Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

Dus de volgende keer maar gewoon toestemming verlenen dan. Scheelt een boel geklik en ergernis.

Misschien is het wel dat ik geen softwarematige firewall nodig heb (ja, ik heb een router, en nu je het zegt staat me er iets van bij dat er een hardwarematige firewall in zit) maar hij zit bij mijn security programma inbegrepen en het geeft mij toch een veilig gevoel.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

hallo allemaal,

ik gebruik al een tijd utorrent.

ik heb een raar probleem met utorrent

heb het forum ook al doorgelezen en kan alleen maar iets vinden over vertraagde internet verbinding, waar ik geen last van heb.

Heb de down/upload snelheid naar mijn verbingen staan(20MB lijn).

Mijn probleem is:

Dat als ik utorrent gebruik (op mijn laptop), gaat het opstarten van andere programma`s soms heel traag. Omdat ik mijn vaste PC nu boven heb staan en beneden download doe ik dat op de laptop. Op mijn PC heb ik daar geen last van.

Ik ben er achter gekomen dat als utorrent de boel weer vertraagt dat hij veel de HDD gebruikt. Ik kan dan helemaal niets, ik kan dan BV internet Explorer opstarten maar start pas na ongeveer 30 tot 50 sec. later op als het HDD gebruik weer normaal is. :( (IRRI)

Iemand hier ook last van???

of iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe je dit kunt oplossen???

gegevens van mijn laptop zijn:

FUJITSU SIEMENS AMILO Li 1818

CPU Type: Mobile DualCore Intel Pentium T2130, 1866 MHz (14 x 133)

Geheugen: 2 GB DDR2-667 DDR2 SDRAM

Harde schijf: WDC WD1600BEVS-07RST0 (149 GB, IDE)

meer info nodig hoor ik het graag.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

GR Wim

Link to comment
Share on other sites

zal is kijken of dat werkt bedank voor het snelle andwoord.

ps mijn laptop draaid op Vista

Heb het geprobeerd maar vind geen ATA-schijven.

dit is het bericht wat ik krijg

"No resettable ATA channels with windows drivers found. Nothing changed."

jammer maar heeft niet geholpen

iemand nog een iedee waar het aan kan liggen??

BvD Wim

Link to comment
Share on other sites

Hoi allen , ik heb een raar probleem ..eerst had ik utorrent 1.7.7 Daarna 1.8 beta geïnstalleerd..Het volgende gebeurde ...Het downloaden werd een stuk trager niet meer dan hooguit 20 maar meenstal rond 6 kbps..Voor heen zat het rgelmatig rond de 300kbps...Forum gelzen en het zou verstandig zijn om oude 1.7.7 te installeren ...zeg gezegd zo gedaan ..helaas geen verbetering de poorten staan open ..geen firewal zowel modem als windows ...

Wat ik te zien krijg is bijv als ik een film download zijn er minstens 43 seeders en 47 leechers..als ik dan ik het scherm bij utorrent kijk staat er seeds 0 (0) en bij peers 0 (1) en hij geeft een rode balk aan...terwijl ik toch op de torrentsite daadwerkelijk zie dat er 43 seeders zijn en de conditie helemaal 100% zijn ..

Doe ik iets verkeerd ..dit nadat 1.8 was geïnstalleerd

Hopelijk is het duidelijk wat ik bedoel en hoop een reactie ..thanks a lot alvast

Groeten Katrien

Link to comment
Share on other sites

@Katrien: Onbeperkte upload is GEEN goed idee. Dan gaat je hele internet trager. Doe de snelheidshulp gewoon opnieuw (ctrl+G en dan de verbinding pakken die het beste met je upload overeenkomt).

@jmbouma: Dan probeer je waarschijnlijk een bestand dat groter is dan 4gb te downloaded op een FAT32 partitie. Je zult die partitie moeten okzetten naar NTFS.

Je torrents download/uploaden waarschijnlijk ondanks dat ze rood zijn omdat ze peers doorkrijgen via DHT.

Link to comment
Share on other sites

Hallo..Ik hab hier veel gelezen maar ik krijg mijn probleem niet opgelost. Ik heb mijn poort openstaan maar bij de test zegt ie dat ie dicht is. Tevens blijft middenonder in scherm geel of rood en zegt ie dat mijn poort open moet staan. Ik heb geen router..alleen kabel aansluiting op mij laptop. Mijn upload is ook altijd sneller dan mijn download. Zelf krijg ik niet maar dan max 6 seeders terwijl als ik bij iemand anders online ga ik er wel 50 krijg...rara.

Ook ik heb 1.8 maar de snelheden 2 maanden geleden waren veel sneller dan tegenwoordig.

Dank. gr Marc

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal, ik heb het volgende probleem:

Telkens als ik utorrent afsluit gaat hij de volgende keer na het opstarten de nog onvolledig gedownloade bestanden eerst helemaal controleren (staat in de statusbalk)voordat hij verder gaat met downloaden. Hoe komt dit en los ik dit op.

bij voorbaat dank,

groeten retep

Link to comment
Share on other sites

@retep7: Dit gebeurt als µTorrent niet fatsoenlijk kon afsluiten. Beeindig nooit de taak/het proces. Zet nooit poef de stroom af van je PC.

µTorrent heeft nog enkele seconden (soms zelfs enkele tientallen seconden) nodig om af te sluiten. Je kunt ook eens proberen bt.graceful_shutdown op true te zetten in de advanced preferences.

