Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Heb het volgende probleem met utorrent. Gebruik nu nieuwste versie met Vista, maar gebeurde ook bij vorige versies. Utorrent werkt in eerste instantie ok, maar vertraagt op een gegeven moment. Loopt vast, reageert een paar seconden niet, dan weer een aantal seconden wel enzovoort. Downloaden en uploaden gaat wel gewoon door, maar na een tijdje gaat hele compu vertragen en ook mijn internetverbinding vertraagt aanzienlijk. Dit probleem nooit gehad met mijn vorige XP machine.

Ligt dit aan vista of aan mijn instellingen?

Link to comment
Share on other sites

Hoi Mensen

ik heb eens een vraag

ik gebruik utorrent versie 1.7.7

Nu als ik ga downloaden en hij is voor 100% binnen gehaald dat verdwijnd hij ineens uit utorrent maar ik zou hem graag willen delen met andere hoe stel ik dat ergens in dat de downloads die 100% binnen zijn gewoon laat staan. Bij alle vorige versies was dat zo maar opeens bij deze heb ik het probleem

Mvg

Dave

Link to comment
Share on other sites

Beste utorrent-gebruiker,

ik heb utorent gedownload (inclusief het talenpakket tbv de nederlandse versie) en wil nu gaan downloaden. Waar kan ik vinden hoe ik films kan downloaden of kan iemand mij helpen met hoe ik dit moet doen ? Graag je reactie !

Een (nog niet wanhopige) gebruiker

Link to comment
Share on other sites

@dekuun:

Dat kan van alles zijn:

Firewall

Verkeerde µtorrent instellingen

Incompatible software

@on8ww:

µtorrent verwijderd niks zelf uit de lijst. Het is alleen mogelijk om torrents automatisch te stoppen. Heb je niet per ongeluk de category "Downloading" geselecteerd in F7. Dan laat hij namelijk alleen maar de torrents zien die bezig zijn met downloaden.

AvB59:

Als je engels kunt: http://www.utorrent.com/beginners-guide.php

Anders kun je gewoon in de search iets intikken en dan krijg je een pagina met resultaten waaruit je kan kiezen. Dan is het een kewstie van kiezen, .torrent bestand downloaden en openen met utorrent.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Hoi....

Nah nieuw hier...duss euh hallo!!!!

En wil er meteen een vraag ingooien...:)

Hoe moet je precies een bestand herseeden als die natuurlijk nog op je schijfje staat???

dus vanaf begin, welke stappen ik moet ondernemen.

alvast bedankt

m.v.g depruts

Link to comment
Share on other sites

Euhh nee als ik eerlijk moet zijn..

ik heb bijvoorbeeld ''Die falscher", die bestaat uit een audio_ts en een video_ts.

Die heb ik op mijn externe schijf staan.

Naar mijn mening zoals ik al gelezen had, voeg ik de torrent toe in de client.

Maar blijkbaar heb ik dan niet meer het juiste bestand, want hij geeft aan dat de torrent niet meer bekend is bij de tracker, maar dat is ie wel !!!

Ik begrijp u uitleg dan niet helemaal, de torrent openen...en opslaan??

Groetjes,

depruts

Link to comment
Share on other sites

Met de torrent bedoel ik het .torrent bestand.

Als je een .torrent bestand opent vraagt µtorrent waar het de bestanden (die je mbv de informatie in dat .torrent bestand gaat downloaden) wilt opslaan.

Als je die bestanden al eens eerder hebt gedownload dan moet je nu de locatie van die eerdere bestanden kiezen als de download locatie.

Hij zal de de bestanden dan controleren en als het allemaal in orde is dan zal hij daarna meteen beginnen met seeden.

Link to comment
Share on other sites

Ok...alvast bedankt voor de genomen moeite, en uitleg..!!!

