Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

Autsch, dus je had de vorige keer een patch gebruikt voor je half open connecties. Na je format verleden week is die patch 'natuurlijk' ongedaan gemaakt. Standaard zet µTorrent dit op 8. Windows ondersteund 10 half open connecties , dus als je daar al overheen gaat :S.

Any case, half open connecties is een TCP protocol. Je weet wel die lieve protocol waarop HTTP draait. Een half open connectie gooit een connectie open en gaat wachten. Het open gooien en wachten is een half open connectie. Hij wordt pas 'heel' als er daadwerkelijk connectie wordt gemaakt aan de andere kant.

Technischer kan er beschreven worden dat cliënt A een SYN pakketje stuurd. Cliënt B zou dan een SYN, ACK pakket terug moeten sturen. Cliënt A blijft een gedurende tijd wachten op B. Op deze manier worden de bekende DDoS aanvallen op servers gemaakt :P. Als er nooit een SYN, ACK pakket komt en je blijft maar vragen, dan zal A op een gegeven moment ten onder gaan. Want het is een lieve protocol die TCP, iedereen is welkom.

Hoop dat het niet te technisch was :/. Altijd een probleem van ons, daarvoor hebben we de bedrijfkundige die ons vertalen.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

WIe kan mij helpen!

ALles is geïnstalleerd, echter... als ik een torrent wil downloaden krijg ik steeds de melding: Toegang geweigerd..

Niet fijn, maar... HOE los ik het op en wat heb ik eventueel verkeerd ingesteld?

Ben op de pagina ingelogd waar ik wil downloaden, maar... overal kom ik hetzelfde tegen!

Groetjes Lusajoda

Link to comment
Share on other sites

Vraag:

Ik zit met een probleem met BitTorrent 6.0.1. Ik krijg een foutmelding bij de Trackerstatus; "Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd."

Ik heb mbv de instructies van www.portforwarding.com de router ingesteld om een poort open te zetten; 2**** (TCP), maar nog steeds: "Error! Port 2**** does not appear to be open."

Bij: Opties->Instellingen->Verbinding, heb ik "Randomize Port, UPnP poorttoewijzing, en NAT-PMP poortmappen" uitgeschakeld.

Ik heb Windows Firewall uit staan, omdat ik Norton Internet Security draai, waarin BitTorrent verkeer van beide zijden wordt toegestaan (weet niet hoe ik losse poorten in Norton kan toestaan)

Wie kan mij verder helpen?

BVD

(dat betekent dus niet Binnenlandse Veiligheids Dienst)

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Hoe kan ik poorten openzetten in Utorrent

Welcome to the µTorrent Port Checker.

A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port 55841 on 82.169.1x.xx...

Error! Port 55841 does not appear to be open.

Ik heb een ZyXel P-2602R-D1A modem

Link to comment
Share on other sites

@kill:

je zet niet een poort open in utorrent. Je zet een poort open in je router of modem, en laat utorrent die poort gebruiken. Als je even doorklikt in het venster met de error naar www.portforwarding.com kun je precies lezen wat portforwarding is, en als je je eigen modem in de lijst opzoekt, staat daar precies beschreven wat je moet doen.

je kunt ook even op de volgende link klikken, die is voor jouw ZyXEL modem:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/ZyXEL/P-2602R-D1A/Utorrent.htm

Je moet wel in utorrent diezelfde poort ingesteld hebben en het vinkje bij: "Choose random port everytime utorrent starts" (oid) en bij "Use UPnP portmapping" uitschakelen. Anders gaat utorrent zelf weer een andere port kiezen.

Hoop dat je eruit kunt komen.

