook maar een beetje terug komen op die 1 op 1 ahum,, oops...

al staan hier wel vele torrents op seeden continu.

thanks sofar voor je verhelderende info, welke nuttig zal worden gebruikt..

mvgr wupke

Link to comment
Share on other sites

@kreazyV8wuppo:

Een krachtige CPU voor een eerlijke prijs. AMDs die dezelfde prestaties konden leveren waren een STUK duurder:

Bronnen:

http://tweakers.net/pricewatch/139606/Intel-Core-2-Duo-E6600-(S775-2x2.4GHz-4MB-1066MHz-FSB-Boxed)-prijzen.html

http://tweakers.net/pricewatch/138037/AMD-Athlon-64-FX-62-(AM2-2x2.8GHz-1MB-400MHz-Bus-125W-Boxed)-prijzen.html

http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=432&model2=464&chart=188 (Je moet ff wat meer applicaties uit de lijst proberen om een beetje een idee te krijgen van de krachten enzo)

Ik kijk iedere keer weer objectief naar beide AMD en Intel. En net iedere keer als ik een CPU shop is Intel een betere keus voor mij dan AMD. De enige keuze waar ik niet objectief blijf is vidkaart. Ik zal ATI altijd prefereren boven nVidea.

@staff:

Dit is het µtorrent forum. Voor vragen over bitcomet moet je bij hun zijn.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...