Ik ga er wel ff mee prutsen....heb het net een aantal keren geprobeerd,

maar wil nog niet, ik doe dus blijkbaar iets verkeerd..:(:(

Ik laat nog even wat horen, eerst zelf nu maar eens prutsen..:)

bedankt lord alderaan!!:):)

Link to comment
Share on other sites

ik zag dit staan .als men een torrent aan maakt [webseeds] <-:rolleyes: waar voor is dat bedoelt eigelijk ? .dat viel mij vandaag eerst pas op .maar of men daar gebruik van moet gaan maken . maar eerst zou ik graag even willen weten waar het voor dient he:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

@def35:

Een webseed heb je normaliter niet nodig. Bij het maken van een torrent kan een webseed worden aangegeven. Dit is een internet adres waar het bestand ook te vinden is. Downloaders (peers) kunnen dan die webseed vragen voor download materiaal (pieces) die niet of bijna niet in de swarm (alle normale peers en seeds van die torrent bij elkaar) te vinden is. Dit doen µtorrent (en andere clients) dan automatisch.

Een webserver moet hier op voorbereid zijn en het verkeer naar die webserver word zowel door de clients (zoals µtorrent) als door de server beperkt. Een webseed is niet bedoeld om de download speed voor iedereen te boosten maar om te de distributie te verbeteren (en in ieder geval te voorkomen dat deze stopt omdat een piece niet meer beschikbaar is (aka availability < 1)). Je kunt dus niet zomaar even je torrent ook uploaden naar een webpagina en die dan als webseed invullen.

@Paritosh:

Dat betekend meestal dat hij de harde schijf niet meer kan vinden of dat het download doel niet (meer) bestaat. Je kunt bijvoorbeeld ook beter niet direct naar USB sticks downloaden. Het heeft in ieder geval niks met het openen van poort in je router te maken. Heb je misschien een standaard download directory ingesteld die intussen niet meer bestaat?

Link to comment
Share on other sites

Mensen.

Ik ben echt verschrikkelijk a-technisch, en kan de engelse teksten vrij slecht begrijpen.

Ik heb ( zoals zovelen ) moeite met de Port forward.. Ik weet het ook niet meer, ik heb al bij windows firewall de poort ge-forward ofzo. Nu weet ik niet of dat goed heb gedaan.

Maar ik heb soms snelheiden van 0,1 Kb/s

En dat is wel heel erg laag, en er staat nog steeds een geel icoontje.

Link to comment
Share on other sites

dag mensen,

Ik gebruik utorrent versie 1.7.7, maar heb een klein probleempje sinds kort.

Normaal heb je een groenvink icoontje midden op het balk, helemaal onderaan naast de snelheid. Dit is verandert naar rood en het geeft aan dat ik een poort moet openen omdat mijn firewall/router mijn netwerkverbingingen limiteert:S, ik heb nu een snelheid van 150 kb/s en had ervoor 600 kb/s. Ik heb neem ik aan een poort, maar hoe open ik een andere erbij. ps: de poort heb ik al toegevoegd in de firewalla van vista en andere programmas, maar zonder effect. Wat moet ik doen?

owie owie kan me helpen

|Dank.

Adje

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ik gebruik de nieuwste Utorrent versie, namelijk 1.7.7. Mijn snelheid is zeer langzaam en het duurt daarom erg lang om ook maar 1% te laden. Meestal is het rond de 1.0 downsnelheid en upsnelheid is dan wel rond de 20.00 maar dat maakt niet zo veel uit. Ik heb al in dit topic gezocht, maar ik snap een paar dingen niet. Hoe kun je bij opties > snelheidshulp dingen veranderen zodat het sneller gaat? Ik heb al een paar verbindingstypes verandert ,maar dat maakt niet uit. Dan heb je nog een poort, maar hoe moet je weten wat voor cijfer je daar moet invullen? Willekeurige cijfers maakt ook niet uit. Ik heb al een paar opties aan- en uitgevinkt bij Opties > instellingen, zoals de protocolversnelling enzo, dat maakt ook niet uit. Wat moet ik precies doen om het sneller te krijgen? Mijn Engels niet zo heel goed, dus ik snap de Engelse tutorials ook niet zo erg.

