Jump to content

Dutch users / Nederlandse gebruikers.


Arbor

Recommended Posts

Je hebt internet via UMTS? Dus via een mobiel netwerk (simkaart)? Dan kun je vrijwel nooit een poort forwarden. Dat word simpelweg vrijwel nooit ondersteund door mobiele netwerken.

Ga naar start -=> uitvoeren -=> Type "cmd /k ipconfig" (zonder "s) en druk op enter.

Welke getallen staan er bij IP-adres? (Als je meerdere keren een blok gegevens hebt met een IP-adres regel dan vermeld ze allemaal even met de naam van de adapter erbij die staat bovenaan een blok achter de woorden 'Ethernet-adapter')

Het zou me verbazen als je voorheen over een UMTS verbinding wel een groene rondje had.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 627
  • Created
  • Last Reply

Router model staat meestal op de doos, vaak ook nog op het kastje zelf op de sticker.

Een router is trouwens een apparaat waarmee je meerdere PCs op 1 internet verbinding kan aansluiten. Als je alleen maar een modem hebt met maar 1 netwerk poort dan hoef je je port niet te forwarden.

Doe eens Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig

Als het IP-adres begint met:

192.168.

of

10.

Dan moet je inderdaad port forwarden. Anders hoeft het niet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik weet nu wat mijn router is, om je poort te forwarden moet je zeg maar dat invoeren als een site.

Ik heb dat allemaal uitgevoerd, maar ik weet dus echt niet wat je op die site moet invullen

En Torrentspeeder geeft dit aan :

'Failed to identify UPnP enabled divices.'

Wat betekent dit dan?

ik heb een router met een netwerk kabel naar de vaste computer en naar de telefoon. Mar op mijn laptop heb ik gewoon draadloos internet.

Link to comment
Share on other sites

hallo,

ik heb na lang zoeken een poort open gekregen, ik heb ze getest en ze wordt juist doorgestuurd maar mijn snelheid is niets verhoogd.

Ik ben bezig met 4 downloads en ze gaan samen 100kb/s, dit is hetzelfde als ik voordien had.

Moet ik nog iets extra veranderen?

grtn en bedankt op voorhand

is na een tijdje aan ongeveer 300 beginnen downloaden dus voor mij werkt hij momenteel goed :)

Link to comment
Share on other sites

ik heb het probleem dtt uttorent word geblokeert door router en of fire wal ik heb versie 1.7.7 in het engels ik weet niet precies wat een router is maar ik heb een airport extreme en norton 360

hij download wel aleen te langzaam

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hallo allemaal,

Ik heb zojuist dit fijne programma aan de praat gekregen (poort open en op volle snelheid 1,4mb/s downloaden) maar het enige wat niet goed werkt is mijn upload. Die zit maximaal rond de 8 kB/s. Nu heb ik al verschillende handleidingen doorgenomen en zelfs een TCP optimizer gedownload maar ook dat helpt niet. Windows Firewall is uitgeschakeld en de firewall van mijn virusscanner (bitdefender) uitzetten helpt ook niks. Daarnaast krijg ik om de zoveel minuten een melding van Bitdenfer: poortscan geblokkeert uw computer is beveiligd. Ik dacht in eerste instantie dat dat misschien de oorzaak is maar zoals ik al zei, zelfs dat uitschakelen lost niets op.

Zou ik wellicht dan mijn instellingen verkeerd hebben staan?

