Jump to content

Hellup??? Kan iemand me misschien ff helpen? *kijkt lief*


Toralone

Recommended Posts

Ok, luister, vrienden :)

Ik heb sinds vandaag het volgende probleem, ik had geupgrade naar 1.7.4. maar kreeg steeds de melding (bij elke torrent, elke tracker) 'Kan geen verbinding maken omdat de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd'. Ik heb mijn versie weer omgezet naar 1.7.3, maar het probleem is niet weg te krijgen.

Ook geeft hij aan dat mijn poorten dicht zijn, maar die staan echt open, zowel TCP/UDP.

Ik snap er geen hout meer van en baal er als de neten van. Kan iemand me een oplossing bieden?

Link to comment
Share on other sites

Ik ben ook niet meer verbindbaar. Ik had geupgrade naar 1.7.1 maar door gezeur van diverse nederlandse torrentsites ging ik terug naar 1.6.1. En sindsdien ben ik niet meer verbindbaar. Ook voor andere torrentclients zoals Azureus en BitComet kan ik sindsdien geen poort meer open krijgen. Ik heb wel portforwarding gedaan dus daar ligt het niet aan. Heeft U torrent iets in mijn systeem veranderd of is er iets anders aan de hand. Sinds ik daarna naar 1.7.2 ben gegaan heb ik prima snelheden, ik seed zelfs beter dan ooit tevoren, maar mijn poort blijft dicht en ik heb dat gele icoontje (dus geen rood, waardoor ik ervan uit gaat dat mijn poort niet volledig dicht is, want mijn snelheden zijn prima).

Ik kan wel verbinding maken met torrentsites, ik download en seed gewoon door, dat werkt prima. Ik heb zelf 1.7.3 of 1.7.4 nog niet geprobeerd omdat ik bang ben dat er nog iets mis zou kunnen gaan en ik wil niet het risico lopen dat mijn snelheden verminderen, juist omdat dat met 1.7.2 wel heel goed is ondanks dat ik niet verbindbaar ben.

Link to comment
Share on other sites

Nou, zal je ff een update geven, utorrent is gaar (:

Ik heb mijn pc dus gewoon opnieuw geïnstalleerd, nieuwe router gekocht en µtorrent 1.7.4 geïnstalleerd.

Soms geeft hij in het programma aan dat mijn poort open is (groene dingetje naast DHT), soms is die orange, maar dan seed hij nog wel, en soms staat er niets.

Vervolgens krijg ik bij elke torrent de melding 'Niet verbindbaar, lees de FAQ, waar staat uitgelegd hoe ik poorten moet openzetten.

Mijn poort IS open, zowel TCP als UDP, maar nog steeds geen succes.

Ook is me opgevallen, als µtorrent aangeeft dat mijn poort open is, en ik klik op 'check poort' en hij gaat dan naar die internet pagina, geeft deze nog steeds aan dat de poort dicht is. Ik snap er geen hout meer van, en begin het echt zat te worden.

Dit gezeik is pas gekomen nadat ik dus heb geüpdate naar versie 1.7.4. en nu ben ik niet meer te redden, denk ik.

Leuk dat er meer mensen zijn die er nachtmerries van hebben :P

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Urban Myth.

Er is niks speciaals aan poort 45682. 45683 of 21746 (om maar 2 random andere poorten te noemen) zullen het precies evengoed doen.

Het is waar dat sommige poorten kunnen helpen omdat verkeer op deze poorten voorrang krijgt of niet getrottled (snelheidsbeperking) word. Voorbeeld hiervan zijn de Voice-Over-IP poorten die door Internet Telefonie vaak gebruikt worden. Maar dit is alleen van toepassing als je verkeer door je ISP (zoals Tele2) beperkt word. Dit gebeurt voor zover ik weet in Nederland bij geen enkele ISP.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Rood pijltje betekend dat er een fout is.

1) Of in de status kolom van de torrent lijst staat 'Error: beschrijving van de foutmelding'

Laat hier even weten wat daar staat. Als er wel Error: staat maar verder geen beschrijving dan start de torrent nog eens en als het goed is gaat hij het nog eens proberen en krijg je weer de error nu met beschrijving.

2) Of er staat in het General tabblad bij Tracker Status een foutmelding. In dit geval gaat het meestal om een probleem met die torrent en die tracker en kunnen wij je niet helpen. Je zult dan moeten rondvragen op de plek waar je de torrent heb downgeload.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...