Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Gebeurt dit bij meerdere torrents of alleen bij die torrent? Kun je de OpenOffice torrent eens proberen?

http://distribution.openoffice.org/p2p/index.html

Het kan namelijk die dat er mensen proberen die specifieke torrent te verzieken maar het kan ook zijn dat er iets misgaat met het ontvangen van pakketjes. Als de OpenOffice torrent geen problemen geeft dan is het waarschijnlijk het eerste en dan zal je die torrent niet fatsoenlijk binnen kunnen krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Ik zie dat als ik met een µTorrent 1.70 Beta versie peer verbonden ben de up en down load snelheid in elkaar zakt... Van anderen hoor ik ook geluiden in deze richting..... Is hier iets over bekend?

Zie in de log een melding: µTorrent/170B : Sending 9 Bytes of aggregated data

Kan deze niet plaatsen, zie hem ook niet tussen de andere clienten...

Gebruik zelf de 1610 versie

Groeten

Zzlaap

Link to comment
Share on other sites

Ik hang hier veel rond, vooral op de Engelse forums en hier is niets over bekend.

Een Beta kan altijd wat kuren hebben omdat er regelmatig wat dingetjes veranderd worden maar de bugs die in 1.6.1 zitten zijn opgelost in de 1.7 Beta en deze word dan ook aanbevolen ipv 1.6.1. Al helemaal als je problemen hebt. Ik heb een vermoeden dat de 1.7 binnenkort tot stable word verheven omdat sommige devs al over 1.8 aan het praten zijn en alle beloofde functies van 1.7 toch wel geïmplementeerd en afgesteld zijn.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb een probleem ik heb namelijk gewoon me poort geforward en weet zeker dat het goed zit met de poorten maar ik heb nog steeds een geel icoontje en de downloadsnelheid zuigt ook staat er bij die poorttestdat ede poort gewoon nog niet open is terwijl die dat tog zeker is... wat is er aan de hand kan iemand me helpen?

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik heb sinds een paar dagen uTorrent op mijn laptop, maar ik heb er behoorlijk wat problemen mee, ik hoop dat jullie me misschien kunnen helpen. Er zijn meerdere dingen aan de hand:

1. Wanneer ik uTorrent aan heb zie ik dat gele icoontje dat aangeeft dat er geen inkomende verbindingen mogelijk zijn of iets dergelijks. Ook heb ik vaak 0 seeds en 0 peers, ik weet niet of dit hiermee te maken heeft. Ik heb twee verschillende downloads geprobeerd, maar van 1tje is er na 2 hele nachten 0,1% gedaan, maar meestal download ie gewoon niet.

2. Wanneer ik uTorrent draai en ondertussen andere dingen doe loopt ie bijna altijd vast (dit programma reageert niet). Op dat moment kan ik ook geen internetsites meer openen en lijkt de hele verbinding weg te zijn. Dit gebeurd ook soms als ik alleen uTorrent aanzet en verder niks, maar soms blijft ie het wel doen.

3. Ik wilde het programma proberen te verwijderen en opnieuw installeren. Maar bij programma's in configuratiescherm staat hij niet, en ook op de C schijf enzo niet. Ik heb alleen utorrent.exe in mijn documenten waarmee ik hem kan openen. Ik heb deze echter verwijderd, maar wanneer ik hem opnieuw download dan gaat ie niet opnieuw installeren maar opent hij gewoon de huidige instellingen en downloads, alsof hij niet echt verwijderd is geweest. Maar als ik erop zoek vindt ie alleen die utorrent.exe, maar dat lijkt me niet normaal?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, jullie zullen ongetwijfeld nog info nodig hebben, dus laat maar horen! Ik heb alleen verder helemaal geen ervaring met dit programma, dus het kan zijn dat het een beetje moeizaam verloopt ;)

Alvast bedankt!

Link to comment
Share on other sites

ik wilde toch ff een reply doen over het probleem van de langzame download etc.

Veel gelezen hierover en een boel onhandige tips gehad maar tot nu toe weing resultaat.

Uiteindelijk heb heb de versie 1,.71 er overheen gezet en een bestand gedownload op aan raden van ... hier ergens op het nl forum

settings aangepast zoals omschreven net max halfopen etc.

en warempel de snelheid gaat als een speer van 19 kb p/s naar 92 kb p/s

bedankt voor deze tip en ik adviseer dan ook iedereen deze instelling toe te passen

Groet

Link to comment
Share on other sites

@peterr: Als de port test in de snelheidshulp zegt dat de poort niet open is dan is dit in 99 van de 100 gevallen ook niet zo.

Je moet de poort die je in µtorrent hebt ingesteld in jour router forwarden naar het vaste IP van jouw computer (in je LAN). Ben je er zeker van dat je dit correct gedaan hebt?

Als je router niet het probleem is dan kan dit ook liggen aan:

Een softwarematige firewall die niet goed is ingesteld.

Een ISP block.

Een IP block programma (Peer Guardian e.d.) met het IP van de poort test pagina erin.

