Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

Hallo,

is het mogelijk om Utorrent op twee computers te zetten, ik heb dit al verschillende keren geprobeerd maar ik krijg steeds foutmeldingen op de eerste comp. heb ik windows XP en op de tweede Vista

Als ik Utorrent op de eerste comp heb draaien dan krijg ik een foutmelding op Vista en als ik hem op Vista heb draaien dan krijg ik een melding op XP. Ook heb ik verschillende poorten geprobeerd maar het lukt me niet Wellicht heeft u een oplossing?

m.v.gr.

xzar :/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

hoi allemaal,

ik download sinds van de week met utorrent 1.6.1 zodra hij klaar is met downloaden stop de upload ook. De ene film upload hij gewoon volledig en de andere stopt hij. Heb alle instellingen nagekeken maar die staan goed. Met de versie 1.7.5 doet hij hetzelfde. Heeft iemand anders daar ook last van? Hoe los ik het op? Met snelhelp de poorten getest maar die zijn goed. Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Link to comment
Share on other sites

wvl: Doe opnieuw de snelheidshulp. Kies ongeveer de juiste UPLOAD uit het lijstje. (Dus als je 10000/1000 internet hebt kies je xx/1000 uit het lijstje)

Mocht dit nog steeds problemen geven stel de max verbindingen ergens in de opties eens in op 40 totaal en 15 per torrent.

Xzar: Twee utorrents draaien over 1 internet verbinding is geen goed idee. Maargoed als je dit toch wil moet de twee utorrents 2 verschillende poorten hebben. En je moet de 2 poorten ieder naar de juiste PC forwarden in je router.

Jouw specifieke probleem kan ik niet verhelpen zonder dat je wat meer info geeft. Zoals welke foutmelding je precies krijgt.

Visje36: Toch ligt dit in de helft van de gevallen aan de instellingen. Als de torrents als status 'Finished' hebben heb je waarschijnlijk ingesteld dat µtorrent moet stoppen met seeded bij een lage ratio of tijd. Waardoor dit direct na het afronden van de download gebeurt.

Als er Seeding staat heb ik niet echt een idee wat het probleem kan zijn. Dit zijn meestal zeer vreemde gevallen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Mee...derlanders ;)

Zo nu en dan lees ik over het "ip-address blocking..... Kick and ban..."

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn en mij willen vertellen waarom je bv een ip-address blocking or kicking?

Ik download the files... en dan seed ik ze meestal tot ratio 5 ..... en daarna "zo nodig".

(hopelijk is dat genoeg)

Ben zeer benieuwd naar jullie antwoord.

M. zeer vr.gr.

Madison :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

goedemiddag. sinds een week of zo heb ik een dik probleem. heb altijd met plezier utorrent gebruikt, en ben een regelmatige uploader op enkele torrent sites. sinds kort heb ik een probleem met het seeden van torrents. het rare van al is dat de eerste 2 files die ik die dag geupload heb gewoon seeden, alles daarna niet meer. dat is zo op wel 3 verschillende torrent sites. doe gewoon alles zoals het moet en altijd ging.

create new torrent - add directory - url announce invoeren - private torrent - create and save as.----klaar.

dan ga ik naar de torrent site, voeg de torrent toe, vul alles netjes in, dan upload hij wel(succesfully uploaded) als ik dan klik op de torrent op de site zelf om hem te activeren zou hij dus moeten gaan checken om te seeden....en dat doet hij dus al een week niet meer. het pijltje blijft blauw, en op de site komt ie te staan als dead torrent(no seeders) met url heeft het dus ook niets te maken aangezien 3 verschillende sites die ik sindsdien heb geprobeerd het zelfde gebeurd...

downloaden is geen probleem, ook de gedownloade files seeden wel, het probleem ligt puur bij zelf geuploade files.. port is forwarderd properly, connectable. dat is het dus ook niet. a.u.b. assistentie in deze kwestie...word nu een beetje gek hier...

Link to comment
Share on other sites

Madison-nl: Alles wat mensen in een torrent naar jouw toezenden (zogenaamde pieces) word door µtorrent gecontroleerd of dit correct is doorgekomen. Hier kunnen namelijk wel eens foutjes in sluipen en dan zou je download niet in orde zijn. Als een bepaalde persoon jouw herhaaldelijk verkeerde pakketjes stuurt dan blokkeert µtorrent die persoon vanaf nu. Daar krijg je dan een melding van. Dit gebeurt omdat deze persoon dan vaak een probleem heeft of misschien zelfs wel moedwillig probeert een download te verzieken.

sterski010:

Als je de torrent - die je na het uploaden weer van de site pakt - opent vraagt hij naar een download locatie neem ik aan. Geef je hier de juiste locatie van de bestanden aan? Anders even torrent stoppen. R-click op de torrent -> Geadvanceerd -> 'Stel download locatie' in en zoek naar waar je de map met bestanden hebt staan.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb een probleem, sinds kort....

Na een nieuwe xp installatie heb ik het volgende...

