Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Seeding betekend dat je het bestand nog aan het delen bent met andere. Dit is goed want BitTorrent werkt alleen goed als mensen een tijdje blijven seeden. Als er in de ratio collom 1.000 of hoger staat kun je de torrent zonder schuldgevoel uit utorrent verwijderen.

We mogen (van de utorrent ontwerpers) en willen (we hebben wel betere dingen te doen) je hier niet helpen met problemen die niet met utorrent zelf te maken hebben zoals hoe iets dat je gedownload hebt aan het werk te krijgen.

Al helemaal niet als het om illegale downloads gaat.

Vandaar dat er ook bovenaan dit forum heel duidelijker (maar wel in het Engels) het volgende vermeld staat:

This forum is NOT for help with anything you've downloaded! Ask for help with downloaded files and the thread will be deleted.

Posting about any illegal sharing of copyrighted content is strictly FORBIDDEN.

Link to comment
Share on other sites

Als hij aan het seeden is kun je met het gedownloade aan de slag. Je kunt met Rechtermuis toest erop en "Bijbehorende map openen" bij de bestanden komen.

Dubbel-post niet toegestaan dus maar een edit:

Misschien interessant voor UPC gebruikers:

http://www.nu.nl/internet/2083359/upc-moet-klanten-informeren-afknijpen.html

http://tweakers.net/nieuws/62521/afknijpen-door-upc-is-oneerlijke-handelspraktijk.html

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo iedereen

Ik ben nieuw hier op dit forum en na het lezen van de intussen toch al 21 pagina's ga ik toch maar even posten, want ik geraak er niet aan uit...

Downloadsnelheid varieert rond de 10kB/s tot 70kB/s (alle downloads samen), vind ik vrij weinig voor een FullADSL account.

Enkele vraagjes/opmerkingen:

1) Ik heb verschillende speedtests gedaan en kom bij deze gegevens uit:

ISP Monitor Speedtest (27/09/2009 18:08) / Provider: Scarlet Belgium

Downstream: 4739 Kbps (592,42 KB/s)

Upstream: 262 Kbps (32,74 KB/s)

Ping: 26 ms (0% Packet Loss)

Wat stel ik in bij utorrent snelheidshulp? --> xx/256k (dan kan ik maar 1 bestand tegelijkertijd downloaden?)

2) Welke poort kan ik best ingeven in utorrent; zijn er maw. 'snellere/voorkeurs-' en 'tragere' poorten?

3) Als ik wil testen of de poort juist doorgestuurd wordt, krijg ik steeds onderstaande melding, welk poortnr ik ook gebruik:

An error has occurred!

Port 55555 (vb.) does not appear to be open.

Ik veronderstel echter dat de poort open is (door voorgaande posts die ik reeds gelezen heb) aangezien in utorrent in de statusbalk een groen icoontje staat.

OK, op naar portforward dan, maar daar staat mijn router met ingebouwde modem (SMC7404BRA) niet in de lijst...

Via http://forums.techguy.org/networking/623217-solved-smc7404bra-eu-version-port.html heb ik wel een manual van mijn router gevonden (http://www.smc.com/files/AK/MN_7404BRA_E.pdf) en op pagina 53 kan je virtual server-instellingen doen.

Ik heb daar poort 55555 toegevoegd bij private én public port, zowel op TCP als op UDP. Bij privat IP mijn IP-adres (192.168.2.1)

Daarna poort 5555 ingesteld in utorrent, maar nog steeds geeft hij een error aan...

PS: utorrent staat bij uitzonderingen op firewall; heb in het beveiligingscentrum bij windows firewall zelfs nog 2 poorten (TCP en UDP) toegevoegd; zie ook link: http://img248.imageshack.us/img248/1920/imageyr.jpg

4) Hoe stel ik de correcte verhouding downloaden/seeden in; moet dit voor elke download afzonderlijk of kan je het bij de opties instellen? Want bij de meeste downloads is mijn verhouding 0.3..(onder de 1 dus)

5) In het menu opties --> voorkeuren --> "poorttoewijzing met UPnP" uitvinken en "poorttoewijzing met NAT-PMP" aanvinken veronderstel ik?

6) Ohja, dit kwam ik ook ergens tegen bij voorgaande posts:

@JohnD43, @XG

1- Is kijken, het enige wat ik heb gedaan is de speed guide gebruikt

enne, das alles. Ik kan 300KB/s max downloaden en ik krijg hier maximum 230 KB/s

denk dat, dat goed genoeg is.

Maar wat je zou kunnen doen is 'max half-open tcp connecties' verhogen.

