Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

Hoihoi, wie o wie kan mij helpen met mijn probleem??!!

Half december waren we met Utorrent aan het downloaden.

Doordat ik het modem kabeltje los moest halen uit de computer, ging per ongeluk de usb-kabel naar de externe schijf los.

Op de externe schijf staat de incomplete map van Utorrent voor de downloads en de complete map.

Het kabeltje is er een paar seconden uit geweest en dat veroorzaakte problemen bij UTorrent doordat hij de muziek op dat moment niet weg kon schrijven naar de incomplete map. Heb UTorrent afgesloten en daarna opnieuw opgestart.

Normaal als je het programma aanzet, gaat het gelijk downloaden, nu echter niet. Hij ging eerst mappen van de te downloaden muziek controleren. Bij een discographie van een gig of 3 a 4 duurt dit eeeeeeeeeeeerg lang. Dacht dat het na het controleren van alle downloads weer goed zou zijn, helaas niet.

Om de een of andere reden, herhaalt dit proces zich ongeveer 1 x in de week.

Heb van alles geprobeerd, gezocht op het internet waar ik deze tip vond die helaas bij mij niet werkt:.

sluit utorrent af en niet meteen daarna de pc uit maar even rustig aan,omdat utorrent enkele tientallen seconden nodig heeft om goed af te sluiten

bij advanced preferences..bt.graceful_shutdown op true gezet.

Weten jullie het misschien??

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Zorg ervoor dat je de laatste versie van µTorrent hebt. Deze controleert sneller en hoeft dit minder vaak te doen.

Naar een USB schijf downloaded word afgeraden.

1) De USB interface is niet gemaakt voor het type verkeer (veel kleine schrijf en lees acties tegelijk) en dit kan de USB interface overladen waardoor de hele HD enkele seconden wegvalt vervolgens zou µTorrent misschien weer enkele of zelfs alle torrents opnieuw moet controleren omdat het programma zeker moet weten dat er niks beschadigd is voordat het programma weer verder kan gaan.

2) Het controleren gaat héél traag op een USB interface omdat in feite het hele bestand moet worden doorgelopen en de USB verbinding veel langzamer is dan b.v. eSATA of die van interne harde schijven.

3) USB schijven zijn (te) makkelijk in en uit te trekken en µTorrent vind dit niet leuk. Als je µTorrent afsluit moet je bv ook nog enkele seconden (misschien zelfs wel 30 seconden of nog langer) wachten voordat je de schijf uittrekt. Als je µTorrent afsluit is hij op de achtergrond namelijk nog bezig met het een en ander netjes af te ronden (en dit gaat natuurlijk weer iets trager over USB). Als je op dan de HD uittrekt gaat het weer mis. Wacht tot utorrent.exe niet meer onder Processen in Taakbeheer (ctrl+shift+esc) te zien is voordat je de HD uittrekt.

@theoweert: Ligt niet aan utorrent. Schakel gracefulshutdown eens in. En sluit µTorrent eerst af en wacht met de PC af te sluiten tot utorrent.exe niet meer zichtbaar is in processen onder taakbeheer (ctrl+shift+esc).

@dreamboy: Zoals (weliswaar in het Engels maar toch heel duidelijk) bovenaan het forum vermeld staat helpen we je niet met downloads.

Link to comment
Share on other sites

Hoi allemaal,

Ik had een idee voor utorrent, ik vraag me soms af wanneer een torrent eindelijk klaar is, ik sta op van de bank en loop naar mn pc staar naar de moitor en zie nog geen ratio van 1.000 (Seeden dan he) dus loop ik weer terug en wacht tot de torrent

op 1.000 ratio staat daarna kan ik em uit het lijstje verwijderen,

Hoe zou het nou zijn als de torrent die je aan het seeden bent ineens rood werd nadat het de 1.000 ratio heeft bereikt met seeden? nu kan ik vanuit mn luie positie alles in de gaten houden :)

Wanneer het rood wordt. kan je het verwijderen uit de te seeden lijst,

Lijkt mij een goed idee, kleine verandering en toch effect,

//Godfather

Link to comment
Share on other sites

Hallo Heren.

Ik ben voor het eerst op deze site, mijn naam is Ger (Powersoft)

Ik gebruik voor het eerst UTorrent 1.8.2 maar mijn snelheid is gewoon bagger als ik download.

Mijn Router is van KPN Experia Box (Thomson SpeedTouch 780) en de snelheid van mijn provider is 1,6mb/s

Ik ben nog maar een newbie met UTorrent, maar ik zie door de bomen het bos niet meer op deze site.

Moet ik iets instellen in mijn router om met UTorrent te kunnen werken ???

Moet ik een Port instellen en waar doe ik dat in de router......

Wie kan mijn helpen hiermee.