Link to comment
Share on other sites

@doeniethip_x:

Ga naar http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm en zoek in de lijst naar jouw model router en klik erop. Op volgende pagina zoek naar utorrent en click erop. Kopieer de link die boven in je adresbalk staat en ga naar

http://babelfish.yahoo.com/

Vul hem daar bij het veld onder "Translate web page" in en kies English to Dutch in de keuzelijst daaronder en druk op Translate.

De vertaling is vrij brak maar de afbeeldingen verduidelijken een hele hoop. Met de Engelse pagina ernaast zou je er wel uit moeten komen. Een paar dingen die hij meestal verkeerd vertaald:

Haven = Poort

door sturen = forwarden

ongecontroleerd = uitgeschakeld (in het geval van vinkjes enzo)

@Adje01: Een rood ding of een geel driehoekje? Een rood ding duid op een netwerk probleem.

@Lynda92: Je moet in de snelheidshulp de snelheid kiezen die bij je internet verbinding hoort. Het gaat dan om de upload snelheid. Krijg je die lage download snelheid bij alle torrent? Heb je al verschillende torrents geprobeerd of bijvoorbeeld die van Open Office?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nu een download waar het eerst best snel ging. 15 kb/s ongeveer. Nu is hij in de 90% en gaat hij niet meer. Hij doet af en toe 0.1 kb/s maar meer ook niet .De resterende tijd wordt zelfs aangegeven met zo'n tekentje dat het soms niet meer doorgaat of hij geeft aan dat het nog weken duurt. Dit heb ik vaker meegemaakt en soms word ik het zo zat dat ik het maar uitzet. Een andere die doet meteen bij 0% al niks. De pijltjes zijn wel gewoon blauw en ik heb geen errors ofzo. De upsnelheid gaat wel door, maar dat maakt niet uit voor de download.

En wat bedoel je met open office?

Link to comment
Share on other sites

Open Office is een bekend programma waar je vrijwel altijd hoge snelheden op de torrent haalt. Daarom een goede torrent om te testen. De snelheden verschillen namelijk van torrent tot torrent en het kan zijn dat je gewoon trage torrents te pakken hebt. Dus probeer deze torrent eens:

http://borft.student.utwente.nl/~adrian/torrentphp/torrent.php/OOo_2.4.0_Win32Intel_install_nl.exe.torrent

Daarnaast kan een torrent soms ook vastlopen op een bepaald percentage. Je moet dan naar de beschikbaarheid kijken. Als deze lager is dan 1 (en vaak is die dan ook gelijk aan het percentage bv 0.94 als je op 94% blijft steken) dan is de kans klein dat je die download ooit zal afmaken. Er moet dan nl iemand terugkomen die de missende 6% heeft. Dit noemen ze re-seeden.

Haal je bij open office ook niet meer dan een paar kb/s dan is er waarschijnlijk iets mis.

Link to comment
Share on other sites

Open Office gaat inderdaad wel snel. 20 kb/s haalt hij meestal. Die ene slome torrent dat blijkt steken op 90% heeft als beschikbaarheid 1.6, dus dat is wel groter dan 1, maar toch doet de downsnelheid het niet of amper. De upsnelheid is wel zo'n 50 kb/s. Kan ik hier echt niets aan doen? Want datgene wat ik download, wil ik graag hebben en ik zou het erg jammer vinden als het maar niet bij de 100% komt.

Link to comment
Share on other sites

Verbindingprobleem. Sinds 2 weken heb ik een verbindingprobleem met U torrent 1.7.7 Onder op de balk heb ik een gele driehoek in plaats van een groene OK rondje.

Ik gebruik GEEN router maar schijn wel poort problemen te hebben.

Ik heb een USB UMTS HSDPA dongel. Dit werkte tot verkort zeer goed. Zondag 11 mei heb ik servicepac 3 geïnstalleerd en heb het idee dat ik sinds dien deze verbinding probleem heb?

Bij de firewall instelling MCAFEE heeft u torrent volledige toegang.

Computer Dell inspiron 6400

CPU Intel T7200 2 Ghz.

OS XP home

Modem Huawei E220 UMTS HSDPA usb modem

Beveiliging MCAFEE, SYBOT

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...