WinXp SP2 heeft dit beperkt tot maar 10, wegens beveiliging.

Het programma

1- http://www.lvllord.de/?lang=en&url=downloads maakt er 80 van. Wanneer je dit heb gedaan ga je naar µTorrent:

2- Settings

3- Kies 'Advanced' en zoek net.max_halfopen

4- Verander dit naar bijvoorbeeld 60. (ik zou niet 80 doen)

voor veel mensen heeft dit tot 4x verhoging van de snelheid gezorgd

Werkt dit? Want AVG gaf die file aan als malware...

PS: die waarde bij mij staat nu ingesteld op 8, mag ik dit veranderen?

Veel vragen, ik hoop ook veel antwoorden; heb het probleem zo goed mogelijk proberen te omschrijven, en zelf ook gedaan wat ik kan/ken...

Alvast bedankt!

Saludos, F.

Link to comment
Share on other sites

1) Ja idd xx/256k moet je dan pakken. Je upload is gewoon langzaam ivm je download. Maar je upload is wat bepalend is voor hoeveel torrents je het beste tegelijk kan hebben lopen.

2) Een poort onder de 1024 is af te raden en meestal is een poort boven de 10000 beter. Maar voor je snelheden zal het niet uitmaken.

3) Dat is idd vreemd. Maar als je een groen icoontje krijgt moet het goed zijn. Kijk ook eens of je actieve torrents peers hebben met de letter i in de flags kolom.

4) Standaard word 1.000 (aka 100%) als eerlijk gezien. Vooral op zogenaamde private trackers met een ratio beleid. Seeden naar 1.000 kost gewoon veel tijd als je 20 sneller kan downloaden dan uploaden.

5) Nee dit hoeft niet. UPnP en NAT-PNP zijn beide automatische portforward technieken, deze aanhebben kan over het algemeen geen kwaad. Maar als ze geen goed doen kan je ze net zo goed uitzetten.

6) 8 is goed. Deze optie moet je vanaf blijven. Ik moet die post gemist hebben want normaal reageer ik wel fel als mensen voorstellen de max_halfopen te verhogen. Aangezien dit een pure stommiteit is. En dat mensen 4x hogere snelheden hebben gekregen hierdoor is onzin. Een mythe.

max_halfopen heeft niks met snelheden te maken. max_halfopen juist lager zetten (4 of 2) kan helpen met bepaalde problemen (als je browser het niet goed doet terwijl µTorrent loopt b.v.) maar verhogen moet je deze nooit.

Link to comment
Share on other sites

1) OK!

2) OK!

3) ik heb eens gekeken bij verschillende torrents en wat ik zoals tegenkom is: DS HE, D H, UD XE, dS IHXEP, d HXE, dS IXEP, Ud HXE, d HXE, D HX, d E, d HE,.. de meesten hebben geen "i", slechts 1 of 2 per 10 - 15, is dit ok?

4) ik veronderstel dat dis dus vanzelf gaat? Na de download gewoon wachten totdat de verhouding op 1.000 komt?

5) OK!

6) OK!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hoi ik zie hier dat mensen verstand hebben van UTORRENT :D daar ben ik heel blij mee, ik download namelijk de cs4 master collection (op de MAC OS), maar dat gaat super sloom ( oke het is ook 6,9 GB ) maar toch hij is al 2 dagen bezig, welke instellingen moet ik doen, dat het sneller gaat, want ik zit op draadloos internet en er is nog een gebruiker, dat internet is heel sloom!

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

groeten wilmer!

Link to comment
Share on other sites

Als je in de snelheidshulp de juiste upload gekozen hebt uit je lijstje dan zijn je instellingen optimaal.

Het enige wat je daarnaast nog kan doen is je utorrent port forwarden in je router.

Maar als de snelheden niet maximaal zijn dan ligt dat vaak gewoon aan de torrent zelf. Net zoals op internet de ene site traag en de ander snel kan zijn is dat ook zo met torrents. Vaker zelfs.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ralph504:

Het volgende staat toch echt duidelijk bovenaan dit forum:

This forum is NOT for help with anything you've downloaded! Ask for help with downloaded files and the thread will be deleted.

Posting about any illegal sharing of copyrighted content is strictly FORBIDDEN.

Read the forum rules before posting. Save us some time and energy.

Mocht je geen Engels kunnen:

Dit forum is NIET voor hulp met iets dat je gedownload hebt, wat dan ook.