Connection type: XX/10 Mbit, enable encryption, enable UPnP port mapping

Download :: 9101 Kbps or 9.1 Mbps (1111 kB/s)

Upload :: 642 Kbps or 0.6 Mbps (78 kB/s)

Link to comment
Share on other sites

Hallo, ik ben nieuw hier.. heb sinds een paar dagen het programma geïnstalleerd en heb sindsdien enkele bestanden gedownload, wat allemaal probleemloos is verlopen. Het probleem kwam echter daarna, ik wilde een bestand afspelen, maar dit lukte mij niet. Mijn computer opende het automatisch met Windows Media Player, maar ik kreeg alleen geluid te horen en kon niks zien. Moet ik een speciaal programma installeren om de downloads te kunnen bekijken, of ligt het aan het gedownloade bestand zelf? Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik geen computerheld ben en dat ik van alle termen van dit programma niet heel veel begrijp... Kunnen jullie me misschien helpen, ik hoop het in ieder geval van wel!

Groetjes!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dag beste utorrent "cracks',

Het downloaden gaat bij mij prima, vooral muziek gaat vrij vlot. Binnen een paar uur zijn vele bestanden "finished downloading'. Met films gaat het een stuk trager en ik vroeg mij af of dat met de bereikbaarheid van een open poort heeft te maken. Als ik de test doe geeft de site een ''error'' bij port die ik heb openstaan. Is er iemand die weet of er een lijst met portnummers op het net te vinden is zodat je die kunt opgeven bij : Preferences in utorrent ?

Ik heb begrepen dat meerdere mensen dit graag zouden willen weten. Ik ga zelf nog even aan diverse poorten rammelen in de hoop het downloaden van met name films te kunnen versnellen door handmatig diverse combinaties uit te proberen.

Wie doet er mee ?

Hopelijk komt er iemand met een antwoord.

Link to comment
Share on other sites

Hoi Allemaal,

Heb sinds kort een Linksys Router (WRT54GC vers. 2.0) in combinatie met een Tele2 modem (Davolink DV-2020) en kom er maar niet uit hoe ik de poorten moet openzetten voor uTorrent.

Enige info die mischien kan helpen:

Via "ipconfig /all" kreeg ik volgende info:

IPv4-adres: 192.168.10.102 (voorkeur)

Subnetmasker: 255.255.255.0

Standaardgateway: 192.168.10.1

DHCP-server: 192.168.10.1

DNS-servers: 192.168.1.1

Device Info

This information reflects the current status of your connection.

ADSL Link Status: PASS

WAN IP Address: 87.209.153.254

LAN IP Address: 192.168.1.1

Primary DNS Server: 62.58.50.5

Secondary DNS Server: 62.58.50.6

Wat info van de Router:

DHCP Server: Enabled

Starting IP Address: 192.168.10.(100)

Maximum Number of DHCP Users: 50

IP Address Range: 192.168.10.100 ~ 149

Ik hoop dat iemand mij kan helpen wat te doen.

Link to comment
Share on other sites

hoi mensen

ik gebruik u torrent 1.7.7 onder meer ook om te seeden

nu rip ik hele dvd's tot iso bestanden( vaak tussen de 4 en 7 gb),zet die in een map met txt bestand erbij

dan ga ik via utorrent naar nieuwe torrent maken en voeg dan de map in en dan piece size op 1024,start seeden, create en save..opslaan op schijf en dan oke

dan zie ik dat utorrent hem seed ook een peer en een seeder, maar in de onderste balk staat er

bij files idd .txt bestand en dan het iso bestand (daarachter getal 1044) maar als ik dan bij pieces kijk kan ik niet zien hoeveel blokken ie al verwerkt heeft???

is dit normaal of doe ik iets fout

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Was op vakantie vandaar de late reactie.

@boscheboy: Je hebt een verbinding met 10Mbit upload? De xx/10mbit in de snelheidshulp betreft je upload.

Encryption enabled is goed maar zet hem niet op geforceerd en sta legacy-verbindingen toe. Encryption word ALLEEN gebruikt om throttling te omzeilen en als jij niet gethrottled word (ik ken geen enkele ISP in Nedereland die throttled) dan moet je dit niet forceren want dan beperk je je in de mogelijke verbindingen.

