Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Hoi kill

Dat heb ik ook wel eens gehad en heb toen de site waarvan de torrent kwam een pm gestuurd en kreeg toen bericht terug dat ze mijn passkey hadden gereset en toen deed alles het bij miij weer van die site.

Welke poort gebruik jij met utorrent?

Heb je ook al gekeken of je die poort open heb gezet voor utorrent in je firewall???

Link to comment
Share on other sites

Welke poort gebruik jij met utorrent?

want ik gebruik deze "

OK! Port 59447 is open and accepting connections.

You will be able to receive incoming BitTorrent connections. "

Heb je ook al gekeken of je die poort open heb gezet voor utorrent in je firewall???

waar kan ik dat zien?? en doen..

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mijn DHT staat op uitgeschakeld??

ik heb ook met ingeschakeld geprobeerd maar nog steeds zelfde probleem.

ik download van een prive tracker maar lukt nog steeds niet.. staat bij status tracker offline.. terwijl het wel online is...

Link to comment
Share on other sites

Momenteel gebruik ik poort 45682

Heb jij trouwens een router?

Kijken in je firewall doe je zo:

Start vervolgens naar Configuratiescherm.

Dan windows firewall aanklikken, klik tab uitzonderingen aan.

Zoek vervolgens utorrent op in de lijst eenmaal gevonden klik op poort toevoegen (in jouw geval poort 59447) en bij naam vul je gewoon utorrent in.

Kies voor Tcp nu ben je klaar maar nu herhaal je de stap en kies je voor UDP zo heb ik de mijn poort werkend gekregen.

Nu zie je dus ook meerdere kere utorrent in de lijst uitzonderingen staan en dat is niet erg kunnen er nog veel meer worden want je kunt zoveel poorten toewijzen als jij wil.

Succes

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de stappen gevolgd maar helaas nog steeds zelfde probleem..

ik snap het niet hoor.. het is sinds gisteren gebeurt toen ik iets wou downloaden want ik had ervoor mijn utorrent opnieuw geinstaleerd.

ik krijg melding van tracker offline timeout maar die tracker is online ik download van een prive tracker en daar ben ik wel registreerd.

ik heb een paar screenshots bij gevoegd.

en ik heb volgens mij geen router? want mijn modem is rechtstreeks op internet kabel. (UPC)

utorrentha3.th.png

torrentgi2.th.png

firewallad3.th.png

Link to comment
Share on other sites

Zie dat jij versie 1.7.5 hebt ikzelf ben 1.6 blijvewn gebruiken omdat er veel discusie was dat utorrent is overgenomen en dat ie gegevens verzamelt (weet niet of het waar is) Dus ben je ook makkelijker te pakken als je iets illegaals mocht downloaden wat we natuurlijk niet doen ;)

Zou jou versie deinstalleren en 1.6 downloaden deze kun je van bijvoorbeeld witchtracker downloaden bij de button free wt files en is trouwens een leuke torrent site en de staff daar heeft mij altijd goed opweg geholpen als ik iets niet wist.

Succes

Link to comment
Share on other sites

Heb je in je firewall de poorten gewist die je eerder van mij moest openen?

Ik ging er eerder vanuit dat je ook een router hebt.

stel utorrent nu zo in dat hij een willekeurige poort opzoekt

zie in je printsreen dat je je dht en dergelijke nog niet uit hebt wat je wel moest van jouw tracker.

Mocht dit nog steeds niet werken zou ik als ik je was systeemherstel gebruiken en dan herstellen naar de datum toen jou utorrent het nog deed want ik weet na ditecht geen oplossing meer.

Link to comment
Share on other sites

@kees2007: Ikzelf hou µtorrent regelmatig in de gaten met wireshark. In het afgelopen jaar (sinds de overname) heeft µtorrent niks verzameld en naar 'huis' gestuurd. Dus ik zou me geen zorgen maken. Al helemaal omdat BitTorrent Inc. een respectabele naam heeft hoog te houden, als ze dat soort geintjes zouden uithalen zou het snel met hun gedaan zijn in deze business.