En het bespreken van het illegaal downloaden van beschermd materiaal is strikt verboden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik ben al jaren een uTorrent gebruiker en heb nooit een lastig probleem ondervonden, maar nu weet ik het even niet meer. Ik krijg op iedere bekende site waar ik een torrent selecteer om te downloaden de volgende melding:

".torrent kon niet worden geopend omdat de ermee geassocieerde hulptoepassing niet bestaat. Wijzig de associatie in uw voorkeuren."

Wie kan mij vertellen waar dit over gaat??? Ik begrijp er geen snars van :-) Heb al aardig wat tutorials doorlopen, maar nog geen oplossing gevonden (ben zelf ook niet het grootste computerwonder....).

Ik ben een Windows gebruiker, virusscanner Micr. Security Essentials, Windows Firewall, uTorrent 1.8.5.

Alvast bedankt!!

Edit: ik werd hierop gewezen en het volgende zinnetje heeft het probleem opgelost!

Go to Options > Preferences > BitTorrent. Set Outgoing under Protocol Encryption to Enable, check "Allow incoming legacy connections".

Probleem opgelost!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jah hallo jongens ik heb windows vista ultimate ik heb mijn down tests zo'n 100x gedaan en ik heb een normale download snelheid rond de 1mb met utorrent >>>eigenlijk<<< maar dat haal ik dus niet ik ben nu friends aan het download dat is ruim 30gb en ik zit ergens bij de 50kb per seconden af en toe 100/150 maar ik wil die 1mb bereiken want die haalde ik vroeger wel nog wat moet ik doen kan iemand alsjeblieft naar mijn mail of hier precies zeggen wat ik moet doen stap voor stap om een zo HOOG MOGELIJKE snelheid te krijgen alsjeblieft

mijn mail is >>>>omarballin@live.nl<<<<

Alvast, Bedankt!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Geachte Nederlanders (en Nederlands sprekende),

Ik heb een aantal vragen voor het optimaal instellen van uTrorrent. Ik ben niet geheel te vreden over de snelheid van het downloaden (ongeacht veel seeders of weinig seeders) en ik mag van geluk spreken als er ééntje boven de 100kb/s uitkomt. Ik zie liever dat het iets hoger ligt, maar wat ik belangrijker vind is het aantal torrents dat met minimaal 100 kb/s wordt binnen gehaald, want dat is wel heel erg laag. Ik wil dus eigenlijk me instellingen zo wijzigen, dat ik A: met redelijke snelheid iets kan downloaden en B: dat ik vrij groot aantal torrents tegelijk kan downloaden. Eerst maar even me snelheid bekend maken:

678097122.png

Daarnaast mijn instellingen tot nu toe (was van voor de uitgevoerde speedtest):

1263138761-740.jpg

1263138761-741.jpg

1263138761-742.jpg

1263138761-743.jpg

Mijn vraag is dus eigenlijk heel simpel: Wat dienen mijn instellingen eigenlijk te zijn, door optimaal gebruik te maken van uTorrent, waarbij het belangrijk is dan ik een redelijk aantal torrents tegelijk kan downloaden op een redelijk niveau?

Link to comment
Share on other sites

Grof gezien moet je het gewoon zien dat hoe sneller je upload speed is op een torrent hoe meer je ook als download snelheid terugkrijgt van de andere peers.

Als je 180kb/s upload dus verdeeld over 20 torrents die aan het downloaden zijn dan krijg je dus minder snelheid terug dan dat je het verdeeld over 6 a 8 torrents. In de werkelijkheid zal het niet bij iedere torrent zo eraan toe gaan, maar het is een principe achter bitTorrent (tit-for-tat) dat gewoon in het algemeen regelmatig laat gelden.

Dus pak gewoon de 2Mbit/s instellingen van de snelheidshulp in µTorrent want die zijn redelijk optimaal. Als je wilt kun je er wel vanaf wijken hoor, er mee spelen, en bv 8 of zelfs 10 downloads tegelijk instellen. Maar vaak wordt je download er dus niet sneller op, eerder langzamer.

Omdat het uiteindelijk zoveel verschilt per ISP, swarm, tracker, etc is het onmogelijk advies te geven over welke afwijkingen van de snelheidshulp in jou geval zouden kunnen helpen.

Wat je ook doet, volg geen youtube videotjes. Vrijwel alle mensen die uitspraken durven te doen over zogenaamde 'make utorrent faster tweaks' zijn mensen die NIET weten waar ze het over hebben.

Als je echt eens wilt lezen over discussies over optimale settings moet je je eens in dit (engelse wel) topic verdiepen: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=58404

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...