Vreemd dat je download het wel goed doet en je upload niet. Dat duid erop dat je je upload snelheid beperkt heb. Maar het kan ook goed zijn dat je gewoon geen torrents geladen hebt die veel upload vergen.

@devilsangel: Dit kan van alles zijn. Welke foutmelding staat er in de Status kolom en welke melding staat er bij de tracker status (Algemeen tabblad) van de rode torrents.

@bico11: Je kunt zelf een poort kiezen, het probleem is dat je die in je router moet openen. Er is geen ideale poort maar het word aangeraden iets boven de 10000 (en onder de 65000) te pakken.

@DR33S:

http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/Linksys/WRT54GC/Utorrent.htm

@did:

Dit is normaal. Als je de torrent in µtorrent ziet is het maken klaar en dan is hij al aan het seeden. Maar om een torrent up te loaden etc. etc. moet je de handleiding op die website volgen.

Een basis uitleg (in het engels helaas) staat hier:

http://www.utorrent.com/torrent.php

Link to comment
Share on other sites

hoi ik heb een zeer groot probleem..

Het valt zeg maar amper uit te leggen.

Ik heb even screens genomen van bitcomet wat er gebeurt.

Wat er daar gebeurd. Gebeurt dus ook in utorrent!! het maakt geen verschil.

Als ik de upload post..dan zijn alle bestanden 100%.

kijk ik later weer dan gebeurt dit.

11vi2.jpg

Kijk je nog even later weer...

66zc1.jpg

Hierna zal ik niet meer de 100% kunnen delen!!..

Maar alleen maar nog maar bijv. 99.6%...

Mischien heeft u een idee hoe ik dit kan aanpakken!..

Mvg riczz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

hallo allemaal

ik zit sins vandaag hier op het form gebruik al een tijd utorrent

nu heb ik net 1.8 er op gezet maar blijven al mijn downloads rood ik weet niet of er al instelingen beschikbaar zijn die mischien anders zijn dan in de 1.7 want die liep wel goed bij mijn

ik hoop dat iemand mijn kan helpen

groetjes caisha

Link to comment
Share on other sites

Hallo daar allemaal,

Ik gebruik utorrent al geruime tijd en ben en zeer tevreden over.

Ik ben dan ook een kleingebruiker en stel geen hoge eisen.

Al vond ik mijn snelheid de laatste tijd wel erg laag (ongeveer 50 kb/s download), na even op het forum gekeken te hebben, heb ik een "slackware linux" torrent gedownload en zie, opeens had ik een snelheid van 500 kb/s, dat is toch het betere werk.

Maar waarom ik hier nou een berichtje stuur.

Sinds enige tijd krijg ik een melding van mijn fire-wall dat hij een binnenkomende "Nmap TCP scan" of "Null scan" of "klein data-fragment" heeft geblokkeerd. Dit gebeurt alleen als utorrent aanstaat. Ik heb niet genoeg verstand van computers om dit helemaal te begrijpen.

Ik vroeg mij dan ook of: heb ik hier te maken met hackers die zitten te klieren of heeft dit te maken met utorrent zelf, of misschien mijn provider? Hoe ernstig zijn deze "aanvallen eigenlijk? Moet/kan ik hier iets aan doen?

Groetjes, Jenny

Oh ja, het gaat elke keer om dezelfde IP-adressen:

220.249.81.126 / 78.154.206.199 / 62.43.104.4

Link to comment
Share on other sites

@Shirah2003: Firewalls willen wel vaker rare dingen zien met µTorrent aan. Vooral als ze het verkeer niet echt inspecteren maar gewoon oordelen aan de hand van de poorten waar het op binnenkomt of uitgaat.

Hackers zijn een mythe. Als ze nog bestaan breken die zeker niet persoonlijk in op een gewone PC daar hebben ze Trojans voor. Dat verkeer kun je gewoon doorlaten. Sterker nog als je via een Router verbonden bent met het internet heb je niet eens een software firewall nodig.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...