Link to comment
Share on other sites

Beste Lord,

Ik blijf maar k..met download en upload instellingen..Ik kom er niet uit ..Heb vanochtend speedtest gedaan (utorrent uitgezet natuurlijk, test gedaan en weer aangezet en krijg ik de volgende fouten bij bijna alle reeds gedownloade torrents "fout: Kan torrentbestand niet openen: C:\Users|......etc ..terwijl ze niet verplaatst zijn : probleem 1 dus )

Vervolgens getracht speed opnieuw in te stellen (utorrent 1.8) nav deze testresultaten:

:::.. Download Stats ..:::

Download Connection is:: 3446 Kbps about 3.4 Mbps (tested with 3064 kB)

Download Speed is:: 421 kB/s

Download Diagnosis:: Looks Great : 4.96 % faster than the average for host (telfort.nl)

Download Connection is:: 3330 Kbps about 3.33 Mbps (tested with 4096 kB)

Download Speed is:: 406 kB/s

Upload Connection is:: 548 Kbps about 0.5 Mbps (tested with 1013 kB)

Upload Speed is:: 67 kB/s

Heb dus upload gekozen van 67 ingevuld bij "bandbreedte"

en download 421 bij algemene beperking download klopt dit..(probleem 2 dus) Alleen ben ik nu aan het download en gaat niet hoger dan 10 kb/s terwijl er meer dan 21000 seeders zijn ....Kan je me hierbij helpen..

Alvast super bedankt !!!!

Link to comment
Share on other sites

help aub!

ik snap niks van µtorrent.

ben net nieuw.

heb dus net paint shop pro XII gedownload en

the sims 2 maar bij de sims 2 staat 'can't find data directory'

en paint shop pro kan ik niet aanklikken want dan staat er

opsporen op het web.

moet ik nog wat doen ofzo? want ik snap het echt niet :$

hoop echt dat iemand me kan helpen!!

bij voorbaat dank!

groetjes.

Link to comment
Share on other sites

@Katrien: Bij verbindingstype in de snelheidshulp xx/512k kiezen. Dat zou de juiste moeten zijn.

"fout: Kan torrentbestand niet openen" is een losstaand probleem. Vreemd dat ze zomaar verdwijnen of niet meer toegankelijk zijn. Zal mogelijk iets geks van Vista (heb ik weinig ervaring mee) zijn. Als het vaker voorkomt zijn er wel wat trucjes die we kunnen proberen.

@marcvanutrecht: Sorry meestal als ik niet goed weet hoe ik je kan helpen zeg ik meestal niks. Ben ik gewend van het Engelse gedeelte want dan pakt iemand anders het wel op. Als ik daar zou reageren dan denken andere mensen oh hij regelt het wel. Volgende keer zal ik even "@marc: Geen Idee" zeggen :P

Naja om je toch enigsinds een richting uit te sturen. Aangezien je geen router hebt en je direct zit aangesloten op het modem is het waarschijnlijk een firewall probleem. (Of misschien zit je wel op een LAN maar heb je geen toegang tot een router. Verzeker jezelf dat je geen private ip hebt.)

@marjo92: Met het gedownloade materiaal kunnen we je helaas niet helpen. Dit staat ook bovenaan iedere pagina alleen wel in het Engels: This forum is NOT for help with anything you've downloaded! Ask for help with downloaded files and the thread will be deleted.. Hier kan zoveel mee mis zijn, en dit is ten slotte het µTorrent forum en niet het 'PC helpdesk' forum of iets dergelijks. Ik kan je wel zeggen dat dat tweede klinkt als dat de bestandsextensie niet bij het systeem bekend is. Kijk eens wat de extensie is en google dat gewoon.

En bedankt voor de bedankjes :) Ik help waar ik kan. Ik was niet op vakantie maar ik kijk niet iedere dag op dit forum of in dit draadje.

Link to comment
Share on other sites

Hai nL gebruikers... ik heb steeds dat utorrent zegt: reageert niet. Ik haat dat. Is daar een oplossing voor? Ik hoef er maar 1 torrent in te hebben en als ik dan wat settings wil wijzigen voor die torrent dan duurt het soms heel lang voordat ie reageert. Ik haat dat. Ik ben in de tussentijd maar ff VUSE gaan gebruiken want die doet dat niet. Maar ik wil heel graag weer utorrent gebruiken want verder vind ik die client echt geweldig.

Groetjes pauline

Link to comment
Share on other sites

Hallo kan iemand mij helpen heb weer een probleem ..Ik ben een aantal torrents aan het downloaden en seeden maar er staat een rode pijl voor en kan dus zowel niet uploaden als downloaden meer (geld voor bepaalde sites waar ik lid van ben) Er staat inactief 13 stuks) ..Wanneer ik opnieuw opstart is alles weer ff groen en blauw en daarna weer de rode icoontjes met een pijl erin ..Heb al gezocht op internet maar kan niks vinden (iets met cache..? misschien) Baal hiervan zo kom ik natuurlijk nooit aan mijn ratio's haha..

Iemand een idee wat ik fout doe ..ps ben teruggegaan op aanraden van iemand naar 1.6...utorrent

Link to comment
Share on other sites

@Pauline1978: Meestal komt dit door virusscanners of firewalls. Welke gebruik je?

En bij 1.6 heb je geen rode icoontjes? Installeer 1.8 weer en maak firewall regels etc opnieuw aan.

Trouwens 1.6 en 1.7 hebben wat serieuze beveiligingsfouten en deze zijn echt niet aan te raden. Het is beter het probleem in 1.8 proberen op te lossen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...