Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

@Zzlaap,

Als het originele bestand niet van jou is kan het zijn dat het download is mislukt. Probeer een geforceerde controlle en kijk dan of die nog een paar onderdelen moet downloaden.

Als µTorrent 100% is gedownload wilt dat niet altijd zeggen dat het 100% oké is. Heb het vaker meegemaakt dat µTorrent begint met opladen terwijl het haskcheck nog fouten bevat. Ik voer daarom, voor de zekerheid, altijd een geforceerde controle uit.

Dit probleem kent volgens mij alle cliënten, BitComet heeft het opgelost door een optie met 'geforceerd re-check uitvoeren na download'. Mss ook handig voor µTorrent.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

@Hirvine

Het gaat om een een torrent die zelf gemaakt is, na uploaden naar de tracker, wordt deze geactiveerd. µTorrent controleerd vervolgens de torrent data en blijft op 98-99% steken. Gaat vervolgens even in de wacht en start dan met down loaden.

(edit)

Probleem is gevonden.

Er zat een bad sector op de harde schijf, hierdoor kwam de data niet door de controle.

bvd

Zzlaap

Link to comment
Share on other sites

Ja hoor, er ligt een snoer aan de achterkant. Daar zie je twee pinnen op een klein blokje. Dit is de stekker die in de stopcontact moet. De stopcontact vindt je aan een wandzijde van je huis m...

Oké, heel flauw, was bedoeld als geintje niet kwaad worden, maar het zou idd niet kwaad kunnen als je de probleem ook vermeldt en wat je tot nu toe heb geprobeerd. Das eigenlijk wel handig om een oplossing te vinden.

Link to comment
Share on other sites

@ ikkewel

Heb je hier al gekeken : netgear ondersteuning

Type wat je noemt staat niet in de lijst van de fabrikant, of je moet er een 1 teveel hebben staan...

@ staf

Instellen met snelheids hulp : Opties --> Snelheidshulp.

Indien je je max down/upload snelheid niet weet. Snelheid test uitvoeren. Tevens kan het helpen om de protocol codering in te schakelen : Opties--> Instellingen--> Bittorrent --> Protocol codering : ingeschakeld en ook een vinkje bij Inkomende legacyverbindingen toestaan

Voor sites kun je kijken of er iets staat op torrent sites

Link to comment
Share on other sites

mijn upload zit de hele tijd dik boven de 100, en mijn download snelheid schommeld van 2-3 tot en met 100-1....?!

word er gek van!!!

wat te doen??? ik ben nieuw hierin, dus snap er niets van?!

mijn router is: NETGEAR WG111v2 54Mbps Wireless USB 2.0 Adapter. en mijn abonnement:internet intensief 8000.

greetzz a.

Link to comment
Share on other sites

@ikkewel,

1. Upload dik boven de 100??

Ik neem aan dat je wel de snelheidhulp hebt gebruikt voor het instellen van de limieten? Als je spreekt over een upload van dik boven 100 kByte/seconde, lijkt me dat niet het geval.

Voor een upload snelheid van 1200 kbit/sec (150 kbyte/sec) zal de upload ongeveer tot 108 kbyte/sec ingesteld staan, niet echt dik boven de 100.

Doordat je je upload waarschijnlijk niet (juist) hebt gelimiteerd is er geen ruimte meer voor tracker communicatie en stort je download snelheid in.

2. Protocolcodering aan staan?? (zie post #108).

Kan ook zijn dat je onstabiele seeders hebt getroffen.

Link to comment
Share on other sites

hallo, ik heb nu al 2 films gedownload van +- 4gb ging allemaal perfect , heb ok hercontrole uitgevoerd en alles was in orde

maar nu wil ik die films op dvd branden , dit doe ik met dvdshrink 3.2 maar juist bij 99% geeft hij error aan

hoe komt dit ? moet ik mss andere brandsoftware gebruiken ? grtz...

Link to comment
Share on other sites

Even voor de duidelijkheid Protocol codering is alleen nodig om Providers die torrent verkeer beperken proberen voor de gek te houden. Dit gebeurt in Nederland vrijwel niet. Ik heb in ieder geval van geen enkel geval gehoord.

DVDshrink is geen goede software voor het branden van op internet gedownloade DVDs. DVD Shrink is alleen bedoeld om legale in de winkel gekochte DVDs te converteren naar een in iedere regio en DVD speler afspeelbaar kopie. Als je een gedownloade DVD door DVD Shrink jaagt zal hij hem nog eens coderen wat onnodig veel werk is en de kwaliteit niet ten goede kan komen.

DVD Decrypter of Nero Burning Rom zijn hier beter voor.