Als je problemen hebt moet je altijd eerst de nieuwste versie installeren. Nieuwere versies hebben vaak oplossingen voor oude problemen. Problemen in oude versies proberen op te lossen is het wiel openieuw proberen uit te vinden.

DHT word niet gebruikt voor torrents met de zogenaamde 'private flag' aan. Torrents van prive trackers hebben deze flag altijd aan (anders is het ook hun eigen schuld). Je kunt DHT uitschakelen als je wil (het is wel behulpzaam in sommige gevallen als je regelmatig public (mininova, thepiratebay, isohunt, etc) torrents gebruikt maar een private tracker die zegt dat je DHT moet uitzetten heeft geen flauw benul waar ze mee bezig zijn.

Kill zijn poort was open dus ik zou juist net van die instelling afblijven. Een willekeurige poort instellen is niet nodig deze optie is voor problematische Internet Providers en technofreaks, een vaste poort is normaliter het beste.

@kill: Installeer 1.7.5 weer (zie hierboven waarom). Je poort is open begrijp ik uit een eerdere post dus dat is het probleem niet. Als ik jouw verhaal zo lees doet het probleem zich alleen voor bij die ene tracker voor. Tracker Errors (zoals tracker offline) zijn ook problemen met de tracker en daar kan µtorrent niks aan doen dan moet je even met de tracker contact opnemen. Je kunt het beste de Open Office torrent eens proberen. Als deze het wel doet is het vrijwel zeker een probleem met die tracker. Als deze ook problemen geeft dan moet je maar weer hier posten en dan gaan we kijken of er iets met je µtorrent mis is. Vooralsnog ga ik er vanuit dat het aan de tracker ligt (nieuwe paskey, verkeerde tracker url in de torrents, jouw IP banned, etc).

P.S. unable to map upnp port betekend niet veel. upnp is een auto port forward systeem. Als je port al open is dan kun je deze foutmelding veilig negeren. Je kunt upnp in de opties uitschakelen dan probeert hij het niet eens meer en krijg je die foutmelding ook niet meer.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Hoop dat Kill zijn probleem nu eindelijk over is.

Heb voor hem juist opgeschreven wat bij voor problemen zorgde en had vermoeden dat hij met het zelfde te maken heeft gehad.

Zoals de passkey resetten gebeurt regelmatig bij bepaalde sites en ip ban krijg je wanneer je niet minimaal 1 op 1 deelt en anders voor beledigen.

Kill laat je hier weten of het je gelukt is en zo ja wat nou de oorzaak was?

Groetjes Kees

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal

ik heb dezelfde problemen als Kill. Sinds deze week kan ik ook niks meer downloaden via Utorrent. Ook ik gebruik UPC, kan het hier iets mee te maken hebben?

Heb namelijk een onbeveiligd daardloos netwerk uit de buurt opgevangen en hierop begon Utorrent direct met downloaden.

Ik heb een firewall waarin ik Utorrent heb vermeld, ook heb ik een router die de juiste poorten voor utorrent heeft open staan.(gecheckt in Utorrent speedguide). Zelf als ik portforwarding uitzet en static IP omzet naar dynamic IP geeft dit geen verschil.

Ook heb ik UT al opnieuw gedownload/verwijderd etc. niks schijnt te helpen

Ook de open office link die Lord heeft gepost wordt niet binnengehaald.

Hij geeft de melding (kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.

Heeft iemand een idee???

Heb laats overigens wel kortsluiting in de stoppenkast gehad, zou dit e.e.a. kunnen beinvloeden?

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Bedankt voor je uitleg, ik heb de stappen gevolgd..

heb precies gedaan maar helaas ik krijg nog steeds geen verbinding met utorrent?

ik heb al bij veel torrent sites al geprobeerd maar bij allemaal krijg ik maar geen verbinding seed en peers.