Link to comment
Share on other sites

ik had zelf veel problemen met die port forwarden.

ik ben via een scarletbox en via usr5461 router aangesloten. (router voor laptop vant werk-draadloos) en desktop met kabel.

en ook al had ik de poorten geforward in de router, toch wou utorrent praktisch niet downloaden. (tcpip.sys gepatched naar 200 halfopen connections)

dus als ik wilde downloaden, trok ik de router uit en sloot de desktop rechtstreeks op die scarletbox aan. en dan stond men poort blijkbaar open en schoot die naar 300-400-....kb/s

nu heb ik deze week zelf een laptop voor men eigen gekocht en was vastberaden het probleem op te lossen, omdat ik nu met 2 draadloze connecties zat, en geen zin had om telkens die router uit te trekken.

port forwarden bleek geen optie omdat de combinatie tss scarletbox en router telkens de opgegeven poort gesloten hield. (scarletbox gaf telkens ook error aan bij instellen van firewall)

nu heb ik op de desktop en laptop poort 8080 (wild shot in the dark) ingesteld om te gebruiken (wel hardware-firewall die deze poort en alle poorten verhuld) en t werkt verdomme zeer goed!!!!

utorrent geeft wel nog een geel/oranje driehoekje, maar ik heb evenzeer meer dan 150 peers en +200kb/s

misschien iets om te proberen voor de radelozen onder jullie!!!!

let wel: hardwarefirewall gebruiken en tcpip.sys patchen naar bv 200 connecties (bij xp sp2) anders staat da nog maar op 10. (patch heb k hier nog ergens)

grtz

Link to comment
Share on other sites

200 Half Open connecties is ZEER RUIM overdreven. Er is maar 1 type programma dat zoveel Half Opens nodig kan hebben en dat is een virus. De limiet van 10 van XP SP2 mag wat aan de lage kant zijn voor µtorrent en andere P2P applicaties maar de implementatie van een lage limiet had een goede reden (beperken van virus verspreiding).

Een getal als 20 is redelijker en meer dan 50 is schromelijk overdreven.

Half Open beperkt hoe snel je veel connecties kan maken. 20 is redelijk. Meer dan 50 is echt niet nodig.

Maar waarom zoveel moeite doen als je ziet hoeveel mensen problemen hebben. Een windows update die toevallig de patch ongedaan maakt en boem de te hoge limiet in µtorrent veroorzaakt problemen. Windows opnieuw installeren, vergeten te patchen en oude µtorrent settings overnemen en boem problemen. Een hoge limiet in windows en in µtorrent maar een slechte router die het niet aan kan en boem problemen.

En dat terwijl je het verschil tussen een half_open van 4 en 100 in µtorrent nauwelijks merkt. Het heeft geen invloed op je max snelheid. Hooguit dat het wat (30s ipv 5s) langer duurt voordat je met je maximum aantal peers verbonden bent waardoor het iets langer duurt voordat je de hoogst haalbare snelheid (en deze snelheid is dus afhankelijke van andere factoren zoals je upload, je download, de health van de swarm en een gedeelte geluk) haalt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Installeer Tor. http://www.torproject.org/

Ga naar uTorrent -> Preferences -> Connection, kies Socks4 bij Proxy Server en vul in: 127.0.0.1 met port 9050. Let erop dat Use proxy for peer-to-peer connections uit staat!

Ga naar uTorrent -> BitTorrent en vul je internet IP in bij IP/Hostname to report to tracker.

Op hetzelfde scherm zet Outgoing Encryption op Enabled.

GEWELDIG!! Ik heb UPC en ben al een tijdje aan het zoeken naar de oplossing en deze werkt!

Ben zo blij!

Happy downloading guys!

Many thx to Kill

Link to comment
Share on other sites

Goed om te weten dat Tor werkt voor UPC. Mooie vind, daar was ik helemaal niet opgekomen.

Als ik het goed begrijp loopt je tracker traffic zo via Tor maar je peer-2-peer traffic gewoon direct? Als dat werkt dan is dat een mooie oplossing omdat je je port kunt forwarden en je gewoon je volledige snelheid zou moeten kunnen halen.

[edit]Ik heb vandaag weer eens rondgekeken. Op het tweakers forum was deze keer een fatsoenlijk topic hierover te vinden waar een UPC medewerker zelf ook antwoord gaf. Het gaat blijkbaar toch om een netwerk storing. Het schijnt nu weer opgelost te zijn.