Link to comment
Share on other sites

@Staff Weet niet of het in dit geval ook voor jou geldt, maar ik heb dit ook een paar keer gehad, kan er aan liggen dat er taal bestanden missen doordat er nl subs zijn toegevoegd en andere subs zijn verwijdert zonder het menu te verwijderen/wijzigen.

Wil niet altijd zeggen dat de DVD niet af te spelen is. Soms krijg je hier dan ook een foutmelding tijdens het branden.....

Het ligt meestal niet aan µTorrent of de .torrent bestanden, maar aan de manier waarop de DVD gewijzigd is.

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

Ik ben een probleemloos Utorrent gebruiker :)

Ik ben geintreseerd in hoe men na uploaden van een *.torrent bestand deze bij een private tracker aan past.

Met name de private flag wat in mijn belevenis hetzelfde is al de announce url.

en hoe het in een enkel geval toch mogelijk is om buiten een private tracker om bestanden te downloaden.

Is er een manier om deze *.torrent bestanden te bekijken op de informatie die hierin is opgeslagen?

Vorig jaar is er door onkundig gebruik van deze private flag instellingen op een aantal sites Utorrent 1.6 verbannen, uiteraard ben ik hier tegen in gegaan. en mede dankzij de heren van Utorrent die ik in de Chat sessie tegen kwam is alles weer ok.

maar hoe en met wat kan ik dit in de toekomst duidelijk maken aan de "scripters" (vandaar dat ik aan het *.torrent bestand dacht)

Ik ga ervan uit dat in dit geval de maker van een *.torrent de announce / private flag /DHT instellingen juist maakt.

Bvd. Obelix.

Link to comment
Share on other sites

Private flag is simpel een Ja/Nee optie om aan te geven dat deze torrent bedoeld is voor een privé tracker. Dit betekend dat deze torrents GEEN gebruik zullen maken van DHT of Peer Exchange.

De announce url is het adres waar de .torrent zich moet aanmelden bij de tracker. Deze word je verteld bij de instructies voor het maken van een torrent op die site waar je hem wil uploaden.

Een .torrent file kan niet aangepast worden. Als je bent vergeten de private flag aan te zetten zul je hem opnieuw moeten downloaden. Als je van een privé site een torrent download die niet private is dan heeft de uploader van de torrent een fout begaan en kun je het beste contact opnemen met de admins van de site. Al zou je misschien voor jezelf de torrent private kunnen maken met een hex editor. Alle andere gebruikers zullen de torrent nog steeds via DHT en PeerExchange verspreiden... Dus altijd contact opnemen de admins en de download niet aanzetten aangezien hij op een beetje goede privé tracker heel snel verwijderd zal worden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Beste mensen :D, weer een nederlander erbij.

Ik gebruik 1.6 al een tijdje, en dat ging ALLEMAAL uitstekend, mijn complimenten :P, maar sinds ik een nieuwe router heb is alles helemaal verkeerd gegaan, mijn vinkje is weg, en is nu een rode uitroepteken! Maar voor die router had ik daar geen problemen mee. Ik heb op Forward porting gekeken, maar mijn modem en mijn router staat er niet tussen. HOE moet ik dit oplossen. Hopelijk weet 1 van jullie antwoord op mijn vraag

Met vriendelijke groet,

Zerius

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik heb dus dat probleem wat Zzlaap al eerder aangaf alleen heb ik geen slechte clusters of wat dan ook want ook van de externe schijf deed hij niet verder uploaden dan 98.4% het is onmogelijk om een torrent in z'n geheel te uploaden. Heb inmiddels al van alles geprobeerd, draai met Windows xp Media Center, C schijf geformatteerd Windows xp erop gezet dus andere versie dan MC ook toen is het uploaden niet gelukt alle instellingen staan hetzelfde heb altijd goed kunnen uploaden met oude pc maar met deze wil het maar niet lukken...wie heeft ook dergelijke problemen en kan mij misschien helpen?

Groetjes ShAnNa

Link to comment
Share on other sites

Hallo,

even een vraagje van mijn kant. Utorrent werkt niet meer goed bij mij. Ik heb het idee dat het komt door mijn laatste windows-update. Bij de firewall van windows staat het programma utorrent echter tussen de toegestane programma's. Het gekke is ook dat utorrent gewoon opstart, en bij elke torrent staat dat hij aan het downloaden is.

Probleem is dat zowel up als down-snelheid nul zijn (in het begin heel even kleine activiteit), plus dat er bij resterende tijd een teken staat dat het programma het niet weet. Ik heb een beetje zitten prutsen met poorten maar dat wil niet echt lukken. Heeft iemand een idee wat het probleem hier zou kunnen zijn? Afgelopen weekend draaide utorrent nog zonder problemen...

Alvast bedankt voor evt. reacties.

Vr. grt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...