Ik zie dat Lodewijkg ook "mischien het zelfde probleem heeft" kan het niet zo zijn dat het wel met UPC te maken heeft?

Ik heb een screenshot bijgevoegd.

xxxeg7.th.png

(Ik heb al systeemherstel gedaan maar alsnog gebeurt er niks)

Link to comment
Share on other sites

Hmmz dat zou kunnen. Het werd al vermoed dat UPC/Chello de snelheid van BitTorrent verkeer beperkte (volgens mij tijdens bepaalde tijden) om zo de belasting van het netwerk te verminderen. Misschien hebben ze er nu helemaal de blokkade op gezet.

Probeer eens gewoon met je browser naar de volgende links te gaan:

http://www.ooodev.org:6969/announce

en

http://borft.student.utwente.nl:6969/announce

Beide zouden een lege pagina met bovenaan d14:failure reason17:info hash missinge moeten weergeven. Wat krijgen jullie?

Link to comment
Share on other sites

Als je met een browser naar een tracker url gaat en je krijgt

d14:failure reason17:info hash missinge

Dan is dit GOED. Het lijkt op een foutmelding maar dit is puur omdat de tracker bepaalde informatie verwacht. Informatie die een BitTorrent client wel verstuurd maar jouw browser niet. Het is gewoon een test om te zien of je wel verbinding kan maken. Als je nou een timeout of cannot find page, oid krijgt dan is de tracker dus niet te bereiken vanuit jouw computer.

En @home heeft geen problemen. Ik heb een @home verbinding thuis en BitTorrent doet het probleemloos.

Link to comment
Share on other sites

Hallo beste mensen, jullie zijn mij laatste hoop om niet door te draaien en de pc uit het raam te smijten. Ik heb Utorrent 1500, maar 1750 heeft hetzelfde euvel. Zo ook bitcomet en azareus. Hij leech niet en deeld niet. Ik heb chello extreem en gebruik geen

router. De torrents die ik wil up/downloaden veranderen van blauw of groen heel snel in

rood. en bij tracker status staat (offline)verlopen. Wat ik ook doe het werkt niet meer sinds zondag. Ik had niets veranderd en voordien heeft hij bijna een jaar gedraaid zonder enig probleem. Please somebody help me (us) want er was nog iemand die het heeft. Ik ben de wanhoop nabij.

Groetjes en ik hoop op antwoord

Link to comment
Share on other sites

Mensen is er echt niemand die mij kan helpen, ben de wan hoop nabij. Ik download en

upload op torrents sites en op newsgroups. Bij torrents gebruik ik al jaren utorrent.

# dagen geleden stopte mijn client met up/downen en werden de torrents rood.

Bij Tracker Status staat Offline (verlopen). Heb alees wat maar mogelijk is geprobeerd.

andere client torrent site en zelfs andere pc. Conclusie iets met IP adres???? mensen

ALS IEMAND MIJ KON HELPEN wat zou ik dankbaar zijn.

Dank voor de aandacht

Link to comment
Share on other sites

Ok ik ben nieuw op dit forum maar heb al veel gezeur gehad met upc.

Warlord1811, Ik zelf kom uit regio rotterdam en meerdere mensen hebben er problemen met torrentsites, upc is alles aan t "knijpen"echt balen. Heb al een poos met helpdesk aan tel gezeten maar hun blijven volhouden van niet. via tracert www.(hier je torrent tracker naam).com kun je zien over hoeveel routers upc je account verdeeld bij mij 12 en dat is echt veel. UPC is er zeker van op de hoogte en is met t probleem bezig zeggen ze. mijn ipadress klopte niet en nog meer ongein. Zelf heb ik t idee dat ze het in bepaalde regios toepassen en laten torrent bestanden niet toe. Ik kan er nu ook niks aan doen maar zodra er een oplossing is of de storing is bij mij verholpen laat ik t je weten.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...