@Bramz85:

1) Dit kan. Als je poort niet geforward is dan kun je met sommige mensen geen verbinding krijgen. Maar waarschijnlijk is het niet. Probeer de torrent van Open Office om te testen. http://distribution.openoffice.org/p2p/index.html

2) Dit kan verschillende redenen hebben. Begin maar met opnieuw je upload snelheid te kiezen bij de snelheids hulp. Als dat niet helpt en je engels kunt begrijpen werd dan eens een blik op dit topic: http://forum.utorrent.com/viewtopic.php?id=15992

3) Utorrent installeert zich niet zoals andere programma's het bestaat alleen uit de utorrent.exe en wat bestanden met instellingen in de %appdata%\utorrent

http://www.utorrent.com/faq.php#How_do_I_uninstall_.C2.B5Torrent.3F

http://www.utorrent.com/faq.php#What_is_AppData.3F

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Als newbie inzake torrents probeer ik te downloaden m.b.v. utorrent, maar dat lukt niet. Ik werk met Windows XP SP1 (SP2 niet geïnstalleerd; Windows Firewall disabled), ADSL2-verbinding (Skynet (België)) met upload-snelheid 256 Kbps en een modem-router Philips SNA6500-18. Ik heb de handleidingen van portforward.com en utorrent.com afgedrukt, doorgelezen en nauwgezet gevolgd. Ik heb een 'static IP address' aangemaakt en een poort (1 v.d. poorten door utorrent zelf aangegeven) geforward. Ik heb de poort getest zowel via de Network Wizard van utorrent zelf als via een specifieke website: de poort is wel degelijk open en op de juiste manier geforward. In de 'preferences' van utorrent staan 'Randomize port each time...', 'Enable UPnP port mapping' en 'Add utorrent to Windows Firewall...' disabled. De 'Global maximum upload rate' staat op 20, 'Alternate upload...' disabled en 'Global maximum download...' op 0. Ik heb de snelheid getest via dslreports.com en de 'connection type' (onder Network Wizard) op xx/192k gezet, omdat ik maar aan 202 Kbps kwam. Bij openen van het .torrent-bestand krijg ik wel een aanduiding van het aantal seeds/peers en staat de status op downloading, maar hij blijft op 0% staan en onderaan krijg ik een uitroepteken in een oranje driehoekje met de melding dat er een fout in de 'network connection' is. Ik heb geprobeerd om te downloaden met telkens gewijzigde settings van mijn modem-router (Firewall disabled, DMZ met aanduiding van het 'static IP address', NAT disabled) maar telkens hetzelfde resultaat. Aangezien mijn ISP gebruikt maakt van een proxy (dit heb ik vastgesteld d.m.v. 'ipconfig /all' onder 'command.com' -> Default Gateway heeft hetzelfde IP address als de DNS servers), heb ik onder Preferences/Connection van utorrent ook geprobeerd om een proxy aan te duiden (verschillende types (Sock4/5, HTTP, HTTPS) geprobeerd) met vermelding van de proxy-naam (proxy.skynet.be), de poort 8080 en 'Use proxy server for peer-to-peer connection' enabled (niet mogelijk bij HTTP). Het resultaat blijft altijd hetzelfde en de 'logger' van utorrent geeft geen enkele melding. En nu ben ik ten einde raad...

Link to comment
Share on other sites

V1.7.1 kun je niet meer zelf aangeven op welke HDD je Utorrent wilt installeren.

Het kan nu alleen maar op c:\programfiles (X86)\Utorrent.

En dat doet ie zelf allemaal, slepen naar en ander HDD heeft geen in want dan krijg je weer gezeur omdat de icoons niet aanwezig zijn ( Trouwens ook niet in de standaard install directory ).

Op windows blad wel een icoon maar je kun geen icoon vinden als je gaat zoeken waar die in utrorrent hoort te staan.

Hopelijk snel weer een nieuwe versie waar je zelf bepalen kun op welke HDD je Utorrent wilt installeren.

Een gewoonwe full install weer, niet zoals nu....

Stel je Wil Utorrent op een HDD hebben die je extern via USB 2.0 Fast hebt aangesloten ( Kan niet want dan start programma niet meer!!!

Link to comment
Share on other sites

Sinds ik op diverse torrentsites de opdracht kreeg weer terug te gaan Utorrent1.6.1 gaat het helemaal fout. Ik heb U torrent gedeïnstalleerd en de 1.6.1 versie geinstalleerd. De poort die ik in de vorige Utorrent had staan ging gewoon open maar alleen voor een paar minuten. sindsdien krijg ik geen enkele poort meer open. Welke poort ik ook openzet, Utorrent geeft aan dat de poort dicht is. Ik heb zelfs even Azureus geprobeerd maar dat geeft hetzelfde probleem. Ik weet nu niet wat ik eventueel fout doe.

Ik heb een statisch ip adres, ik kan via het standaard gateway ip nummer in mijn internet browser in het modem komen, NAT, virtual servers en daar een poort invoegen.