Met vriendelijke groet

Ger

Link to comment
Share on other sites

Je kunt met utorrent checken of je poorten juist staan geconfigureerd, via de options, speedguide optie en dan test if port is forwarded correctly klikken als het groen is is het perfect,

Echter als je een firewall van windows aan heb is je internet 30% trager heb je windows firewall EN nog eens avast of avg, of norton dan is je internet ruim 40% of hoger trager,

Dus als je al een firewall hebt zet windows firewall uit!

Daarna maakt de instellingen van je DUPLEX speed ook uit ik heb 1.5 mb snelheid, dus ik heb mijn speed op 100 mbps half duplex staan

Je kunt ook speedtests doen bijv http://www.speedtest.nl

en chello bijv: http://www.upc.nl/speedtest/?campaignID=GS&HBX_PK=upc%20speedtest&HBX_OU=50&ps=paidsearch&gclid=CNDFi7zQ9ZgCFYU-3godCzzq1g

of http://www.chelloo.com/speedtest.html

Suc6

Link to comment
Share on other sites

@Godfather78: µTorrent kun je zo instellen dat deze vanzelf torrents stopt die een ratio van 1 hebben berijkt.

@IAmLegend: Torrent aanklikken en op Pause of Stop drukken. Je kunt ook de pijltjes gebruiken om hem een andere plek in de wachtrij te geven.

@Powersoft: Zie ook http://utorrent.com/setup_guide.php

Trouwens Godfather78 een firewall maakt je internet nauwelijks trager. Aan de andere kant helpt een Firewall niet veel als je een router hebt en zorgvuldig met je PC omgaat. Een Firewall is dan niets meer dan de laatste (na gezond verstand en virusscanner) verdediging tegen Trojans/Malware.

Link to comment
Share on other sites

Hmm niet helemaal mee eens het is bewezen dat Windows Firewall veel vertraagd op je pc en je internet 3x zo traag download en upload. indien je deze ingeschakeld heb

dit kun je zelf testen op http://www.speedtest.nl (GEEN DOWNLOADS AAN BIJ TESTEN)

of de speed service van chello:

http://www.chelloo.com/speedtest.html

Hierbij is belangrijk dat er GEEN andere internetpagina's open staan,

omdat deze bandbreedte jatten tijdens het checken van je speed

//GF

Link to comment
Share on other sites

Geen waarneembaar verschil hier op verschillende machines en internet verbindingen. Zowel met Windows Firewall en Comodo Firewall Pro. Ik ben een redelijk ervaren ICTer en dit is de eerste keer dat ik dit hoor. Ik zie ook niet waarom een firewall je internet zoveel zou vertragen (tenzij het door bugs en/of incompatibiliteit komt).

Er zijn wel firewalls die niet goed werken in combinatie met µTorrent maar Windows Firewall valt hier niet onder.

Zoals ik al zei theoretisch heeft het een hele kleine invloed. Maar dit zou je onder normale omstandigheden totaal niet moeten merken. Het maakt je internet zeker geen 3x langzamer.

"het is bewezen" zeg je? Door wie? Heb je een linkje naar een artikel ofzo?

Trouwens als een internetpagina eenmaal volledig geladen is (incl. eventuele media zoals filmpjes) gebruikt deze geen bandbreedte meer tenzij deze (varianten van) AJAX bevat.

Ik ga hier alleen even op in om incorrecte geruchten etc de wereld uit te helpen. Ikzelf gebruik de Windows Firewall niet maar dat is omdat ik weet hoe ik mijn PC veilig en schoon moet houden zonder de Windows Firewall en ik verschillende programma's draai die ik dan handmatig zou moeten toevoegen aan de Firewall en ik heb geen zin om dat ding te micro-managen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo.

Ik heb een ZyXel P-2602R-D1A modem, van Telfort.

Maar ik kom er niet aan uit. Wie wil me helpen om mij poorten open te zetten voor Utorent.

Het vreemde is van U torent dan de buitenlanders zoals rom. am. wel hun torent doorgeven, en de nederlanders zoals UPC @home enz die geven maar 5/KB door.

Sjaak

Link to comment
Share on other sites

Sorry hoor maar die pics zijn maar ter ondersteuning.... Als je gewoon de stappen volgt dan komt je er makkelijk uit. Het enige lastige aan het hele verhaal is het Static IP Address gedeelte.

Een beetje assertiviteit is wel op zijn plaats als je van BitTorrent gebruik wil gaan maken...

Als je nou niet zo goed Engels kan dan kan ik het wel begrijpen. In dat geval:

Klik links op Network en dan NAT

Klik boven op Port Forwarding

Kies User Define uit het lijstje waar Service Name voor staat.

Vul als volgt in:

Service Name: Utor1

Start Port en End Port: Druk in µtorrent op ctrl+P en kijk bij Connection/Verbinding wat er als "Port used for incoming connections"/"Poort voor inkomende verbindingen" ingevuld staat. Die moet je in deze twee velden invullen.

