Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

Er is iets wat ik niet helemaal snap, en het verontrust me ook een beetje.

Als ik een torrent aangeklikt heb en dan onderin naar het tabblad BESTANDEN ga, dan zie ik rode en paarse balkjes onder delen.

Wat betekenen die kleuren??

http://img36.imageshack.us/img36/4508/utorrentg.png

ik heb ;n printscreen erbij gevoegd.

Hopelijk kan iemand mij helpen?!

bvd. Moniek

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Dat is de beschikbaarheid/downloadstatus van die bestanden. Rode stukken betekenen dat van alle mensen waar je nu op dit moment mee verbonden bent niemand dat stukje heeft. Wit betekend dat het stuk er wel is maar dat je het nog niet gedownload hebt. Blauw betekend dat het stuk gedownload is.

Niks om je zorgen over te maken. Tenzij je download na lange tijden (uren/dagen/weken) op een bepaald percentage blijft steken.

Link to comment
Share on other sites

Dat klopt niet xedor2003. Als bestanden worden overgeslagen staat dit juist onder de kolom "Prioriteit" aangegeven. In deze kolom staat op haar foto alles gewoon op normaal dus ze worden WEL downgeload.

Daarnaast zijn de bestanden waar jij naar refereert (cd 5 en 6) en waar de rode kleurtjes bij staan simpelweg foto bestanden die je niet nodig hebt om het beeldmateriaal zelf te kunnen bekijken.

Het rode geeft aan dat op dit moment niemand van alle mensen waarmee jij verbonden bent die bestanden (geheel) heeft.

Maar zoals ik al zei hoef je je hier meestal geen zorgen over te maken. Geef het wat tijd. Mocht de download niet voltooien dan kun je dan kijken welke bestanden missen en of je deze wel nodig hebt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hoi hoi,

Ik heb een vraagje betreffende connecten met seeders.

Ik ben momenteel een torrent aan het downloaden, waar 1689 seeders zijn.

Probleem is dat ik blijkbaar niet met meer dan 100 seeders tegelijk kan connecten, aangezien hij constant bij 100 seeders blijft steken.

Wat kan ik doen om met meer seeders te connecten, en daarmee hopelijk de downloadsnelheid wat omhoog te halen?

Alles advies is welkom.

Alvast bedankt.

Mvg,

ThijsNL

Link to comment
Share on other sites

Hallo Allemaal,

Ben net met dit programma begonnen en kan niet zo heel erg goed engels. Dus wat ben ik blij dat ik dit heb gevonden. : )

Gelijk een paar vraagjes .

Ik heb twee films gedownload er staat 100% maar toch zie ik dat hij nog bezig is???

En bij 1 film hangen zeg maar mapjes aan. Als ik degene open met de naam van de film dan staan daar weer heel wat bestandsjes onder. En als ik op verschillende bestandjes klik spelen die allemaal de film af is dit normaal? Hoe weet ik dan welke ik kan branden?

En branden? Heb ik eigenlijk ook geen verstand van. *schaam schaam*

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

BitTorrent werk door niet alleen te downloaden maar ook wat je hebt weer te uploaden (naar andere te verzenden). Van dat uploaden zijn namelijk andere downloaders afhankelijk, jij was ok afhankelijk van het uploaden van andere toen jij nog aan het downloaden was.

Zelfs als jij helemaal klaar bent met downloaden blijf je naar andere uploaden. Dit heet seeden. Je kan dit stoppen door de torrent te verwijderen uit µtorrent. Maar het is beleeft om een tijdje te blijven seeden.

Een vuistregel om te zien of je een beetje eerlijk je steentje hebt bijgedragen is om te kijken naar de ratio. Als die 1.000 of meer is dan heb je genoeg gedaan. Als je ratio echt maar niet omhoog gaat dan is het niet erg als je het na 1 of twee dagen opgeeft :)

Helaas mogen we je hier niet helpen met omgaan met de dingen die je download. Enerzijds willen de µTorrent makers niet dat er hier mensen geholpen worden met eventuele illegale activiteiten (iets wat veel gebeurt via µTorrent: dus maar niemand helpen) en anderzijds willen ze niet dat dit een of ander algemeen hulp forum wordt want dan is het hek van de dam.