Normaal ging de port dan gewoon open en ging Utorrent op groen. Nu niet en blijft Utorrent het rode iconntje tonen. Wat doe ik verkeerd?

Link to comment
Share on other sites

@JoHe59: Veel en goede informatie. Daar hou ik van!

Als de port forward test knop zegt dat je poort open is dan is deze zeer waarschijnlijk ook open.

De gateway van een netwerk is de computer/router waar packets die naar buiten het netwerk/LAN (internet dus) richting verzonden moeten. Dit is een vitaal onderdeel van een goed ingestelde internet verbinding en duid in geen geval een proxy aan (ditzelfde geld voor DNS). Het feit dat deze twee hetzelfde zijn betekend alleen dat hetzelfde apparaat de internet verbinding en DNS request regelt en dit is heel vaak het geval in thuis netwerken. De gateway/dns die je ziet is zeer waarschijnlijk het IP van je internet router en/of modem. Als je via je browser het internet op kunt zonder proxy dan zit je niet achter een proxy.

Een driehoekje met uitroepteken betekend inderdaad meestal dat je geen open poort hebt. Maar het feit dat de test zegt van wel en het feit dat je helemaal geen verkeer krijgt betekend dat er iets anders aan de hand is. Waarschijnlijk een ander netwerk probleem. Probeer de logger eens op Verbose (r-klik, verbose) en Errors te zetten om te zien of hij dan wel fouten weergeeft.

Ik neem aan dat je geen andere firewall geïnstalleerd hebt? Heb je een andere PC/laptop waar µtorrent wel op werkt? Heb je al een schoon µtorrent profiel geprobeerd (start uitvoeren "%appdata%" (zonder de") en de utorrent map verwijderen/hernamen. Dit reset al je instellingen en geladen torrents!)? Totaal andere poort?

Helaas, kan ik ondanks je informatie op het moment even niets anders bedenken.


@liteon: µtorrent is een losse .exe die zich feitelijk niet installeert. De recent geïntroduceerde 'installatie' verplaatst de exe naar de standaard program files directory, maakt start menu en/of bureaublad snelkoppeling en maakt een µtorrent verwijder optie aan in het Software gedeelte van het Configuratie Scherm.

Je kan utorrent.exe ten alle tijden verplaatsen en opstarten en dit zal gewoon werken. De instellingen worden wel centraal opgeslagen. En als je eerder snelkoppelingen hebt laten aanmaken in het start menu en/of op het bureaublad zullen deze natuurlijk niet meer werken. Als µtorrent dan vraagt of je wilt installeren kies je gewoon nee (en dan zal hij dit vervolgens ook niet meer vragen).


@Lucretia: 1.6.1 word niet meer ondersteund problemen die daarin zaten zijn opgelost in nieuwere versies.

Dat 1.7 en daarna 1.7.1 grove fouten bevatten is bekend en intussen opgelost met versie 1.7.2. Hopelijk zullen websites die (overigens terecht!) actie (bannen) hebben ondernomen tegen 1.7 en 1.7.1 deze acties opheffen voor 1.7.2. Je kunt deze versie downloaden van de download pagina en deze nieuwe versie zal volgens de admins hier vandaag nog via de auto-update aangeboden worden. Hopelijk dat met deze nieuwe versie je problemen weer zijn opgelost. Zo niet dan horen we het wel.

Link to comment
Share on other sites

Mijn verbindbaarheidsproblemen zijn nog steeds niet opgelost. Ik blijf dat rode icoontje zien. Ik heb op aanraden van iemand de utorrent map bij data applications verwijderd en opnieuw portforwarding gedaan. Ik heb nu Utorrent 1.7.2 en ik download en upload als een tierelier. Zulke snelheden (vooral uploadsnelheden) heb ik nog nooit gehaald. Ik ben niet verbindbaar maar het heeft gelukkig geen enkel effect op de snelheden.

Toch hoop ik ooit weer verbindbaar te zijn om gezeik op torrentsites te voorkomen.

Link to comment
Share on other sites

Als ik mijn poort niet goed geforward heb wil ik weleens weten wat ik dan fout gedaan heb, wat ik tot nu toe gedaan heb: statisch ip heb ik al heel lang. via internet browser 192.168.1.1, user user, advanced setup, nat, virtual servers, port invoegen bij Utor1. En U torrent staat bij uitzonderingen in windowsfirewall, en uiteraard staat die poort ook in Utorrent. en toch blijft de poort dicht. Ik heb al van diverse mensen advies gekregen die zeggen dat ik het blijkbaar wel goed doe en zij weten ook niet meer waar het aan ligt. Ik heb voorheen nooit problemen gehad met portforwarding. Het is pas begonnen toen ik van een nl torrentsite U torrent terug moest zetten naar 1.6.1

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik heb een vraagje. Waarschijnlijk heeft iemand hier wel antwoord op.

In de lijst met downloads staan, links van de namen, icoontjes. Deze icoontjes kleuren blauw, grijs of soms rood.

Wat betekenen de kleuren en icoontjes?

Is er een probleem als het icoontje rood kleurt?

Alvast bedankt, Laras

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...