Server IP Address: Het IP van jouw computer in je thuis netwerk. Druk op WindowsToets+R en vul in cmd /k ipconfig en druk op Enter. Ga nu op zoek naar de regel "IP-adres...:". De vier door punten gescheide getallen is het IP adres en deze moet je in dit veld invullen. Als er meerdere regels zijn post ze dan allemaal hier dan zeg ik je wel welke de juiste is.

Druk op Apply.

Dat zou het moeten zijn.

Link to comment
Share on other sites

Hallo Lord.

Hartstikke bedankt, ik ga het gelijk uitvoeren.

Je hoort van me.

Sjaak

Even een nabrichtje.:

Hallo Lord.

Ik zou nog even iets laten weten.

Ik heb alles gedaan zoals je schreef.

Ik heb mijn poort getest via Utorent, en het maak niet uit welke poort dat dat is.

Maar nu krijg ik dit te zien.

OK!

Port 32459 is open and accepting connections.

You will be able to receive incoming BitTorrent connections.

Kijk hier heb ik lang voor moeten wachten om dit te zien te krijgen.

Lord bedankt nogmaals.

Sjaak

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo utorrent vrienden,

Al een aantal jaren down en upload ik met veel plezier via utorrent mijn torrentbestanden, alles ging prima.... Tot ik het afgelopen weekend van telfort overgestapt ben naar UPC, de snelheid is echt super laag geworden. De downloadsnelheid komt meestal niet boven de 15kb/s en de uploadsnelheid is pas echt erg, vaak niet hoger dan 5kb/s. Kan ik iets aan de instellingen van utorrent veranderen om dit op te lossen, want dit werkt zo niet.

(abonnement is: download 8Mb/s upload 1,5Mb/s)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Link to comment
Share on other sites

@kwiebus59 Heb je al geprobeerd encryptie toe te passen.

1 - Options->Preferences (Ctrl-P)

2 - Ga naar tabblad 'bittorrent'

3 - Zet de instelling van "Protocol Encryptie" op "enabled" of "forced"

Heb je er al aangedacht je ?nieuwe poort? te forwarden?

succes

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hallo medegebruikers

Ben nieuwe gebruiker op Bittorrent en probeer het optimale eruit te halen.

Heb de alle posts gelezen en kom er nog niet goed uit. Ben momenteel torrent aan het downloaden, upload speed gaat niet boven 10 kb/s uit, download speed staat momenteel op 65 kb/s. Ik zie mensen spreken over 400 kb/s. Wat doe ik fout?

Onder in de balk staat DHT 287 nodes, D 65 Kb/s T 115 Mb , U 18 kb/s T 41 MB

Is de torrent gewoon langzaam?

Bedankt

Link to comment
Share on other sites

Je snelheid ligt aan verschillende factoren (de torrent in kwestie, je internet verbinding, je µtorrent instellingen, etc).

Het belangrijkste is dat je weet wat je upload snelheid is en vervolgens in de Snelheidshulp de juiste verbinding uit het rijtje kiest. Als je dat gedaan hebt staan de meeste instellingen redelijk optimaal.

Je poort doorverwijzen is de tweede stap die je kan nemen die soms veel kan uitmaken. Je kan zien of je dit moet doen aan de hand van een groen of geel icoontje in het midden (tussen DHT: 287 nodes en D: 65 Kb/s) van de status balk (onderste rand) van µTorrent.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Goedenavond,

ik heb sinds een week een nieuwe desktop computer op Vista 64 bit. Nu heb ik U torrent geinstalleerd versie 1.8.2 en na ongeveer 90 minuten reageert U torrent niet meer. Ik moet dan Vista geheel opnieuw opstarten om weer verbinding te kunnen maken met de torrents. Ik heb geprobeerd U torrent te draaien zonder de windows firewall, zonder zone alarm en zonder firewall maar dat gaf geen resultaat. Tevens heb ik het met een paar andere torrent clients geprobeerd maar daar kreeg ik hetzelfde probleem...na 90 minuten valt het programma uit. Op mijn laptop waar Windows XP is geinstalleerd heb ik geen problemen met U torrent. Weet iemand waar het aan kan liggen?

Link to comment
Share on other sites

Ik had de vraag ook al gesteld in het Engels en het probleem is naar alle waarschijnlijkheid opgelost. Zonealarm van de harde schijf gehaald en U torrent draait nu al weer 9 uur zonder problemen. In eerste instantie dacht ik dat het genoeg was om zonealarm te ''disabelen'' maar je moet zonealarm dus geheel van je harde schijf afhalen om het probleem te tackelen. Jammer dat ik zonealarm niet meer kan gebruiken...tis zo'n leuk programmatje...dan maar windows firewal of iets dergelijks...thanks Lord Alderaan.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...