Als mensen bij UPC toch nog last van dit probleem hebben stel ik voor dat je even in dat topic je probleem achterlaat. Lees de eerste post daar eerst goed.

Men vind het topic op de onderstaande url:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1268689

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Even wat opmerkingen over die site:

Reclame. Je website bevat erg veel reclame ivm met de informatie die je aanbied. Mij geef je het idee dat je eerder gewoon op een zakcentje uit bent dan dat je echt mensen wilt helpen.

Slechte opbouw. Je website ziet er slecht uit. Het ziet er in iedere browser anders uit. En dingen lijken niet te helemaal te kloppen. In IE7 zag het er nog redelijk uit. Maar in Fx2 en Opera is het kader in het midden te klein voor de informatie waardoor je zowel horizontale als verticale scroll balken krijgt. Safari en IE6 heb ik niet getest.

µTorrent word eigenlijk uitgesproken als 'You Torrent' maar 'Micro Torrent' word ook veel gebruikt. Maar 'You Torrent' is de meeste gebruikte en semi-officiële uitspraak. Zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/UTorrent#Uitspraak

Het downloaden van films via BitTorrent is in Nederland NIET legaal. Het download van films en muziek op zich is inderdaad legaal maar het aanbieden van films en muziek is illegaal. Doordat BitTorrent ieder stukje wat je download gelijk weer aanbied is het downloaden mbv BitTorrent dus niet legaal. Games en Software downloaden is altijd illegaal in Nederland.

Ik zou een website met meer informatie over hoe en wat zeker aanmoedigen maar deze heeft naar mijn mening niet de juiste insteek.

AUB ook niet crossposten.

Link to comment
Share on other sites

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje.

Zodra ik een torrent wil downloaden staat er dat ik te weining schijfruimte heb, ik heb al 1 oplossing geprobeerd, maar daar snapte ik geen bal van.

(stond in het engels).

P.s. Ik heb nog 80 GB over!

Alvast bedankt ivy33

Link to comment
Share on other sites

Gasten ik heb een ander probleem

Ik ben bezig met mijn poorten te forwarden (www.portforward.com)

met een Zyxel P-2602H-D1A vul ik mijn Ip in in de web browser en dan kom je bij je Zyxel interface en dan druk ik mijn default password in & dan druk ik op login en dan is hij bezig en dan komt hij terug op hetzelfde beeld?

Ik kom dus niet in m'n router configuration interface

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een probleem met mijn netwerkconfiguratie. Ik heb de poortrange:4712-4722 in mijnrouter:gigasetsx551,wlan dsl geforward. Mijn agv-free antivirus progamma zegt dat deze niet kan blokkeren. Firrewall van mijn pc uitzetten heeft verder ook geen effect.Bij mijn instelling is de UNPD poortverwijzing en de NAT-pmp map ingeschakeld. Ik heb wel aardig m'n best gedaan , maar nog geen resultaat. Kan iemand me aub op weg helpen? azie

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag van de site www.funky-design.org het volgende bericht ontvangen:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Beste Funky's,

we zien dat veel mensen met utorrent versie 1770 of hoger werken en die functioneren niet goed.

De ratio word niet altijd goed getelt en deze versie geeft ook gegevens van jou pc door voor reclame doeleinden en er gaan geluiden over een lek naar Brein.

Daardoor haalt deze versie ook de snelheid uit de trackers dus wij vragen of je een versie Uttorent wil nemen die t/m 1.6.1 gaat want die zijn ok.

Ik werk zelf al heel lang met 1.6.1 en die is prima,,,deze is hier te downloaden :

Voor jezelf is het ook niet prettig als je deelt en je ratio klopt niet.

http://www.duken.nl/component/option,co … Itemid,69/

(het is een .exe dus geen instal en lekker licht voor je cpu.)

Je kan natuurlijk ook zelf even googlen voor de 1.6.1 instal versie die wel iets stabieler is.

Op onze site bij de info van de torrents zie je 2 buttons bovenaan met goeie clienten,die zou je kunnen nemen alleen utorrent is engels-talig.

