Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

ik heb een vraagje bij utorrent is bij mij het symbooltje onder in beeld soms groen soms rood en soms geel weet iemand hoe dit komt. ik denk dat ik zowiezo mijn port nog moet forwarden maar heb geen idee wat dit is. (sorry ben nog al een noob). als iemand dit in het nederlands uit zou kunnen leggen zou dat te gek zijn.

bij voorbaat dank.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Hmmz, als het geel of rood is kun je geen verbindingen ontvangen. Maar als het af en toe groen is dan is de port wel geforward denk ik.

Zit je computer aangesloten op een kastje dat meerdere netwerk poorten heeft (als in je kan de kabel van de computer op meerdere plekken op het apparaat insteken)?

Zo Ja, dan moet je forwarden.

Zo nee dan zit je waarschijnlijk goed.

Link to comment
Share on other sites

ik heb draadloos internet maar volgens mij zou ik die kabel er ook maar op een plek in kunnen steken.

nog een vraagje dit zijn mijwn snelheden wat zijn dan de beste instellingen.

680034407.png

3) Dat is idd vreemd. Maar als je een groen icoontje krijgt moet het goed zijn. Kijk ook eens of je actieve torrents peers hebben met de letter i in de flags kolom.(dit is een quote van jou geloof ik)

heb dit ook na gekeken maar zie geen een i geloof ik ik weet niet precies waar die dan zou moeten staan.

sorry ik ben lastig maar hier nog wat als ik de poort check met de port checker krijg ik deze melding.

An error has occurred!

Port 40460 does not appear to be open.. maar icoontje is nu wel groen.

bedankt voor je hulp.

.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb mijn porten geforward.

Op de poorten checker van utorrent.com krijg ik te staan dat hij goed is.

Maar hij upload helemaal niks. Ook op PFPoort checker krijg ik een error.

Kan iemand me helpen? heb dit een mijn speedtouch 780 staan:

torrents &&&^^^&& Off Edit Unassign

utorrent &&&^^^&& Off Edit Unassign

torrents:

Protocol Port Range Translate To ...

UDP 60783 - 60783 60783 - 60783

TCP 60783 - 60783 60783 - 60783

utorrent:

No port maps defined for this game or application.

Dus ik denk dat het in de game/application van utorront zit.

Iemand die me kan helpen?

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal, ik ben sinds een aantal jaren al Utorrent gebruiker en zeer tevreden.

Echter.... ik heb nu een Win7 64 bit op een i7 quadcore laptop en sinds de laatste beveiliginsupdate van Windows

krijg ik het beroemde blauwe scherm als Utorrent 15 minuten draait. Ik dacht eerst dat het aan Windows of de hardware lag. Ik ben 1 voor een de programma's aan gaan zetten om te kijken waar het probleem zat. Dat bleek bij Utorrent te zijn, als ik dat niet open is er geen enkel probleem.

Weet iemand hier of er issues zijn met quadcore processoren of andere hardware c.q. drivers en Utorrent? Of ligt het aan Windows 7?

Ik kan Utorrent niet starten in XP mode omdat die mogelijkheid niet bij de home versie hoort.

Ik hoor graag of anderen hetzelfde probleem hebben of er iets over gehoord hebben, tot die tijd maar even geen Utorrent gebruiken.

Groetjes.

Link to comment
Share on other sites

µTorrent kan door zijn intensief gebruik van bepaalde hardware ervoor zorgen dat bugs in de drivers of de hardware zelf gaan opspelen en een bsod veroorzaken.

Het lijkt hierdoor vaak aan µTorrent te liggen maar dat is dus niet zo :)

De bekendste boosdoeners zijn USB netwerk oplossingen (zoals bv een USB wifi dongle). Heb je zo'n ding dan is het echt aan te raden een andere te proberen, liefst PCI of on-board. Dit verhelpt vrijwel altijd de problemen.

Heb je geen USB netwerk oplossing dan kun je het beste even voor al je hardware (vooral moederbord chipset en netwerkkaart) de laatste drivers installeren om te kijken of dat helpt.

Het is btw ook niet verstandig om µTorrent naar USB harde schijven te laten downloaden (of er vanaf te seeden) maar dit zou normaal alleen je PC kunnen laten haperen of je HD laten verdwijnen en zou normaal geen BSOD moeten opleveren.

