Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Hoi, wellicht dom vraagje maar toch: ik ben sinds kort bij UPC internet power gegaan(download: 6 Mbps, upload: 1,5 Mbps) en ik denk dat de instellingen nog staan zoals ik destijds bij Orange zat. Kan iemand me aangeven met deze gegevens wat ik het beste kan instellen.

Nu zie ik dat ingesteld is bij:

bandbreedtelimiet: uploadsnelheid 150 Kb/s en downloadsnelheid 0 (dus onbegrenst)

aantalverbindingen:

max aantal verbindingen; 250

max aangesloten peers per torrent: 90

aantal uploadslots per torrent: 4

uploaden als (standaard) : verhouding als: 150%

Moet ik iets veranderen aan de instellingen om toch een goede snelheid te komen?

------------------------------------------

ik heb zojuist bij snelheidshulp bij verbindingstype: xx/1Mbit gekozen, neem aan dat dit een goede instelling is als je de bovenstaande gegevens leest en utorrent dus aan de hand van dit automatisch de instellingen heeft aangepast.

bandbreedtelimiet: uploadsnelheid 92 Kb/s en downloadsnelheid 0 (dus onbegrenst)

aantalverbindingen:

max aantal verbindingen; 600

max aangesloten peers per torrent: 100

aantal uploadslots per torrent: 6

uploaden als (standaard) : verhouding als: 150%

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ jimbo: ik heb al een antwoord gegeven, als je meer wilt weten dan zie ik het wel.

@ cheffie: downloaden is simpel, je download een torrent van een torrentsite, je zet hem in U torrent (klik op file, ad torrent) en U torrent haalt de film of ander bestand voor je binnen. Je moet wel port forwarden want daardoor download en upload je sneller. In je map downloads komt het binnen gehaalde bestand terecht. Eigenlijk werkt U torrent hetzelfde als een andere torrentclient. een kind kan de was doen.

@ robijntje: je uploadsnelheid blijft altijd afhankelijk van diegene die het bij jou weg haalt. Je zult langzaam seeden als diegene die het bij jou weghaalt geen snelle internetverbinding heeft. En aan 1 of 2 leechers geef je vaak minder weg dan als er 20 mensen bij jou leechen.

En nu hoop ik dat mijn probleem met U torrent ooit opgelost kan worden want ik ben nog steeds niet verbindbaar. Ik denk er zelfs over om over te stappen naar een andere internetprovider om te zien of het daaraan ligt. Ondanks portforwarden blijft het icoontje geel maar ik heb gelukkig wel goede snelheden.

Link to comment
Share on other sites

Mijn probleem is opgelost, als ik een poort moet openen in mijn davolink modem moet ik voor U torrent de naam utor1 invullen en dus niet met een hoofdletter zoals staat bij portforward.com. Het schijnt dat Tele 2 dat veranderd heeft waardoor de info op portforward niet goed is voor tele2 gebruikers. Daarom kon ik ook geen poort openen voor andere torrentclients zoals dat staat bij portforward.com.

Eindelijk ben ik weer verbindbaar, maar voor de zekerheid hou ik het nu even bij Utorrent 1.6.1

Link to comment
Share on other sites

@boorgaatje: Snelheidshulp heeft meestal de optimale instellingen. Mocht je veel disconnects (surfen: kan server niet vinden. µtorrent: regelmatig veel rode icoontjes) ondervinden met die instellingen dan kun je altijd de aantal connecties (zowel totaal als per torrent) een stuk verlagen (halveren bv). Mocht je normale internet (surfen op het web) opeens veel trager gaan dan kun je de upload wat lager zetten (in stapjes van 10kb/s).

@robijntje: Dit kan niet. De BitTorrent systematiek bepaald de snelheden waarmee geseed word. Als er geen technische problemen zijn betekenen lage snelheden dat er relatief weinig mensen zijn die snel willen of kunnen downloaden. Over het algemeen duurt het seeden van een file naar een ratio van 1 altijd veel langer dan het downloaden. Ik heb wel vaker iets in een uur gedownload en vervolgens een week moeten wachten voordat ik eindelijk een ratio van meer dan 1 had.