Als ik utorrent opstart dan valt mijn explorer en outlook helemaal weg.

Msn blijft het wel goed doen maar voor de rest werkt niets meer.

Ik heb al diverse andere poorten insteld zonder succes...

Wie zou mij kunnen helpen hiermee??

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

µtorrent verstopt waarschijnlijk de verbinding. Je hebt waarschijnlijk een te hoge upload en/of max verbindingen ingesteld.

Doe de snelheidshulp en kies de upload uit het lijstje die overeenkomt met jouw verbinding.

Als je niet zeker weet wat je upload snelheid is dan stop alle downloads of andere intensieve internet programma's (MSN hoeft niet) en doe de snelheidstest hier.

Kies dan in de snelheidshulp in dat xx/getal lijstje het hoogste getal onder de waarde die je bij die test tussen haakjes krijgt. Dus als de test bijvoorbeeld 83.4 KByte/sec (=667 kbps) als uitkomst geeft dan pak je xx/640k uit het lijstje.

Als je dan nog steeds problemen hebt dan post maar weer even hier.

Link to comment
Share on other sites

Als je gedaan hebt wat ik voorgesteld hebt (de snelheids hulp doet meer dan alleen de max upload instellen) en je hebt nog steeds problemen dan is het volgende meeste waarschijnlijke probleem dat je router maar een beperkt aantal verbindingen aan kan. Verlaag 'Global maximum number of connections' in Prefences -> BitTorrent naar 20. Restart je router. En kijk of je dan nog steeds problemen hebt.

Mocht het dan werken dan is dat het probleem. Je kunt dan stapsgewijs (met 20 conns per keer en iedere keer 5 minuten wachten, zorg ervoor dat je genoeg torrents hebt geladen) de max verbindingen weer omhoog gooien totdat hij weer borked en hem dan op de laatst werkende aantal verbindingen instellen. Vergeet daarna niet je router weer te restarten.

Mocht dat het probleem niet zijn dan gaat het lastiger worden. Je kunt dan het beste (eventueel samen met iemand die engels kan) dit topic nalopen: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=15992

Link to comment
Share on other sites

Oke, dat zal ik nog eens gaan proberen. Ik heb inmiddels ook contact gezocht met @home, want voor mijn verhuizing had ik nooit geen problemen. ( Ook zonder router treed het probleem ook op...)

De aardige dame van @home heeft van alles uitgelezen en heeft mijn probleem doorgegeven aan de t.d., wat het is heeft ze niet gezegd....

We wachten af.

Eerst bedankt!!

Luckie

Link to comment
Share on other sites

Hoi,

Ik las dit stukje:

Madison-nl: Alles wat mensen in een torrent naar jouw toezenden (zogenaamde pieces) word door µtorrent gecontroleerd of dit correct is doorgekomen. Hier kunnen namelijk wel eens foutjes in sluipen en dan zou je download niet in orde zijn. Als een bepaalde persoon jouw herhaaldelijk verkeerde pakketjes stuurt dan blokkeert µtorrent die persoon vanaf nu. Daar krijg je dan een melding van. Dit gebeurt omdat deze persoon dan vaak een probleem heeft of misschien zelfs wel moedwillig probeert een download te verzieken.

Maar wat als ik nu iets upload via utorrent en de ontvanger krijgt niks van mijn binnen?

Betekent dat dan dat de downloader mij blokkeert?

Ja sorry ik ben een leek in dit soort dingen..

Hoop dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven daarop.

Bloosje

Link to comment
Share on other sites

Blokkeren gebeurt op IP niveau. Als je door iemand geblokkeerd bent (dit kan in de meeste clients NIET handmatig (niet makkelijk iig) dus je hoeft niet bang te zijn dat je door iedere gek geblokkeerd word). Dit betekend dat je met deze persoon geen verbinding kan maken en je dus niet eens wat kunt uploaden naar die persoon.

Hij zal nooit in jouw peers scherm verschijnen. Alleen in de grootte van de swarm en dit is toch al een schatting.

Als jij iets (een piece dus) upload dan krijg hij dat binnen. Hooguit dat zijn client het weggooit omdat het niet door de correct-check (hash-check) komt maar dit maakt voor jouw geen verschil.

Wat is precies het probleem? Misschien dat we je kunnen helpen als je het uitlegt.

Link to comment
Share on other sites

Ik zit met een probleempje (wie niet hier he :-p) Ben pas utorrent aan het gebruiken omdat het mijn internet veel minder belast dan azeurus, kan alles nog vrij doen... maar zit met het volgende...