Er gebruiken trouwens duizenden mensen µTorrent op een scala van verschillende quadcore processen en tienduizenden mensen op Windows 7 64bit (b.v. ik zelf draai al meer dan een half jaar op een Core i7 920 onder Windows 7 64bit) en er is geen issue bekend dat een BSOD zou kunnen veroorzaken. Een normale (zonder rootkit, driver of hooks) applicatie zoals µTorrent kan dat eigenlijk ook niet in Windows 7.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de reactie. De laptop is 3 weken oud en heeft de allerlaatste drivers. Ik gebruik de ingebouwde netwerkkaart voor de verbinding. Ik heb trouwens nog ontdekt dat het alleen gebeurde als ik een bepaalde torrent aan het downloaden was. De verbinding up en down ging dan naar de 2,5 Mb en het aantal peers liep op tot 100. ergens daarna kreeg ik dan de BSOD. Ik zal een en ander uit blijven proberen om erachter te komen wat de veroorzaker is, zo eigenwijs ben ik dan wel. Ik heb in ieder geval geen software die cinflicten op levert folgens de lijst hier elders op het forum.

Groetjes.

Trouwens, hoe kwam je een half jaar gelden al aan een i7 920? Die zijn toch pas in november/december gelanceerd?

Link to comment
Share on other sites

Gebruik je nu de wifi of de netwerk aansluiting? Want als je de wifi gebruik dan moet je gewoon eens proberen de laptop met de kabel op het netwerk aan te sluiten, dan de wifi uit te schakelen (je hebt vast een knopje ergens op je laptop) en dan weer hetzelfde met µTorrent proberen. Dan weten we in ieder geval of het daar aan ligt.

Als het geen driver issue is (en dat kan nog steeds hoor, waarschijnlijk zelfs, want soms zijn zelfs de nieuwste drivers niet bug-vrij in dat geval zit je in dezelfde boot als onder het kopje fabrieksfouten hierbeneden) dan moet je gaan denken aan dingen zoals:

Beschadigt RAM geheugen - Start de computer op met memtest86 gebrand naar een CD (http://www.memtest86.com/ onder Free Download) in de drive en laat het 5 minuutjes lopen. Als je rode meldingen krijgt dan is er iets mis met je mem.

Overhitting - Ventilator begint dan vaak hoorbaar hard te lopen vlak voordat je de BSOD krijgt. Meestal krijg je ook een piep en een berichtje meteen als je de laptop weer aanzet. Maar als je weet hoe je in de bios komt moet je daar eens kijken naar de temperaturen meteen na zo'n crash.

Hardware met fabrieksfouten - Soms ligt het niet aan de drivers maar aan de hardware zelf. Fabrieksfouten zijn meestal wel via google te vinden (google eens naar irql_not_less_or_equal en je laptop model).

Beschadigde hardware - Dit is eigenlijk hetzelfde als driver issues. Alleen zal dus geen enkele driver het probleem verhelpen. Het is zelfs lastig om uit te vinden welke hardware nu beschadigt is. De wifi is natuurlijk te omzeilen en als alles dan goed werkt dan ligt het daaraan, maar dat is niet te doen met de hardeschijf of het moederboard.

De enige keus als je er echt niet uit komt is terug gaan naar de winkel en het probleem uitleggen. Dan ben je wel de laptop een paar weken kwijt omdat laptops altijd op centrale punten onderzocht worden en niet in de winkels zelf.

Als ze je bij de winkel proberen met een kluitje in het riet te sturen dan hou vast aan dat µTorrent dit probleem op zich niet kan veroorzaken. Het is een immers een irql_not_less_or_equal foutmelding. µTorrent gebruikt hardware (met name Netwerk kaart en harde schijf) intensief en dat laat gewoon een hardware probleem naar boven komen maar het installeert/gebruikt zelf geen root-kits, drivers of hooks. Sterker nog het werkt vrijwel alleen met windows APIs.

Desnoods print je deze post uit en laat je die zien. Als ze zien wat je zelf al allemaal hebt geprobeerd om je probleem te vinden (memtest86 enzo) dan zullen ze echt wel begrip hebben voor je situatie.

Link to comment
Share on other sites

thnx, ben nu bezig via vaste netwerk aansluiting. so far so good!

Het ligt dus aan de Wifi kaart. Via netwerk aansluiting geen enkel probleem.

Inde laptop zit een Intel Wifilink 5100 AGN met een up to date driver.

Enige suggesties om probleem op te lossen? Anders download ik voortaan gewoon via netwerkkabel, het is een laptop en dus makkelijk te verslepen :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hey, ik wil een NAS server aanschaffen maar weet niet precies hoe zoiets werkt, kan iemand mij vertellen hoe ik zoiets het best kan aanpakken ?

Moet ik dan uTorrent installeren op die NAS en daaraan dan weer een externe HD hangen, dan kan ik m'n PC nadat ik alles heb geinstalleerd dus uitzetten en mijn NAS kan kan downloaden en seeden als die aanstaat ?

Alvast bedankt voor je eventuele hulp ! :)

Link to comment
Share on other sites

@igor020

Je harde schijf houd het niet bij dan. BitTorrent werkt niet zoals normale downloads. Het download (en verzend) niet 1 bestand in 1 lange rits. Het download/verzend kleine stukjes op semi-random plekken in de bestanden. Dit betekend dat de harde schijf op veel verschillende plekken op de harde schijf moet lezen en schrijven. En dat haal je dus minder hoge snelheden.