Cheffie: Als je enigsins bedreven bent in de Engelse taal dan kun je onder de guides op deze website eens lezen.

jimbo_koda:

This forum is NOT for help with anything you've downloaded! Once your files are downloaded, our support ends. Any threads asking for help using downloaded files will be deleted.

Dit forum is niet voor hulp met iets wat je gedownload hebt. Als de bestanden binnen zijn houd onze ondersteuning op. Draadjes met vragen voor hulp met downloads worden verwijderd.

Ik zal je voor deze keer toch even op weg helpen: Als je een film en een ondertiteling bestand hebt dan kun je hier een complete video en ondertiteling afspeel pakket downloaden en installeren. Als de bestandsnaam van de film en ondertiteling identiek zijn zou hij de ondertiteling nu vanzelf moeten vinden als je de film afspeelt.

@Lucretia: Ow je had een aantal vragen al beantwoord...

Trouwens de 'server naam' van een portmap maakt niet uit. Niemand buiten de router kan dit zien, dit is alleen voor jouw ter organisatie van je portmaps. Waarschijnlijk dat het nu om een andere reden goed werkt.

Link to comment
Share on other sites

Beste utorrent gebruikers,

Ik krijg mijn poort niet goed geconfigureerd in mijn router (type Gigaset SX552 WLAN dsl) Mijn lokale ip adres is 192.168.2.3 en de gekozen poort in utorrent is 6112.

In de router via port forwarding deze poort vrijgegeven tcp&udp

Deze poort ook vrijgegeven in de windows firewall, echter als ik hem test in utorrent dan krijg ik de volgende melding :

Checking port 6112 on 81.207.128.215...

Error! Port 6112 does not appear to be open.

Wie weet wat er fout gaat ?

gr.

Jos

Link to comment
Share on other sites

Jos, ik heb hetzelfde f*cking probleem.

Mijn poort staat open, via mijn ip adres. Soms geeft het programma 'groen' aan, maar als je test, nog steeds die error. Ik heb ook al van alles geprobeerd, maar ik krijg er met geen mogelijkheid gang in.

En het vreemde is, soms doet hij het wel, soms weer niet, dan weer wel, en nu weer niet... *koppijn*

EDIT: Oh, btw, mijn Zonealarm heeft µtorrent toegelaten, maar blokkeerd deze nog steeds, dus die staat maar uit.

Windows precies hetzelfde, dus staat ook maar uit, en het probleem is niet weg. En ik kan je vertellen dat er echt niet nog een firewall op staat O_o

Link to comment
Share on other sites

@12coolgirl12: Je moet gewoon op de link klikken en Opslaan Als doen en dan 'Browsen'/Bladeren naar de plek waar utorrent.exe staat (als je voor de installatie optie gekozen hebt toen je µtorrent de eerste keer opstarte is dit c:\program files\utorrent) en het daar opslaan.

@Toralone: Een firewall uitschakelen is niet hetzelfde als een firewall deinstalleren. Ik adviseer dat je Zonealarm eens probeert te verwijderen om te zien of dat helpt.

Link to comment
Share on other sites

Ok... sorry als ik nu heel erg bot klink, maar had het al geprobeerd vóór ik ZA had geïnstalleerd. Ik voeg ff een screenshotje bij van mijn router, om te laten zien dat mijn poort dus daadwerkelijk openstaat...

Naamloos.jpg

En verder zou ik dus echt niet meer weten wat ik hier aan kan doen... Ik dacht nl eerst dat het aan mijn pc lag, dus die heb ik opnieuw geïnstalleerd.

Probleem niet weg.

Toen een nieuwe router aangeschaft, probleem iets minder erg...

*zucht*

Link to comment
Share on other sites

Nee je klinkt niet bot. Ik heb de oplossing niet klaar voor je ofzo. Ik stelde gewoon iets voor dat mogelijk invloed kon hebben. Ik was er niet van overtuigd dat het Zone Alarm was ofzo het was alleen de voornaamste kanshebber voor boosdoener :)

Ik ben blij dat we het hebben kunnen uitsluiten.

Die regel port forward ziet er ook goed uit.

Het feit dat je soms wel een groen lampje geeft mij het idee dat jouw computer toch nog af en toe blokkeert. Of misschien je ISP.