Ben nu bezig met zes films t donwloaden en alles samen verkrijg ik maar een snelheid van maximum +-30 kb/s, dus ongeveer een 5 kb/s per donwload... ik had heel de tijd aant zoeken geweest op internet hoe ik dit sneller kon krijgen, maar wat ik ook probeerde, kreeg het niet sneller

Nu kwam ik er toevallig achter door vijf donwloads voorlopig op stop te zetten dat mijn ene donwload razendsnel naar 30 kb/s ging, dus ga ik ervan uit dat ik ergens een limiet heb van max 30kb/per sec met utorrent

Ik heb alle instellingen nagekeken, geen limiet met downloaden, upload niet te zwaar gezet... ik heb een vaste internetverbinding, dus geen router dus poorten openzetten gaat niet he? of zit ik er naast... Heb ook al eens een speedtest gedaan en die is meer dan goed voor mij, rond de 4 mb/s down... en als ik files van megaupload afhaal of zo dan krijg ik toch altijd een snelheid van 700kb/s

Iemand een oplossing voor mijn probleem? zou meer dan welkom zijn

grts flipper

Link to comment
Share on other sites

flipper28: Wow dat zou nog wel eens het eerste geval van BitTorrent Throttling kunnen zijn. Wie is je ISP?

@senator44: Dat betekend waarschijnlijk dat iemand zich probeerde voor te doen als µtorrent 1.6 maar dat dit mislukte. Dit zijn vaak cheaters. Niks aan de hand als de verbinding hierdoor niet lukt want die mensen delen toch niet eerlijk.

Link to comment
Share on other sites

Hey lord Alderaan, bedankt voor je antwoord maar ik ben erachter gekomen wat het probleem was en heb kunnen oplossen :-)

Bij opties kun je kiezen snelheidshulp, en daar kun je dan uw snelheid testen, verbindingstype kiezen, poort ingeven, encryptie aanvinken en testen of de gegevens juist door uw poort komen...

wel ik had dat dus allemaal gedaan en da klopte, daar was niks mis mee, maar toen deed ik dat kaderke open van verbindingstype en daar stond eerst 'huidige instellingen' (ik dacht natuurlijk dat het zo goed stond, weet ik veel) maar toen klikte ik eens op xx/100mb/s en patat ineens schoot mijn snelheid omhoog! en nu als ik een goede torrent heb donwload ik tegen 600kb/s soms zelfs meer :-) dus mij hoor je niet meer klagen! :-)

toch bedankt voor uw antwoord!

groetjes flipper

Link to comment
Share on other sites

Hoi, ik heb een probleempje met utorrent 1.7.5. Als ik een torrent download blijft ie seeden terwijl het upload doel (130%) al is bereikt. Omdat ik gebruik maak van private trackers zijn ze daar niet zo blij mee aangezien ik dan overseed. Ik heb al vanalles geprobeerd maar hij blijft overseeden (zolang het downloaden nog bezig is) Is de torrent gedownload dus 100% dan stopt ie wel met seeden. Ik zou graag willen dat ie gewoon stopt met seeden zodra de torrent het upload doel bereikt heeft, ongeacht of ie nog moet downloaden.

Link to comment
Share on other sites

Overseed?!?! Eerste keer dat ik dat hoor. Wat een bullshit.

Ik gok dat ze willen dat iedereen naar 100% seed en aangezien dat wiskundig vrijwel onmogelijk is als er mensen meer dan 100% seeden beperken ze hoeveel je mag seeden... Das een niet bestaand probleem oplossen door een ander probleem te creëren...

Zo is BitTorrent niet bedoeld en zo werkt het ook niet... het is veel minder erg dat er mensen niet naar 100% seeden dan dat je gezonde seeds wegstuurt terwijl die nog goed kunnen meehelpen... maar goed er zijn wel meer Private Trackers die niet weten waar ze mee bezig zijn...

Link to comment
Share on other sites

Hoi Lord Alderaan,

Ik ben het helemaal met je eens, maarja die private trackers hebben nou eenmaal die regels. Jammer dat de makers van die private trackers niet het verstand hebben van torrents en dat ze zo dus meer en meer torrents laten doodbloeden om het zo maar te noemen. Maar goed, ik haal er meestal heel veel vanaf en regels zijn regels he.

Groetjes Masutrix

Link to comment
Share on other sites

ik heb het volgende probleem

zo gauw ik een p2p progje start zoals utorrent, kan ik geen internet pagina's meer openen met mijn browser.

als ik dan utorrent stop, ook niet, alleen als ik mijn pc weer herstart kan ik gewoon weer mijn browser starten en pagina's snel laden.

rara pindakaas. wat is hier het probleem

Link to comment
Share on other sites

Moeskoetie:

Start utorrent en doe de Snelheidshulp opnieuw. Zorg ervoor dat je zeker bent dat je de juiste internet snelheid uit het lijstje kiest. Doe desnoods de snelheid test.

Ik neem aan dat je NIET aan de advanced settings van utorrent hebt gezeten. Als je dat wel hebt gedaan dan zul je alle settings even moeten resetten (sluit µtorrent, verwijder alle settings.* bestanden in %appdata%\utorrent en start µtorrent).

Heb je al op virus/Adware checkt? Heb je geprobeerd de computer opnieuw op te starten en NIKS anders op te starten behalve µtorrent?

Je kunt altijd proberen in de µtorrent preferences de max connections (max verbindingen) te verlagen naar iets van 40. Dit lost sommige verbindings problemen ook op.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...