Dus alleen vragen over µTorrent zelf worden beantwoord.

Je kunt het beste bij de mensen waar je de .torrent vandaan hebt navraag doen over hoe je met die bestanden moet omgaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

hoe kan je(als een je een update hebt geinstallert) hem weer terug zetten naar de oude versie? als ik kijken bij: vorige versies terugzetten kan ik niks vinden.

als ik nu iets wil downloaden kan ik bij google chrome(daar zit ik altijd op) de download link wel aanklikken maardan gaat ie niet verder en ik zie het symbooltje van winrar niet.

HELP!!!

Link to comment
Share on other sites

Hallo allemaal,

Ik heb net een nieuwe router omdat het internet eruit lag, en sindsdien het nieuwe netwerk het doet, kan ik niet meer downloaden met Utorrent, Ik ben een enorme leek op dit gebied, maar ik heb de setup helemaal doorlopen en tests gedaan en krijg nu de melding (geel v'tje) "poort gesloten: (je kunt nog wel downloaden)"

Maar dat kan dus niet. :mad: Ik kan de torrents gewoon openen in Utorrent, maar er gebeurt helemaal niks, en onderin de statusbalk zie ik een geel uitroeptekentje.

Wat is er aan de hand en hoe los ik het op?

Bedank alvast!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo mensen

Als ik div torrents op div site's wilt downloaden dan krijg ik een fout melding.

Deze fout melding is getiteld "kan element niet vinden"

Vroeger had ik er geen problemen mee.Maar nu heb ik een nieuwe computer en moest dus een nieuwe utorrent instaleren.

Kan iemand mij helpen om deze probleem op te lossen.

Bedankt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi hoi,

Sinds kort maak ik gebruik van een 100Mbit glasvezel verbinding.

Nu ben ik diverse torrents aan het proberen, om te kijken welke snelheid ik daarmee behaal.

Als ik een normale (http) download doe, dan behaal ik de 9-10 MB/s wel, maar zodra ik een torrent laat draaien, blijft de snelheid steken op 2-3 MB/s, ongeacht of de torrent veel/weinig seeders heeft.

Nu vroeg ik me dus af of er een "optimale" setting is voor dit soort verbindingen?

Ik heb op Google al gezocht, maar ik kan verder niet veel vinden over utorrent i.c.m. glasvezel.

Iemand tips?

Alvast bedankt. :)

Link to comment
Share on other sites

Met een 100Mbit glasvezel verbinding is je verbinding niet meer de bottleneck.

De bottlenecks zijn dan te vinden in:

* de swarm - Jouw download snelheid is afhankelijk van de upload snelheid van andere.

* je harde schijf - externe (USB) harde schijven zijn erg beperkt in non-sequentiële schrijfsnelheden en zelfs normale* interne harde schijven hebben ook een grens vooral als de schijf ook gebruikt word voor Windows of andere draaiende applicaties.

* processor/geheugen - Bij dit soort snelheden kan het zijn dat je CPU zwaar belast wordt of dat je te weinig geheugen hebt om utorrent efficiënt te kunnen laten werken.

Mijn advies is: Als het kan download dan naar een interne harde schijf, liefste eentje die nergens anders door gebruikt wordt. Aan de andere dingen is weinig te doen en wees tevreden met 2-3MB/s want dat is zeker een mooie snelheid :)

* als in: geen snelle RAID

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

ik ben recent overgestapt van azureus naar u torrent en nu wil ik al mijn bestaande torrents importeren naar u torrent,ik heb de user guide en dergelijke er op nageslagen en daar staat het prima in beschreven wat ik moet doen, maar in de praktijk krijg ik het niet voor elkaar om de bestaande torrents te importeren in de daarvoor aangemaakte map.

nu moet ik ook zeggen dat er ik totaal geen verstand van heb dus als iemand het in simpele stappen kan uitleggen ben ik zeer erkentelijk

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen aan allen,

Ik heb niet zozeer een probleempje, tenminste, dat geloof ik niet, maar wel iets vreemds met uTorrent. De laatste tijd verschijnt soms bij de peers (onderin het scherm) de naam van mijn eigen PC tussen het rijtje met IP-adressen (dus nog niet eens mijn IP-adres). Heeft iemand hier een verklaring voor en kan iemand mij vertellen of dit iets betekent? Ik heb dit "probleem" bij sommige up- èn downloads!