Heb je 1.7.5 al geprobeerd?

Link to comment
Share on other sites

Is dat al uit dan? µtorrent komt bij mij niet met een melding dat er een update is. Ik zal je wel laten zien hoe mijn µtorrent eruit ziet, zie je gelijk wat er vreemd aan is.

mijn utorrent

EDIT: Heb 1.7.5 geïnstalleerd, maar heb dezelfde problemen. Screenshot zou hetzelfde zijn, alleen ipv 4 bovenaan, zou er 5 staan :/

Maar tis al een vooruitgang :/

Oh, en hier nog even wat....

delete2.jpg

Dus, volgens mij zou er niets moeten zijn wat mijn verbinding tegenhoudt.... En toch werkt het niet... mijn pc haat me :'(

Link to comment
Share on other sites

12coolgirl12, je hebt iets gedownload bij mininova en je kunt het niet afspelen. Je hebt waarschijnlijk een avi of divx binnengehaald. Dan mis je een codacpack. probeer Combine community codec pack (cccp) die kun je gratis downloaden en die speelt bijna alles af. ff googlen en je hebt hem zo gevonden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hallo,

ik probeer af en toe eens te downloaden en soms gaat dit goed maar meestal kan ik 2 seconden downloaden waarna mijn internet uitvalt, als ik daarna de router uittrek gaat dit opnieuw goed voor 2 seconden waarna het opnieuw gedaan is. Het icoontje beneden is ook altijd oranje (soms eens rood)

een paar maanden geleden had ik hier ook af en toe problemen mee maar als je de router uitgetrokken had was het dan meestal opnieuw goed voor een uur ofzo maar nu totaal niet meer.

Weet er iemand waaraan dit ligt? Ik heb eens het aantal uploadslots per torrent verminderd zoals hier en daar al gezegd werd maar veel verschil heeft dit niet gemaakt.

Ik weet niet echt veel van computer maar ik zie wel graag films dus hoop ik dat jullie een oplossing weten ;)

Link to comment
Share on other sites

@ Lucretica

Ik ben nieuw hier en heb me even geregistreerd omdat ik denk je antwoord te hebben.

Volgens mij zou voor jou de makkelijkste optie een statisch ip adrs verkrijgen zijn. Waarschijnlijk krijgt jouw computer automatisch een ipadres van je router. Hoe en wat weet ik niet precies maar bij mij heeft dit ook een paar keer voor problemen gezorgd.

Vast (statisch) IP adres onder Windows XP of Windows Vista.

Je gaat als volgt te werk....

z021_2.PNG

Voorbeeld: XP Vista is vrijwel identiek.

Selecteer bij (1) "Het volgende IP adres gebruiken"

en vul daaronder in bij (2) :

- Achter IP- adres : het door u gekozen IP adres (in dit voorbeeld eindigend op .50)

- Achter Subnetmashter het bijpassende subnetmasker. Dit wordt door de computer als u hierop klikt meestal automatisch al aangevuld tot wat er in dit voorbeeld staat:

- Onder Standaardgateway het IP adres van de aangesloten momen/router.

Onder (3) kiest u voor "de volgende DNS servers gebruiken.

Daaronder (4) vult u de IP adressen in van de DNS servers van uw providers. Vaak (maar niet altijd) kunt u hier volstaan met het IP adres van de router. IP adressen van providers kunt u verder vinden achter de onderstaande link:

Naamservers van providers in Nederland.

zijn bekend bij uw provider, in dit voorbeeld staan de IP adressen van Planet Internet opgenomen

Klik op "geavanceerd". en klik op het WINS tabblad. Indien uw netwerk van WINS gebruik maakt moeten hier de IP adressen van de WINS server(s) worden ingevuld. Indien dit niet het geval is laat u dit leeg. (Een alternatief voor WINS bij het opzetten van een LAN-LAN verbinding is het gebruik van een LMHOST bestand)

Klik op OK om de instellingen te bewaren en sluit het scherm met geavanceerde TCP/IP instellingen.

De overige instellingen zijn gelijk aan die van het gebruik van een dynamisch IP adres.

Vervolg met de instructies vanaf punt

Ik hoop dat hiermee je probleem kan worden verholpen.

Succes

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...