Op ons forum bij het kopje Uitleg staat hoe je in een hand omdraai je client goed instelt waardoor je sneller je torrents binnen haalt en doorseed.

Mensen die vanaf volgende week toch met versie na 1.6.1 blijven werken worden niet meer geholpen met problemen of onduidelijkheden m.b.t de ratio en alles wat door deze versie verstoord wordt..,pm-en daarover heeft dan geen zin meer.

Mocht je er toch niet uitkomen kom even naar onze chat of pm 1 vande admins dan helpen we je daarbij.

Met torrents ben je van elkaar afhankelijk dus om snelle trackers te krijgen en snel nieuwe ups,is het van groot belang om hier even gehoor aan te geven.

bedankt voor je medewerking,

mvg,

Enterprise[admin]

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Klopt hier iets van ?

Of is dit onzin ?

Ik gebruik release 1.8 Beta en heb hier nergens problemen mee, alleen hun piepen.

Graag een reactie

Groet

Dirk

(sorry, ik heb het per ongeluk al op een verkeerde plek gepost, maar nu als het goed wel op de goede)

Link to comment
Share on other sites

Dit is niet alleen onzin maar dit getuigd van dat die admin geen verstand heeft van µtorrent en waarschijnlijk ook niet van het BitTorrent protocol.

* Ten opzichte van 1.6.1 heeft de 1.7 serie heeft een hoop bug fixes en lost een cheating probleem op. 1.7.7 is dus beter voor de user en de tracker. Het is dus niet dat ze liegen/bullshitten omdat ze liever hebben dat je 1.6.1 gebruikt. Het is nog eens slecht voor hun ook. Gewoon dom dus.

* "De ratio word niet altijd goed getelt" al eeuwen geleden gefixed. Deze bug was gefixt binnen een week nadat die bekend werd.. Zie http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=26330

--- 2007-07-13: Version 1.7.1 (build 3360)

- Fix: Invalid download amounts being reported to trackers for >4GB torrents

* "deze versie geeft ook gegevens van jou pc door voor reclame doeleinden" - Ondanks dat het makkelijk is µtorrent verkeer te inspecteren is hier NOOIT ook maar iets van gezien. Complete bullshit. (Heb dit zelf ook regelmatig met wireshark utorrent geinspecteerd en zelf ook nooit wat gevonden. Alle verkeer kunnen verklaren. Op deze manier hebben we bijvoorbeeld wel twijfelachtige acties van de BitComet client gevonden.)

* "en er gaan geluiden over een lek naar Brein" - Ow yeah right tuurlijk... er gaan ook geluiden dat Jan Smit achter de 9/11 aanslagen zat... de vraag is: Moeten we die geluiden serieus nemen? Nee. Er is niet alleen geen grijntje bewijs, er is niet eens een logische reden voor. Waarom zou µtorrent met Brein praten maar niet met FBI etc... En dan nog heeft µtorrent geen gegevens van zijn gebruikers.

* "Daardoor haalt deze versie ook de snelheid uit de trackers"... De snelheid uit de trackers halen... nee je weet echt hoe het BitTorrent protocol werk... (ja dat was sarcasme).

* Zelfs de Hogeschool InHolland gebruikt µtorrent. linkje

Nee die gozers van die tracker van jouw hebben volgens mij geen idee waar ze over lullen. Ik nodig ze uit hier te komen praten en dan kunnen we samen kijken naar de verschillen tussen 1.6.1 en 1.7.7 (of 1.8) en de geruchten, vermoedens en angsten die ze hebben. Als er echt iets nieuws aan het licht komt dan breng ik dit graag in het Engelse gedeelte van dit forum onder de aandacht van de devs.

En in feite is iedereen die een probleem heeft met de µtorrent client welkom om het hier te posten en dan kijken we ernaar. Maar het eerste advies is altijd om de laatste versie (1.7.7) te gebruiken. Niks is vervelender dan uren uitzoeken wat precies aan de hand is om er dan achter te komen dat het om een probleem gaat dat al een jaar geleden opgelost is...