Voor de rest ben ik een uitermate tevreden uTorrent gebruiker!

Met vriendelijke groeten, Marretje

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ik wordt regelmatig lastig gevallen door enkele sites met de mededeling dat zij mensen met een Utorrent release hoger dan 1.8 zullen gaan weigeren?

De reden is, zie hieronder:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Dit bericht is alleen voor leden die met een versie van Utorrent werken hoger dan 1.8

Zoals zo veel andere sites moeten wij ook actie ondernemen en dat betekend:

Een verbod op de Utorrent versies hoger dan 1.8

En dat om wel twee redenen: de versies kunnen de ratiodata niet goed verwerken.

En bestaat daar door de kans dat u een torrent netjes terug deelt maar dat het niet door Utorrent goed wordt overgebracht

En de tweede nog belangrijkere reden is dat het vermoeden dat leden van brein zich ingekocht hebben en zo op deze manier het data verkeer van u naar ons in de gaten kunnen houden!

Dat kan alleen maar met de hogere versies van Utorrent dus onder de 1.8 werkt u veilig .

Wij hebben daarom op de site een veilige versie 1.6 gezet die gratis te downloaden is

Na het instaleren wel meteen het vakje auto upgrade uitvinken

Deze is te vinden in de instelling onder de tab algemeen

Sorry, voor het ongemak maar het moet, anders zijn we niet echt veilig bezig .

Wij zullen dan ook als staf van Spider-Tor een datum prikken wanneer wij iedereen die met een hogere versie van Utorrent dan 1.8 door gaat van de site verwijderen.

Voor u en onze veiligheid

Voor meer informatie vragen en opmerkingen

Pm's naar: terminator of naar driverrc

Bedankt voor u begrip

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Wat doe ik hieraan? Of gewoonweg stoppen met die site(s)??

Groet

Dirk

Link to comment
Share on other sites

Gewoonweg stoppen met die sites.

Deze geruchten zijn of oud of totale onzin, vooral dat Brein (een NL organisatie) zich in zou kopen in een Amerikaans bedrijf is onzin natuurlijk.

BitTorrent, Inc heeft in 2006 utorrent gekocht (van Ludde). Dit bedrijf is lang geleden opgericht door de originele bedenker van BitTorrent. Het had ooit wel een deal met de MPAA in Amerika waarbij het wat films zou verkopen via de BitTorrent website maar deze deal is al lang voorbij en had ook niks met µtorrent te maken verder.

µTorrent word nauwlettend in de gaten gehouden qua spyware enzo. En er is nog nooit wat gevonden. Er is in het verleden wel eens wat mis gegaan waar private trackers nadelen van hadden (private flag en LPD b.v. of idd dat er data misreported werd) en dit is altijd vrij snel (dagen!) opgelost geworden. Er zijn zelfs threads hierover te vinden met reacties van zowel Private Tracker admins als µTorrent devs op dit forum.

Daarnaast is µTorrent 1.6 al 5 jaar oud en een gatenkaas qua beveiliging, zo kan iedereen b.v. van afstand je µTorrent client laten crashen. Zelfs 1.8 heeft vele issues die opgelost zijn in de laatste versie van µTorrent.

Dat de admins van deze site zo slecht geïnformeerd zijn en zelfs 1.6 adviseren aan al hun gebruikers bewijst alleen maar dat je juist op hun site niet in goede handen bent.

De µTorrent devs staan open voor de feedback en input van private trackers dus laat ze maar eens langskomen en hun zorgen openbaar maken. In het Engelstalige gedeelte dan want de devs lezen dit NL topic niet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...