Dit heet op z'n Engels 'non-sequential' en maakt downloaden en uploaden lastiger voor harde schijven (maar het is vitaal voor het correct werken van BitTorrent).

Tenzij er echt iets mis is kun je niet zo veel doen. Stunten met de cache settings kan helpen maar dit is niet aan te raden als je er geen verstand van hebt. Als het vaker gebeurt is het enige wat je kan doen eigenlijk een snelheidsbeperking instellen voor het downloaden.

Je kunt hier ook kijken voor wat (Engelse) adviezen van een van de devs.

http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?pid=460678#p460678

@psyko666

Je kunt µTorrent vrijwel* nooit op een NAS installeren. Je kunt dus niet downloaden/uploaden met je PC uit en alleen de NAS aan. Als je dat wil moet je een simpel fileservertje kopen ipv een NAS.

* Sommige NAS machines draaien een versie van Linux. En sommige van die machines kunnen BitTorrent clients ingebakken hebben of geven je de mogelijkheid zelf iets te installeren. Maar daar heb je veel kennis voor nodig en is dus voor jou niet echt een optie.

Link to comment
Share on other sites

hallo

ik heb utorrent 1.8.5 voor windows 7

heb een vraag over de instellingen

kan niet meer dan 2 dingen tegelijk downloaden de rest zet die in inactief

hoe kan ik dit veranderen om eer te gelijk te downloaden

ben al bezig geweest met de instelingen maar lukt me niet egt

wie kan me hier mee helpen

gr ronald

Link to comment
Share on other sites

Je kan het beste gewoon je bij de instellingen van de snelheidshulp houden wrowro1971. Dit heeft te maken met hoe BitTorrent werkt. Teveel torrents tegelijk betekend dat je beschikbare upload over te veel uploads tegelijk verspreid wordt wat voor iedereen (ook jouzelf) kan leiden tot juist lagere download snelheden.

Als je het toch wilt aanpassen, de instellingen hiervoor staan (in het Engels) bij Queueing in de Preferences. De max number of active torrents en max number of active downloads zijn bepalend.

Link to comment
Share on other sites

utorrent gebruikers algemeen

Ik heb geloof ik niet begrepen wat utorrent is.ik dacht een soort van limewire maar dat is het schijnbaar niet

Ben al enige tijd op zoek Naar Pro Train Perfect (oudere trainsimulator )vind het in utorrent en denk hoera pro train bestaat nog.

Helaas na dat ik 30 dollar heb betaald en mijn pc van vrijdagavond tot maandagochtend staat te downloaden voel ik me belazerd want behalve een heleboel voor mij pc onleesbare bestanden en een buitenlandse reclame voor snoep

heeft 2 dagen downloaden dus niks opgeleverd .of doe ik iets verkeerd

Link to comment
Share on other sites

µTorrent is gratis! Als je betaald hebt voor het programma dan ben je belazert en/of heb je de kleine lettertjes niet gelezen. Je kunt zelfs niet eens doneren aan de makers van µTorrent.

Als je met creditcard betaald hebt zou ik met de afdeling fraude van de creditcard/bank contact opnemen om de boeking ongedaan te maken.

Het is hier niet toegestaan te praten over illegale downloads. µTorrent is legaal. Het gebruiken van µTorrent voor illegale doeleindes is jouw eigen verantwoordelijkheid en daar wil µTorrent (en dus dit forum) niks mee van doen hebben.

Dit forum is niet bedoeld voor hulp met de dingen die je gedownload hebt (zelfs als het wel legaal is). Alleen voor hulp als er iets niet lukt met µTorrent zelf. Als er in µTorrent staat dat het 100% gedownload is dan heb je het dus binnen. Hoe je dat wat je gedownload hebt moet gebruiken moet je vragen aan de website waar je het .torrent bestand gevonden hebt.

Sorry, ik ben ook maar gewoon een gebruiker hier op dit forum, ik heb wat ervaring en help daarmee graag anderen maar dit zijn nou eenmaal de regels op dit forum en daar moet (en wil) ik me ook aan houden.

BitTorrent is in het begin best lastig te begrijpen. En het werkt inderdaad anders dan b.v. Limewire. Als je vragen hierover hebt dan wil ik je graag proberen te helpen (zolang het binnen de bovenstaande regels blijft natuurlijk).

Link to comment
Share on other sites

Hallo mede U T users.

ik zit met een vraagje.

in de balk in UT staat Etiket/ etiketten toevoegen.

wat is dit, en of , wat doen etiketten ?

ik heb gegoogled en wat FAQs doorgelezen, maar het word me niet duidelijk wat die etiketten nou precies doen of voor bedoeld zijn.

dank alvast voor de eventuele uitleg.

T

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...