Sorry dat ik zo fel reageer maar op het Engelse gedeelte van dit forum hebben we maandenlang (na de overname door BitTorrent, Inc. eind 2006) met dit soort stommiteiten te maken gehad. En het is nu al een tijdje rustig en dan komt er een of andere Spuit 11 Nederlandse tracker weer met deze bullshit... daar zou ik me bijna voor schamen als Nederlander zijnde want Nederland is normaliter redelijk bij de tijd...

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net jouw informatie naar de Admin van Funky-design.org gestuurd.

Als ik van hem een reactie krijg, dan laat ik het meteen hier weten.

Ik dacht al dat het onzin zou zijn, daar ik dit nog nergens had gehoord en ik nog nooit problemen heb gehad.

Groet

Dirk

***************************************************

En ja hoor, hier is de ¨reactie¨ van www.funky-design.org.

Het lijkt erop dat ze er niet erg blij hiermee zijn. Maar ja, dan moeten ze ook maar niet meteen zo´n negatief stuk over utorrent schrijven.

Ik denk dat ze hun opmerkingen niet in jullie forum schrijven.

Hier volgt het antwoord:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

hoi,

bedankt voor je pm,

=============================

hoi,

bedankt voor je wijze les en ben blij dat jij de wijsheid in pacht hebt op dit gebied.

Ik weet eigenlijk niks over het bittorrent principe en doe dit ook alleen maar vrijwillig om iedereen te pesten en een verkeerd verhaal neer te zetten over utorrent,in de hoop dat er iemand gaat reageren die het wel snapt.

Je hebt me ook echt gemotiveert met je verhaal...(ja dat was sarcasme).

Eigenlijk snap ik ook niet dat je nog de moeite heb genomen om met leken jou opgedane kennis te delen..

=====================================

"moet je dat maar in het forumpje zetten"

Waar het mij alleen maar om gaat is dat wij hier een heleboel problemen ondervinden met de versies die ik aankaart.

Er is zoveel onduidelijkheid geweest over die versies en heb zat forums gelezen met mensen zoals jij die elkaar verbaal bijna afmaken voor een stukje kennis.

Nou wees er blij mee want ik wil hier alleen clienten die goed samen gaan met wat wij hier doen.

Ik kies voor de makkelijkste weg want ik doe het gratis en vrijwillig hier.

Mocht het zo zijn dat iets toch anders zit of opgelost is,dan doe ik daar weer een pm over en gaan we vrolijk verder.

Ik doe hier alles voor de lol en dat wil ik graag zo houden.

Ik probeer uit mijn eigen ervaringen te leren en daarmee hier het voor zoveel mogelijk mensen leuk te maken.

Dat doe ik op mijn manier en leer elke dag bij.

Ik draai zelf al mnden met utorrent 1.6.1 en werkt prima.

Wat de rede is waarom bep. versies niet lekker gaan maakt me eigelijk niet uit,ik wil graag dat mensen gaan werken met de versies die wel voldoen om een hoop uitleggerij te voorkomen.

Ik wou dat mensen die alles zo goed weten is meer op forums van torrent sites zouden reageren en dan op een gezellige manier waar we allemaal wat aan hebben.

En niet als mosterd na de maaltijd.

Maar het is ook bij ons op het forum wat tips en hulp van leden bertreft,eng stil...

Ik vind het hele verhaal erg negatief en wijsheid gaat boven kennis dus wie leert wie nou wat ?

Dus hier kan jij dan weer mee doen wat je wil.

Bedankt voor je bijdrage en zal is kijken wat ik er mee kan.

mvg,

Enterprise.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ik ben maar even de ¨messenger¨.

Suc6 met Utorrent, en ik blijf het gebruiken.

Groet

Dirk

Link to comment
Share on other sites

Het is dus niet dat ze liegen/bullshitten omdat ze liever hebben dat je 1.6.1 gebruikt.

Ok dat doet hij dus wel... Hij verzamelt een verhaal bij elkaar van dingen die hij op 'zat forums' gelezen heeft omdat hij liever heeft dat mensen 1.6.1 gebruiken... dat hij daarbij een stukje programma zwart maakt vind hij blijkbaar niet erg.

Een betere admin had gewoon iets gezegd zoals. "Mensen als je problemen ondervind met 1.7.7 probeer dan versie 1.6.1 of val de mensen op het µtorrent forum lastig." of "Mensen ivm met de vele problemen met de nieuwe versies raad ik aan dat jullie 1.6.1 gebruiken."

Ik wou dat mensen die alles zo goed weten is meer op forums van torrent sites zouden reageren

Laten we even eerlijk zijn. Het is ONMOGELIJK voor mensen met verstand hiervan om op alle duizende trackers die we op deze planeet hebben, ook nog eens in alle mogelijke talen, een account te hebben en te posten over de ins en outs van µtorrent. Is het in plaats daarvan niet logisch dat beheerders van een tracker even de feiten controleren voordat ze zoiets naar alle leden rondsturen. Dit forum heeft zeeën met informatie en heeft een zoek functie. Een accountje en even vragen is ook snel gedaan.Er is een wikipedia article zowel in Engels als Nederlands (ik werk hem zelf af en toe bij) waar redelijk wat informatie te vinden is. En er zijn betrouwbare onafhankelijke sites met de belangrijkste nieuwsberichten over de BitTorrent zoals bijvoorbeeld http://www.torrenfreak.com waar op tags and zoekworden gezocht kan worden.

Mijn reactie was misschien wat te fel, maar zeker niet onterecht aangezien hoe je het draait of keert het toch gaat om een persoon in een aanzienspositie die zonder fatsoenlijk nadenken misinformatie verspreid.

Als ik zou beweren dat www.funky-design.org IPs doorspeelt aan Brein en het de email database verkoopt aan verschillende SPAM bedrijven zou zijn reactie waarschijnlijk net zo fel zijn. Mensen zijn namelijk snel bang gemaakt en deze angst is moeilijk weer volledig weg te nemen.

Gelukkig voor µtorrent is het makkelijk te bewijzen dat µtorrent geen gegevens verzamelt (je kunt alle traffic met wireshark inspecteren) en dus niks te verkopen/verhandelen heeft. Een tracker daaraan tegen heeft persoonlijke gegevens van zijn leden nodig om correct te kunnen werken en er is geen manier om te controleren wat er allemaal met deze informatie gedaan word.

Maar goed met mijn ervaring van µtorrent kan ik het volgende zeggen:

1.6.1 heeft ten opzichte van 1.7.7 minder functionaliteiten, een aantal bugs en een exploit die ratio cheaten makkelijk maakt.

Als een tracker geen problemen heeft met users die 1.6.1 gebruiken en als een user geen last ondervindt van de bugs in kwestie en geen behoefte heeft aan de nieuwe functionaliteiten dan is het niet erg dat ze 1.6.1 gebruiken.

µtorrent heeft het officiële beleid geen oude versies te ondersteunen. Dit is om te voorkomen dat mensen met oude problemen blijven komen vragen om hulp. En ook omdat de nieuwste versie meestal het beste is en hoe meer mensen die versie gebruiken hoe sneller nieuwe bugs en verbeteringen aan het licht komen waardoor de software vanzelf beter en beter word.

Ikzelf gebruik altijd de nieuwste stable versie van µtorrent en dit gaat bij mij al 3 jaar vrijwel probleemloos. Ik help mensen bijna dagelijks met problemen die zij ondervinden. Het gaat vrijwel altijd om verkeerde instellingen in µtorrent of om firewall en router problemen en niet om bugs. En gelukkig is het devteam van µtorrent redelijk snel met het opsporen en oplossen van de bugs die wel naar voren komen. Werp maar eens een blik op het 1.8 topic in het Announcement forum.

In ieder geval ben ik (en andere met mij) bereid iedereen te helpen die hier een vraag heeft over een probleem in µtorrent. Lees wel (als je Engelse kennis dat toestaat) even eerste de FAQ en Guide op de website door en zoek even op het forum of je vraag niet al gesteld en beantwoord is.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...